AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Jeg farger håret, og etter noen uker så blir håret mitt rødt - uansett. Jeg har ikke rødt hår naturlig, og farger håret i nyanser som ikke inneholder rødt. Jeg har vært hos frisør og lagt frem problemet, og frisøren blandet da til en farge slik at det IKKE skulle bli rødt. Men det ble det likevel, så jeg har bare farget det på egenhånd etterpå. Er det noen som vet hvorfor dette skjer, eller hva jeg kan gjøre for at det ikke skal bli sånn?
Gjest CarolineS Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Dytter litt på denne, jeg har nøyaktig det samme problemet. Var hos frisøren for å bli askeblond, ble jordbær. Farget håret i en kald bruntone, ble kastanje. Naturlig er jeg kjip, kjølig og kommunefarget. :S
Gjest Nica. Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 Wow, er det virkelig flere av oss? Kanskje vi er ment til å være rødhårede?
Rime Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Samme her:( Lys brun blir mørk brun med masse rødskjær Mørk blond blir mellombrun med rødskjær Askefarge oppi her har jeg opplevd at har blitt grønt. Hva må ei jente ha i hodet sitt for at det skal bli LYS brunt uten noe som helst rødskjær???
Gjest Eld Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 "Two types of pigment give hair its color: eumelanin and pheomelanin. Pheomelanin colors hair red. Eumelanin, which has two subtypes of black or brown, determines the darkness of the hair color. A low concentration of brown eumelanin results in blond hair, whereas a higher concentration of brown eumelanin will color the hair brown. High amounts of black eumelanin result in black hair, while low concentrations give gray hair. All humans have some pheomelanin in their hair. Pheomelanin is more chemically stable than black eumelanin, but less chemically stable than brown eumelanin, so it breaks down more slowly when oxidized. This is why bleach gives darker hair a reddish tinge during the artificial coloring process. As the pheomelanin continues to break down, the hair will gradually become orange, then yellow, and finally white." Kanskje noe av grunnen? Hårfargehistorikken har også mye å si. Ellers så er det viktig å kunne fargelære, og hvordan farger fungerer og reagerer med hverandre. Jeg har erfart at mange frisører ikke er så flinke på det punktet, kanskje jeg bare har vært veldig uheldig - håper egentlig det. For å få en mer askeblond farge kan man bruke litt silver shampo. Askefarge er lillabasert og nøytraliserer rødt. Askefarge + brun blir grønnlig fordi man mangler rødt. Altså har brunfargen vært en brunfarge uten rødt.
frisørmester :) Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 (endret) "Two types of pigment give hair its color: eumelanin and pheomelanin. Pheomelanin colors hair red. Eumelanin, which has two subtypes of black or brown, determines the darkness of the hair color. A low concentration of brown eumelanin results in blond hair, whereas a higher concentration of brown eumelanin will color the hair brown. High amounts of black eumelanin result in black hair, while low concentrations give gray hair. All humans have some pheomelanin in their hair. Pheomelanin is more chemically stable than black eumelanin, but less chemically stable than brown eumelanin, so it breaks down more slowly when oxidized. This is why bleach gives darker hair a reddish tinge during the artificial coloring process. As the pheomelanin continues to break down, the hair will gradually become orange, then yellow, and finally white." Kanskje noe av grunnen? Hårfargehistorikken har også mye å si. Ellers så er det viktig å kunne fargelære, og hvordan farger fungerer og reagerer med hverandre. Jeg har erfart at mange frisører ikke er så flinke på det punktet, kanskje jeg bare har vært veldig uheldig - håper egentlig det. For å få en mer askeblond farge kan man bruke litt silver shampo. Askefarge er lillabasert og nøytraliserer rødt. Askefarge + brun blir grønnlig fordi man mangler rødt. Altså har brunfargen vært en brunfarge uten rødt. Askefarge er lillabasert og nøytraliserer rødt. Kremt. Askefarge er basert på grått, altså /1, og lilla nøytraliserer gult. Så vet du det Til TS: velg en farge med blått, ask, og helst litt grønt i. feks. en som heter /81 og litt mixtone. Endret 19. mars 2012 av frisørmester :)
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #7 Skrevet 19. mars 2012 [quote name=frisørmester ' timestamp='1332193749' post='10662757] Kremt. Askefarge er basert på grått, altså /1, og lilla nøytraliserer gult. Så vet du det Til TS: velg en farge med blått, ask, og helst litt grønt i. feks. en som heter /81 og litt mixtone.
Gjest Eld Skrevet 19. mars 2012 #8 Skrevet 19. mars 2012 (endret) [quote name=frisørmester ' timestamp='1332193749' post='10662757] Kremt. Askefarge er basert på grått, altså /1, og lilla nøytraliserer gult. Så vet du det Til TS: velg en farge med blått, ask, og helst litt grønt i. feks. en som heter /81 og litt mixtone. Endret 19. mars 2012 av Eld
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #9 Skrevet 20. mars 2012 Jeg skjønte ingenting av det der fargegreiene. Men uansett, det er ikke når jeg farger det at håret mitt blir rødt, men når fargen har vært i noen uker. Helt enig, for meg blir det rødt/orange uansett om jeg har farget det med en askfarge.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #10 Skrevet 20. mars 2012 Uff dette har jeg holdt på med i årevis. Vil bare ha lysebrunt hår, UTEN noe rødt i det. Å dra til frisøren har hjulpet jævlig lite mildt sagt, de farger det brundt, og etter 2 uker er det rødskjer i det. Jeg velger alltid farger med hele tall, 5 eller 6 stost sett. Bruker den Excellence creme og det funker greit, men har det ikke i så lenge for da blir det alt for mørkt. Min løsning ble å stripe håret, LITT, ikke for mye, noen lyse folie striper hos frisør, tynne striper. Da ble det lysebrunt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå