AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Jeg er en jente på 17 år. Jeg har ønsket meg hund helt siden jeg viste hva det var. Jeg kunne ikke å lese men jeg kjøpte mange blad med hundeplakater og bøker med mange forskjellige hunderaser. Jeg maste på foreldrene mine hver dag, og jeg begynte å gråte når de sa at om jeg skulle ha det måtte jeg vente til jeg flytta ut. Jeg elsket dyr over alt på jord og spesielt hunder. Når jeg var rundt 10 år fikk jeg en ny nabo som til slutt ende opp med maaange dyr. Hun hadde også mange hunder, og jeg dro på besøk hver dag og lånte hundene hennes. Jeg sluttet aldri å mase. Når jeg nærmet meg 15 og snart skulle konfirmerest maset jeg enda mer om at jeg kunne bruke pengene jeg fikk på det. Men de nektet. En dag tok jeg med meg en venninne ned og så på hundene, de hadde fått noen hvalper og det var 2 stk igjen som ikke var solgt. Den dagen stod moren min i vinduet hjemme og så hvor glad jeg var med den hunden i armene og hun bestemte seg for at jeg skulle få bruke konfirmasjonpengene mine på den om det virkelig var det jeg ville. Og selvføgelig, jeg kjøpte den. Jeg glemmer aldri den dagen jeg hentet henne og hun ble min. Denne hunden er det beste jeg noen gang har brukt pengene mine på. En liten nydelig chihuahua. Når jeg la ut bilder av den på facebook fikk jeg en del negative kommentarer. Som for eksempel at det ser ut som en rotte og at jeg kjøpte den for å bruke den som et smykke. Det er noe alle som har chihuahua får høre. Hvorfor? rotte? fordi den er liten? der er INGEN likheter. Og ok, kanskje noen kjøper seg chihuahua for å føle seg mer pyntet eller hva jeg skal si. Greit nok at bimoer har dem i filmer. Men ærlig talt. Jeg tror ikke dere skjønner at dette faktisk sårer. Her har jeg brukt konfirmasjonspengene mine på å kjøpe meg noe som jeg har ønsket meg hele livet, så får jeg bare negative kommentarer om det. At folk i det hele tatt kan tro at man kjøper en hund for å pynte seg. Jeg kunne hatt hvilken som helst hund og vært like glad i den, grunnen til at jeg har chihuahua er at det var noen nær meg som solgte den og den er enkel og ha hjemme med tanken på at moren min er ganske så renselig. Hadde ikke naboen min solgt de, hadde jeg heller aldri hatt noen. Tenk over dette dere som kririserer folk som kjøper seg chihuahuaer. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Jeg har chihuahua selv og gir blaffen i hva andre måtte mene. Han er like mye en hund som alle andre hunder. Kos deg med chihuahuaen din!
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 Du skal ikke bry deg om hva andre mener om hunden din, men passe på den og kose deg med hunden din. Noen må ha en mening om alt, og de menneskene kan du ikke forandre uansett hvor my du ønsker. Ta vare på deg selv og hunden din du
Gjest juvelia Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Skjønner godt at det sårer,men ikke bry deg om det. Elsker denne hunderasen selv,men må nok vente noen år.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #5 Skrevet 18. mars 2012 haha de er skikkelig stygge, ser ut som rotter med for stort hode XD men.... det er ikke noe galt med rasen, kjempe kjekke hunder, men når folk skal avle de så små som mulig så blir de stygge det sier seg selv det.. så det er avlen og bruken av de som det er noe galt med ikke rasen. 5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #6 Skrevet 18. mars 2012 Kos deg med hunden din, du! Hadde selv en slik rase som blir sett på som jålete hund, men den hadde jeg jo hatt siden jeg var liten, og det var en gammel hund jeg hadde vært glad i hele livet. Ble litt ertet for "jålehunden", men kunne aldri i verden byttet den ut med en annen hund!
Gjest Regza Skrevet 18. mars 2012 #7 Skrevet 18. mars 2012 Bare drit i de, har en liten rase selv og man blir jo vant med å høre at "det er er jo ikke en hund, den er mindre enn katta mi". Jeg syns han er skjønn, om andre gjør det bryr meg midt på ryggen =D
Gjest Annaires Skrevet 18. mars 2012 #8 Skrevet 18. mars 2012 Noen bruker jo denne hunden som "et smykke", og det er jo forferdelig syns jeg. At unge jenter anskaffet seg denne hunden, kun fordi den matcher favorittvesken.. Det er de som ødelegger denne hundene rykte... Men jeg har ei venninne som bor på gård, som har en slik hund. Den løper rundt på jordene sammen med kuene, og er med i fjøset. Den er absolutt ikke noe veskehund. 1
mysticmoo Skrevet 18. mars 2012 #9 Skrevet 18. mars 2012 Som alle andre raser er de hunder de også som krever fysisk og psykisk stimuli. Jeg kunne helt ærlig ha tenkt meg en chihuahua som 'maskott' og tatt den med på brukshundtreninger med mine andre hunder, gå spor, bære kløv og gå fjellturer for å gni inn at dette også er hunder Kvalmt at hunder i det hele tatt kan brukes som accessories og all kredit til TS som har kjøpt seg HUND og ikke 'smykke' for konfirmasjonspengene sine, og slår fra seg all kritikk pga rase. Flott
Skywalker Skrevet 19. mars 2012 #10 Skrevet 19. mars 2012 Mye hund i liten pakke! Kos deg med hunden din du, og ikke bry deg om hva andre mener og synes.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #11 Skrevet 19. mars 2012 haha de er skikkelig stygge, ser ut som rotter med for stort hode XD men.... det er ikke noe galt med rasen, kjempe kjekke hunder, men når folk skal avle de så små som mulig så blir de stygge det sier seg selv det.. så det er avlen og bruken av de som det er noe galt med ikke rasen. Må ikke si at det du sier er noe særlig bedre enn det de andre sa da men, ok de er små, men der sånn de er. Noen er større enn andre min er ganske stor for å være en chihuahua, men det har noe å si om hva slags chihuahua det er for det er nemlig det som har noe å si på størrelsen og hvor mye pels de har. Og du kan godt synes de er stygge, men det går ann å holde meningene sine for seg selv. Leste du innlegget så var nemlig problemet at jeg ikke likte at folk skulle kritisere hunden min og bruker veldig mye tid på å tenke på det.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #12 Skrevet 19. mars 2012 Jeg er så enig med deg TS. Det er ikke akkurat min favorittrase, men at den ligner en rotte? Det er slemt!
Gjest Regza Skrevet 19. mars 2012 #13 Skrevet 19. mars 2012 Jeg er så enig med deg TS. Det er ikke akkurat min favorittrase, men at den ligner en rotte? Det er slemt! Syns rotter er søte jeg... 5
Armitage Skrevet 19. mars 2012 #14 Skrevet 19. mars 2012 Jeg synes de er søte jeg. Liker alle hunder. Men favorittrasen er Welsh Corgi:P
Gjest O___o Skrevet 19. mars 2012 #15 Skrevet 19. mars 2012 Litt komisk at de "stolte" Chihuahua-eigerene "står fram" som stolte eigere som Anonyme Brukere 4
Armitage Skrevet 19. mars 2012 #16 Skrevet 19. mars 2012 Må ikke si at det du sier er noe særlig bedre enn det de andre sa da men, ok de er små, men der sånn de er. Noen er større enn andre min er ganske stor for å være en chihuahua, men det har noe å si om hva slags chihuahua det er for det er nemlig det som har noe å si på størrelsen og hvor mye pels de har. Og du kan godt synes de er stygge, men det går ann å holde meningene sine for seg selv. Leste du innlegget så var nemlig problemet at jeg ikke likte at folk skulle kritisere hunden min og bruker veldig mye tid på å tenke på det. Vel, det er jo bare et problem når du tar deg nær av det. Er det venner av deg som kritiserer? Du må jo si ifra at du ikke finner deg i å bli behandlet på denne måten. Eventuelt kutte de ut om de ikke gir seg. Hva fremmede mennesker mener må du lære deg å ignorere ellers kommer du ikke langt i verden. Du kan nok desverre ikke tvinge folk til å oppføre seg. Men du kan velge hvem du omgir deg med eller hvordan du takler slikt. Hadde noen jeg kjente snakket nedlatende om mine kjæledyr så hadde de fått høre det. Og hadde de ikke respektert det så hadde vi ikke vært venner noe mer. Jeg forventer en viss folkeskikk fra mennesker som liksom skal være venner. Alle andre ignorerer jeg glatt.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #17 Skrevet 19. mars 2012 chinchuaha er praktiske små stygge hunder
Gjest Krembanan Skrevet 21. mars 2012 #18 Skrevet 21. mars 2012 chinchuaha er praktiske små stygge hunder Hadde du sett min hadde du endret mening Altså, god klumpen min er ikke stygg. Han er utrulig søt, og han har en helt fantastisk personlighet. Han er ingen gneldrebikkje ( litt vaktbikkje kanskje, men det er ikke det samme) han er så snill og god...jeg vet alle sier dette om hunden sin og alle hunder har egen personlighet, men skatten min er virkelig spesiell. Han er nok litt stor til å være en chihuahua, men det gjør ham bare enda flottere. Og han er ikke "liten og redd". Han er som en vanlig stor hund i liten kropp. Ikke noen rotte som enkelte folk mener om den rasen
Crazyparrotwoman Skrevet 21. mars 2012 #19 Skrevet 21. mars 2012 det er personligheten som teller på alle hunder, desverre alle chicuauha jeg har møtt er , gneldrete, nervøse, redde, agressive, og generelt teite. har enda til gode og møte en rolig avbalansert sosial chicuaha!! og jeg møter MYE hund, aktiv i hundeklubb og jobber i dyrebutikk. 5
Vulpes Skrevet 21. mars 2012 #20 Skrevet 21. mars 2012 Prøv å ikke bry deg om hva andre sier. Jeg har tamrotter selv, og vet at mange synes de er ufyselige. Det gjør meg aldeles ingenting - hvorfor skulle det det? Hvis noen synes at kjæledyrene mine er dritstygge så påvirker ikke det meg på noen som helst måte, og heldigvis forstår ikke dyr hva vi sier, så rottene mine lever lykkelig uvitende om at en relativt stor del av Norges befolkning synes de er fæle Jeg kan derimot skjønne at det er verre med kommentarer som går på oppførselen til dyra. Hvis noen mener at chihuahuaen ikke er en "ekte hund" pga størrelsen er det mer provoserende enn om de sier at de synes chiene er stygge, spør du meg. Jeg for min del er litt ambivalent til chihuahua-rasen. Synes det er mange stygge chier, men også en del nydelige og søte, da helst de langhårede med så "normale" ansiktstrekk som mulig (dvs. lite utstikkende øyne, ikke alt for ekstrem stopp, litt skikkelig lengde på snuten osv.). Virker som at det er en del chier der ute med frynsete nerver, men har også møtt flere avbalanserte og stabile chihuahuaer som har smeltet meg helt, og gjort at jeg kanskjemuligens kan vurdere rasen den dagen jeg skal få meg hund selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå