Gjest Karm a Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Holder på med hjemmeeksamen og jeg sliter litt med kildehenvisninger. Når det er slik at en bok har flere ulike kapittelforfattere, hvordan skriver dere dette i oppgaven? Skriver dere hovedforfatteren i oppgaveteksten (i parantes) eller kapittelforfatterne? Og hvordan skrives dette i litteraturlisten? Altså, hvem skal stå hvor?? Makes any sense??
Sophia Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Hvis Hansen har skrevet et kapittel i Jensen sin bok, skriver jeg i teksten (Hansen 2008) og i litteraturlisten: Hansen i Jensen + tittel, årstall osv. Når det er sagt har skoler ulike regler ang dette, så lurt å skjekke skolens kilderegler for å være helt sikker:) 1
BoringMachines Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 Det er litt forskjellig utifra hvilken stil du bruker. Men her er alt om APA-stilen: http://hil.no/biblioteket/kurs_og_veiledninger/oppgaveskriving/apa_kildehenvisninger Der står alt 1
ninuska_ Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 (endret) I tekst: Kapittelforfatter (årstall) I litteraturliste: Kapittelforfatter (årstall). Kapittelnavn. I Hovedforfatter (Eds.), Boktittel. Sted: Forlag. Hvis det gav mening Endret 18. mars 2012 av ninuska_ 1
Hecubaa Skrevet 18. mars 2012 #5 Skrevet 18. mars 2012 Jeg ville skrevet forfatteren av kapittelet i parentes bak siteringen og/eller parafraseringen, og skrevet det slik i kildelisten: Forfatteren av kapittelet, årstall, kapittelets tittel, boken kapittelet står i, forfatteren på den/de som har gitt ut boken, utgiversted. 1
Gjest Karm a Skrevet 18. mars 2012 #6 Skrevet 18. mars 2012 TUSEN TAKK! Nå gikk blodtrykket mitt litt ned. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå