AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Ser at Aftenposten kjører mye på dette nå.. Etnisk nordmenn flykter fra Alna bydel.. Så ville dere kjøpt en leilighet feks. på Høybråten? Man får større leilighet enn nærme sentrum for samme pris. "Ulempen" er vel at det er mange innvandrere som bor her. Jeg er ikke fordomsfull, men må jeg tenke langsiktig også. Hvis det "bare" blir innvandrere som bli boende her, så ønsker jeg jo ikke det. Tanker om dette?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 Jeg bodde på Høybråten før, og trivdes veldig godt. Høybråten er det fineste stedet på den fronten, og er et av de dyrere strøkene. Før hørte Høybråten til Lørenskog kommune, men for noen år tilbake kom det under Oslo kommune. Stoppet etter Høybråten stasjon er Sesam stasjon(Lørenskog stasjon) Høybråten er et strøk der det bor flest etnisk norske nordmenn, men det har nok flyttet til en og annen utenlending som er utdannede og vestlige av seg. Iallfall kan du ta med i betraking at øst og nordøst for Høybråten ligger Lørenskog kommune, der bl.a. Fjellhamar, Hanaborg, Lillestrøm og Strømmen ligger, og her er det flertallet av etnisk norske nordmenn som bor. Nord for Høybråten ligger Stovner. Rundt Stovner senter er det en god del utenlendinger, og gamle stovner er det mer etnisk norske nordmenn. Sør for Høybråten ligger Furuset, og her er det en god del utenlendinger. Lurer på om de er i flertall der nå. Grunnen til at jeg flyttet har ingenting med utenlendinger å gjøre, men helt andre årsaker. Jeg hadde nok bodd der enda om jeg kunne. Så jeg tror du vil finne deg godt til rette, og at det blir lett å selge leiligheten din om noen år om du vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå