AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Må man ha 3G på nettbrett for å kunne komme på nett uten WiFi? Har mobilt bredbånd, kan man ta micro sim fra dette og sette i ipad, evt. tab fra Samsung? Er det en forutsetning at nettbrettet har 3G da? Spør vel som en idiot, men vet ikke bedre....
HeadsVsTails Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Hvis brettet har dedikert plass til simkortet så støtter det 3g. Men man kan også bruke telefonen som ruter og dele 3g fra den. Så nei, man må ikke ha 3g på brettet for å komme på nett, men da må du ha en telefon med 3g som kan brukes som ruter.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 Takk! Har ikke nettbrett, men skal kjøpe.. Har etter mye om og men kommet frem til at det må bli en ipad 2 eller samsung galaxy tab 10.1.. Problemet er nå hvilken! Jeg har bare en "vanlig" telefon, mens dama har iphone. Vil jo uansett være meg som skal bruke den, så det har ikke noe å si ifht hvilket operativsystem det er på nettbrettet.. Problemet er at jeg klarer ikke se de store forekjellene på de 2, så vet ikke hva jeg skal velge! Vil hovedsaklig bruke den til å se (downloada)film, surfe på nettet, betale regninger, sjekke mail.. Kommer nok til å bruke den en del på hytta, der er det ikke trådløst nett.. Men da kan jeg evt. bruke nettet til damas iphone? Vet du forresten om det er slot på disse to til micro sim?
HeadsVsTails Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Ene plusset med Tab'en er at den støtter Flash, det gjør ikke iPad. Bortsett fra det er det ingen store forskjeller. Skjermen på tab'en er ørlite grann større, men det merker du ikke. Men Apple har selvfølgelig endel restriksjoner innenfor os'et sitt, på Android er du mye friere på en måte. Apple slipper ikke ut hva som helst på markedet sitt av apper. Tab har ikke støtte for microsim, bare "vanlig" sim, men det finnes adapter til 20 kr som fikser den saken Sett opp telefonen som en ruter (gjøres enkelt under innstillinger, med iPhone aner jeg ikke, men regner med det) så finner tab'en/pad'en nettverket. Hvilken du skal velge blir opp til deg. Hvor viktig er flash'en for eksempel i forhold til pris? iPad 2 er billigere enn tab'en nå...
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #5 Skrevet 18. mars 2012 En siste ting, hva trenger man flash til, mao. hvordan vil jeg evt. merk disse restriksjonene på en ipad?
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #6 Skrevet 20. mars 2012 Uten Flash er det noe videoer du ikke kan se, jeg er på iPad nå og feks i musikktråden er det noen musikkvidoer som ikke dukker opp. Har ikke plass til sim på min iPad 2, kjøpte uten mulighet for 3G og lager adhoc nettverk fra pcen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå