Gå til innhold

Har en ødelagt printer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en printer som er ødelagt, men jeg vil tro at feilen inn under reklamasjon.

Saken er at jeg ikke trenger denne printeren - samboeren min har en som er bedre. Og jeg skal snart vekk i en lengre periode, og vet ikke om jeg rekker å få den reparert før det. Jeg har ikke lyst til å kaste den heller, den kan jo helt sikkert komme noen til gode. Så jeg har lyst til å gi den bort. Det jeg lurer på er om det må være den som opprinnelig kjøpte en gjenstand som kan reklamere på den, eller om det holder at ny eier har kvittering for kjøpet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiller ingen rolle hvem som har kjøpt den.

Har du kvittering eller vet navnet den er registrert på i butikken så er du berettiget til reklamasjon (reparasjon), så sant feilen ikke er selvforskylt.

Det gjelder jo 5 års reklamasjonsrett i Norge så sant det er privatkjøp (forbrukerkjøp).

Forbrukerkjøpsloven gjelder.

Er den kjøpt på firma (registrert med et firmanavn som kjøper) så får du normalt bare 1 år.

Ikke la deg lure av at butikken prøver å bløffe med et eller to års garanti fra fabrikk. Det er faktisk veldig vanlig at de prøver seg. Mange unge blir lurt av sånt. Det er ikke noe som gjelder deg som sluttkunde i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...