AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #21 Skrevet 20. mars 2012 Haakon og Mette-Marit hadde pølser til nattmat i sitt bryllup. Og? Det endrer da likevel ikke trashy-statsusen. 1
Anglofil Skrevet 20. mars 2012 #22 Skrevet 20. mars 2012 Hvem bryr seg om det er trashy eller ikke? Når klokken er fire om morgenen tror jeg de fleste er i såpass godt humør og stemning uansett at de færreste vil bry seg. Og hvis man skal gå etter hva som er trashy eller ikke så bør man vel ikke servere alkohol i det hele tatt, for det er gjerne noen som blir litt fulle og i "god stemning" utover kvelden, med andre ord: man blir vel litt trashy okke som. Mvh Yvonne 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #23 Skrevet 20. mars 2012 når det er nattmat hadde jeg blitt glad uansett hva jeg hadde fått:) bare så lenge det er salt for det er så godt etter kake og litt drikke:) 1
Gjest HollyDolly Skrevet 20. mars 2012 #24 Skrevet 20. mars 2012 Vi hadde ikkje nattmat. Det var 3 retters middag og kaker. Kakebordet stå opent til bryllupet var ferdig hvis noen blei sulten, som ingen blei.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #25 Skrevet 20. mars 2012 Kjendisbryllu som har hatt pølser som nattmat: Haakon og MM Frederik og Mary William og Kate som i tillegg til pølser serverte baconsandwicher Kate Whinslet og Sam Mendes de jeg kom på, finnes sikkert flere
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #26 Skrevet 20. mars 2012 Jeg var i et brylllup der nattmaten var pølse. Utrolig stilig vri brudeparet gjorde, de hadde fått tak i ei gammeldags pølsevogn, og en mann kom trillende inn med den mens han ropte; Wiener, pølse, lompe, brød:-) VI hadde ikke nattmat i vårt bryllup; men siden det lokalet lå sånn til at de fleste overnattet, så hadde vi heller brunsj for alle dagen etter (som vi betalte såklart). 1
effy Skrevet 20. mars 2012 #27 Skrevet 20. mars 2012 Vi hadde spekemat til nattmat. Det var veldig poppis. Middagen var kl 16, kaker kl 21 og nattmat kl 24.00.
Rainbow Skrevet 20. mars 2012 #28 Skrevet 20. mars 2012 Jeg har bare vært i et bryllup, der var det ikke noe nattmat. Men middagen var sein, fordi vielsen var kl 16, så det var vel ikke store behovet heller. Er det vanlig?
Gjest Tekola Skrevet 20. mars 2012 #29 Skrevet 20. mars 2012 Vi hadde sodd og litt spekemat til nattmat siden vi giftet oss i Trøndelag. Var populært det! Vi hadde treretters middag fra 17 - 19 og kaker fra 20. Nattmaten ble så servert ved midnatt
fridr Skrevet 20. mars 2012 #30 Skrevet 20. mars 2012 Pølser er trashy, er tross alt et bryllup selv om det er nattmat det er snakk om. Glad du ikke er blandt mine gjester, AB For et fattig liv du må ha... 3
Niennas Skrevet 20. mars 2012 #31 Skrevet 20. mars 2012 Sånn som jeg opplever bryllup, og valgte å ha mitt eget var at det er mest formelt først på dagen (kirken), også blir det litt løsere hvor senere utpå kvelden. Vi hadde et veldig formelt bryllup, formell middag, men ved kakene så ble det mer løsere (i tillegg åpnet baren da). Etter kakene var det jo fest, med dansing og masse alkohol, og stemningen var veldig løs og uformell. Nå hadde vi sen vielse, så middagen begynte ikke før 18.00, og vi måtte være ute av lokalet klokken to, men hadde vi hatt middag tidligere, så ville vi absolutt gått for pølser. Jeg synes trashy er et dårlig ord, men uformelt er det nok ja. Akkurat som jeg føler at det skal være ved nattmat! Du skal stå og spise den, ikke sitte ved et bord med bordkort, og ha en "bryllupsmiddag nr. 2". 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #32 Skrevet 21. mars 2012 Jeg ville servert hjemmelaget lapskaus eller pølser i brød/lompe. Hadde jeg vært rik hadde jeg leid inn kokker som lagde burger og pommesfrites Ja, en trenger jo kokker til å lage burger og pommes.........................
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #33 Skrevet 21. mars 2012 Hva serverer dere til nattmat i bryllupet deres? Trenger tips her! Alltid vellykket om folk serverer skikkelig hjemmelaget ertesuppe. Med saltkjøtt. Serverer rundstykker ved siden av. da er det sent på kvelden,lenge siden middag. Spist mye kaker,intatt alkohol,da smaker suppen
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #34 Skrevet 21. mars 2012 Glad du ikke er blandt mine gjester, AB For et fattig liv du må ha... Man behøver da slettes ikke ha et "fattig liv" som du siterer det selvom man synes pølse i brød er kjip nattmat! Tvert om, kan det være enda litt mer spennende siden man kanskje har litt mer fantasi enn å servere nettopp det. Selv er jeg nok A-typis norsk siden jeg virkelig ikke liker fete, ekle pølser i brød/lompe. Og jeg ville synes det var skuffende å få noe man får på nærmeste bensinstasjon til nattmat i et bryllup. Jeg ville laaaangt heller valgt å server en suppe eller spekemat. Alt annet enn pølser ihvertfall. Men smaken er jo som kjent ikke den samme alltid.
Anglofil Skrevet 21. mars 2012 #35 Skrevet 21. mars 2012 (endret) Man behøver da slettes ikke ha et "fattig liv" som du siterer det selvom man synes pølse i brød er kjip nattmat! Tvert om, kan det være enda litt mer spennende siden man kanskje har litt mer fantasi enn å servere nettopp det. Selv er jeg nok A-typis norsk siden jeg virkelig ikke liker fete, ekle pølser i brød/lompe. Og jeg ville synes det var skuffende å få noe man får på nærmeste bensinstasjon til nattmat i et bryllup. Jeg ville laaaangt heller valgt å server en suppe eller spekemat. Alt annet enn pølser ihvertfall. Men smaken er jo som kjent ikke den samme alltid. Nettopp, det handler om smak og preferanser. Gjør det bryllupet til trashy fordi man serverer pølser? Nei. Jeg er forøvrig ikke spesielt glad i pølser selv, men jeg kunne fint servert det i mitt eget bryllup hvis det hadde vært nødvendig, av den enkle grunn at mange liker pølser. Forøvrig kan jeg ikke tenke meg noe mer kjedelig og skuffende enn spekemat eller suppe, men ville jeg blitt skuffet hvis jeg fikk servert det i et bryllup? Selvsagt ikke. Ikke ville jeg ha kalt bryllupet trashy av den grunn heller. Mvh Yvonne Endret 21. mars 2012 av Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #36 Skrevet 21. mars 2012 Nettopp, det handler om smak og preferanser. Gjør det bryllupet til trashy fordi man serverer pølser? Nei. Jeg er forøvrig ikke spesielt glad i pølser selv, men jeg kunne fint servert det i mitt eget bryllup hvis det hadde vært nødvendig, av den enkle grunn at mange liker pølser. Forøvrig kan jeg ikke tenke meg noe mer kjedelig og skuffende enn spekemat eller suppe, men ville jeg blitt skuffet hvis jeg fikk servert det i et bryllup? Selvsagt ikke. Ikke ville jeg ha kalt bryllupet trashy av den grunn heller. Mvh Yvonne Siden det er mitt innlegg du sikter til så vil jeg gjerne nevne at jeg overhode ikke har referert til ordbruken "trashy", men som du ser var det det at man skulle visstnok leve et "fattig liv" som jeg hengte meg opp i. Og akkurat det var rart i mine ører - siden det henviser til noen som ikke har så mye nye impulser i livet sitt; noe jeg vil påstå pølse og lompe er det motsatte av ;-)
marsy Skrevet 23. mars 2012 #37 Skrevet 23. mars 2012 noen forslag suppe og loff/rundstykker pølser i brød lapskaus gryterett eller min favoritt: sette ut noen fat med spekesmat, ost, oliven, nøtter, flatbrød/brød osv
fridr Skrevet 23. mars 2012 #38 Skrevet 23. mars 2012 (endret) Siden det er mitt innlegg du sikter til så vil jeg gjerne nevne at jeg overhode ikke har referert til ordbruken "trashy", men som du ser var det det at man skulle visstnok leve et "fattig liv" som jeg hengte meg opp i. Og akkurat det var rart i mine ører - siden det henviser til noen som ikke har så mye nye impulser i livet sitt; noe jeg vil påstå pølse og lompe er det motsatte av ;-) Jeg mener at en som har et "fattig liv" bryr seg om hva som blir servert den ene kvelden du er i bryllup. Det finnes mye verre ting her i verden å bli skuffet over. Edit: Og man kan ha et rikt liv selv om man ikke får så mye nye impulser i livet sitt. Endret 23. mars 2012 av fridr
Gjest Cosette Skrevet 23. mars 2012 #39 Skrevet 23. mars 2012 Der jeg kommer fra er brurasteik (hakkasteik, grynasteik) vanlig nattmat. Gjerne med flatbrød til. Kjempegodt med noe salt etter timesvis med kaker, drikking og dansing.
Gjest Badabing Skrevet 23. mars 2012 #40 Skrevet 23. mars 2012 Jeg har vært i bryllup der det ble servert pølser som nattmat. Jeg liker egentlig ikke pølser engang, men der og da var det fantastisk etter all alkoholen, kakene og at man begynte å bli sulten igjen utpå natten. Det var i et formelt bryllup det også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå