AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Jeg skal i praksis i hjemmesykepleien nå og lurer på hva jeg skal ha på meg? Vi må bruke eget tøy, men er det noen kleskoder innenfor dette?
Gjest snoopy_93 Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Jeg er i praksis i hjemmesykepleien nå og vi skifter til uniform på kontoret.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 Når jeg var i praksis i hj.spl så kom og dro vi i arbeidstøy som vi selv sto for. Dette gjorde også de ansatte, men de fikk klær av kommunen. Du får kjøpt helseuniformer mange steder på nett. Sparkjøp er vel de billigste.
@Maja Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Tror det er ulik praksis på om heimesjukepleie bruker uniform eller ikkje, men du skriver jo at de skal bruke eget tøy... Du må ha klær som er "bevegelige" nok til at dei er komfortabel å jobbe i, og ikkje for varmt. Klærne må vere anstendig, dvs forsiktig med utringing, dekke magen, bukse som min rekk under kneet etc. Og så ville eg ikkje brukt favorittklærne i ein slik jobb... Heilt vanlig antrekk trur eg typisk kan vere dongeribukse (ikkje av den strammeste typen), t-skjorte og f.eks. ei fleecejakke/collegejakke.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #5 Skrevet 18. mars 2012 Vi må som sagt bruke egne private klær. Pigu: Takk for svar Er joggebukser ok? ts
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #6 Skrevet 18. mars 2012 Behagelige klær som kan vaskes på 60 grader.
@Maja Skrevet 18. mars 2012 #7 Skrevet 18. mars 2012 (endret) Vi må som sagt bruke egne private klær. Pigu: Takk for svar Er joggebukser ok? ts Vil tro det, så lenge det er ei "normalt anstendig" joggebukse (Har aldri jobba i heimesjukepleie sjølv, men har jobba på sykehjem der heimesjukepleien hadde "base", så prøver å tenke tilbake på kva kollegaene i heimetenesten brukte...) Endret 18. mars 2012 av pigu
Gjest mari kontrari Skrevet 19. mars 2012 #8 Skrevet 19. mars 2012 Nå vet jeg ikke helt hva som er praksis, men jeg tenker at siden du tross alt skal hjem til, og møte, brukerne er det kanskje greit å velge bort joggebukse. Jeg syns det fort ser veldig sjuskete ut, og selv om klærne bør være slitesterke og komfortable mener jeg man bør prøve å fremstå litt mer ordentlig enn det man gjør i joggebukse. I min verden er joggebukse på jobb kun greit om man går og vasker for seg selv el. uten å møte "kunder". 2
sauen87 Skrevet 19. mars 2012 #9 Skrevet 19. mars 2012 Hei =) Jeg jobber i hjemmesykepleien, og det er endel "kleskoder". Bruk topper som dekker skuldre og overarm, og som ikke viser utringing. Bukse bør dekke knærne. Unngå hullete bukser og altfor "spesielle" klær (ikke bruk t-skjorte som det står death metal over hele, for å si det sånn). Jeg pleier å bruke en behagelig bukse (f.eks tights eller dongeritights) som kan draes litt over magen, slik at man unngår rørleggersprekken. Bruker en lang genser eller t-skjorte som går ned på lårene, dette er greiest fordi det blir mye bøy og tøy - man unngår å blotte rumpe og rygg om genseren er litt lang. På vinteren har jeg gjerne en flisgenser over. Husk paraply eller regnjakke! I tillegg er det greit å være forsiktig med parfyme, siden endel kan reagere på dette. Bruk minst mulig smykker og ringer, og ha helst korte negler pga hygiene. Lykke til =)
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #10 Skrevet 19. mars 2012 Hadde min første dag i dag, og jevn over var det joggebukse som gikk igjen. Alt fra slaskete til penere. Så det er tydeligvis ok Takk for svar ts
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå