Ina81 Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Hva serverer dere til nattmat i bryllupet deres? Trenger tips her!
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 Jeg har vært borti mye forskjellige rar nattmat i bryllup (alt fra supper til grøt og loffskiver med forskjellig pålegg). Men min personlige favoritt er faktisk pølse i brød eller lompe
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Jeg ville servert hjemmelaget lapskaus eller pølser i brød/lompe. Hadde jeg vært rik hadde jeg leid inn kokker som lagde burger og pommesfrites
-Englefjes- Skrevet 18. mars 2012 #6 Skrevet 18. mars 2012 Vi hadde spekemat med tilbehør, det falt i smak hos mange siden det ofte er godt med noe som er skikkelig salt etter å ha spist masse kake samt fått litt en del innabords. I bryllup jeg har vært i har det blitt servert f.eks pølse i brød, spekemat, kjøttsuppe/sodd, pastasalat og mat fra brudgommens hjemland (land i sør-asia). Sistnevnte var en klar favoritt. 1
Ina81 Skrevet 18. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2012 Takk for tips! Tenker at det må være noe lett, som er enkelt å servere. Vi hadde nok gått for pølse med brød hvis det ikke hadde vært for at vi skal ha den middagen vi skal ha, da det passer litt dårlig sammen.
Gjest Doh Skrevet 18. mars 2012 #8 Skrevet 18. mars 2012 Men nattmaten trenger da ikke passe sammen med middagen....? Skal jo tross alt spises noen timer senere 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #9 Skrevet 18. mars 2012 Nå er jeg dum men hva skal man med nattmat i en bryllup?
Gjest Doh Skrevet 18. mars 2012 #10 Skrevet 18. mars 2012 Nå er jeg dum men hva skal man med nattmat i en bryllup? Blir gjerne litt sulten utpå natta godt å ikke legge seg på tom mage
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #11 Skrevet 18. mars 2012 Så man pleier å feste utover natta etter middagen?
Gjest Doh Skrevet 18. mars 2012 #12 Skrevet 18. mars 2012 Så man pleier å feste utover natta etter middagen? Vår bryllupsfest varte til klokka to. Hadde vært fryktelig kjedelig å dra hjem etter middagen. Da har man jo ikke fått snakka med noen
Hecubaa Skrevet 18. mars 2012 #13 Skrevet 18. mars 2012 Pølser var en vinner i bryllupet jeg var i i fjor sommer! Nattmaten har jo bare til hensikt å være noe man kan dytte i seg utpå natta før det er på tide å finne senga, så det er ingen vits å legge altfor mye sjel og penger i den, tenker jeg?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #14 Skrevet 18. mars 2012 Dere som trenger nattmat.når ble forret,middag og dessert servert? og kakene kommer jo vel en time etter desserten ? kan ikke forestille meg at folk er sultne utover kvelden.di bryllupene eg har vert i er det bare plassert lett snacks som chips,saltstenger o.s.v for folk er jo stappmett etter all den maten
-Englefjes- Skrevet 18. mars 2012 #15 Skrevet 18. mars 2012 Dere som trenger nattmat.når ble forret,middag og dessert servert? og kakene kommer jo vel en time etter desserten ? kan ikke forestille meg at folk er sultne utover kvelden.di bryllupene eg har vert i er det bare plassert lett snacks som chips,saltstenger o.s.v for folk er jo stappmett etter all den maten Vi hadde fire retter til middag, med to runder servering av hovedrett. Miidagen startet kl 18, og varte til litt over kl 21. Kake rundt kl 23. I halv to-tiden ble nattmaten satt frem, og den fikk virkelig bein å gå på. Nattmaten sto fremme til festen ble avsluttet i sekstiden på morgenen, så det var flere som spiste flere runder med nattmat.
Anglofil Skrevet 19. mars 2012 #16 Skrevet 19. mars 2012 Vår fest sluttet to og hadde ikke nattmat, så ikke helt vitsen med det etter en fireretters middag og massevis av kake. Hadde festen vart til klokka fire så hadde vi nok gjort det. Som nattmat ville jeg i såfall servert lapskaus eller pølser. Mvh Yvonne
fridr Skrevet 19. mars 2012 #17 Skrevet 19. mars 2012 Nattmat er essensielt! Men så varer bryllupsfestene jeg har vært i, gjerne til langt utover neste morgen. Da sier det seg selv at man må ha noe mer enn kaker i magen. Et bryllup jeg var i, fikk vi taco til nattmat! Hehe. I broren min sitt bryllup fikk vi samme suppe som var til forretten + godt brød. Den var salt og god. Har aldri vært i sånn galla-bryllup, men et litt "finere" bryllup jeg var i, fikk vi fiskesuppe med foccacia. Det var og kjeeempegodt. Jeg tror vi blir å gå for pølser eller lapskaus. Eventuelt suppe og brød.
Fru.Vigeland Skrevet 19. mars 2012 #18 Skrevet 19. mars 2012 Vi skal ha tomatsuppe og rundstykker..:D
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #19 Skrevet 20. mars 2012 Pølser er trashy, er tross alt et bryllup selv om det er nattmat det er snakk om. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #20 Skrevet 20. mars 2012 Pølser er trashy, er tross alt et bryllup selv om det er nattmat det er snakk om. Haakon og Mette-Marit hadde pølser til nattmat i sitt bryllup. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå