Redbull Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 God kveld! Vi har en hanhund på 8-9 mnd. Han er veldig rolig og grei når han er alene med oss. Men med en gang det kommer andre folk, både ute og inne, "klikker" han helt. Hva ville du gjort? Hvordan ro trener vi han?
mysticmoo Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Klikker hvordan da? Hvis greia er at han er veldig menneskekjær og hilseglad, hadde jeg ikke gitt han lov til å hilse før han er rolig. Besøkende må instrueres til å ignorere han. Evt be han gå å legge seg til besøket har slått seg til ro. Hilsing skjer når han er rolig, ellers ikke i det hele tatt. Det tar som regel ikke så lang tid å lære om man er konsekvent. Men igjen, spørs om det er det du lurer på. 1
Redbull Skrevet 18. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2012 Klikker hvordan da? Hvis greia er at han er veldig menneskekjær og hilseglad, hadde jeg ikke gitt han lov til å hilse før han er rolig. Besøkende må instrueres til å ignorere han. Evt be han gå å legge seg til besøket har slått seg til ro. Hilsing skjer når han er rolig, ellers ikke i det hele tatt. Det tar som regel ikke så lang tid å lære om man er konsekvent. Men igjen, spørs om det er det du lurer på. Det er sånn vi gjør det. Så da fortsetter vi med det 1
mysticmoo Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Det er sånn vi gjør det. Så da fortsetter vi med det Lykke til! Er visst vanskelig med hilseglade hunder, særlig retriverne har jeg hørt Men er man konsekvent skal det gå greit. De er jo rimelig smarte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå