AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Jeg skal snart avfarge håret mitt, jeg har en veldig mørk brunfarge med mye rødskjær. Håret mitt er litt slitt, det knekker når jeg glatter det, og folk sier håret kan svi av om jeg tar avfarging og det er slitt? Noen som har tatt avfarging og har litt erfaring? Trenger hjelp!!!!
Gjest Eld Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Slik som du beskriver håret ditt bør du absolutt ikke ta avfarging, det sliter veldig på håret. Hvorfor vil du ta avfarging, hvilken farge har du tenkt å ta i etterpå?
pandabear Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Avfarging er det siste jeg ville gjort på ett så slitt hår. Når det i tillegg er en mørk farge med rødskjær er det dømt til å gå dårlig. Spar håret ditt for den katastrofen.
Chrissi91 Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Avfarging er det siste jeg ville gjort på ett så slitt hår. Når det i tillegg er en mørk farge med rødskjær er det dømt til å gå dårlig. Spar håret ditt for den katastrofen. Jepp, men hva burde jeg gjøre da? Har veldig lyst og ha håret lysebrunt..
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Jepp, men hva burde jeg gjøre da? Har veldig lyst og ha håret lysebrunt.. Gå til frisøren hvertfall! Jeg vil tro at striper er bedre for håret ditt, enn "sjokkbleking". Smør deg med tålmodighet, og ta noen striper nå, og noen senere.
Gjest Eld Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 Om du absolutt vil ha lysere hår så er det bedre om du striper det litt enn å avfarge hele håret. Så kan du vente en periode før du striper mer osv. Etter en stund med striping er håret såpass lyst at du kan farge det
Chrissi91 Skrevet 19. mars 2012 #7 Skrevet 19. mars 2012 Gå til frisøren hvertfall! Jeg vil tro at striper er bedre for håret ditt, enn "sjokkbleking". Smør deg med tålmodighet, og ta noen striper nå, og noen senere. Tror du det vil funke om jeg prøver og farge vekk rødskjæret og stripe det? På frisør selvsagt.
Gjest Eld Skrevet 19. mars 2012 #8 Skrevet 19. mars 2012 Tror du det vil funke om jeg prøver og farge vekk rødskjæret og stripe det? På frisør selvsagt. Vanskelig å si uten å kjenne til håret ditt, men det kan være du klarer å dempe litt av det røde med silver shampo etter striping, men det er begrenset hvor mye den klarer å nøytralisere. Er håret ditt forresten veldig rødt? Rødt er noe av det verste å få vekk uten drastiske midler (synes jeg) da pigmentene sitter sånn i håret. Hvis håret ditt er så slitt som du beskriver det bør du gjøre minst mulig med det. Har du langt hår? Du bør kanskje vurdere å klippe av en del om håret er veldig slitt. Ved avfarging risikerer du at det brekker (siden du allerede nevner at det brekker når du sletter det), og da er det strengt tatt bedre med litt rødskjær. Gradvis striping er bedre, men det sliter på håret det også. Hør med frisøren, h*n bør kunne gi deg ganske god evaluering av hva håret tåler og hva du kan forvente deg
Chrissi91 Skrevet 19. mars 2012 #9 Skrevet 19. mars 2012 Vanskelig å si uten å kjenne til håret ditt, men det kan være du klarer å dempe litt av det røde med silver shampo etter striping, men det er begrenset hvor mye den klarer å nøytralisere. Er håret ditt forresten veldig rødt? Rødt er noe av det verste å få vekk uten drastiske midler (synes jeg) da pigmentene sitter sånn i håret. Hvis håret ditt er så slitt som du beskriver det bør du gjøre minst mulig med det. Har du langt hår? Du bør kanskje vurdere å klippe av en del om håret er veldig slitt. Ved avfarging risikerer du at det brekker (siden du allerede nevner at det brekker når du sletter det), og da er det strengt tatt bedre med litt rødskjær. Gradvis striping er bedre, men det sliter på håret det også. Hør med frisøren, h*n bør kunne gi deg ganske god evaluering av hva håret tåler og hva du kan forvente deg Takk før hjelpen! Det er jo ikke så veldig slitt, men jeg har en del rød skjær ja.. Haha:)
Gjest Eld Skrevet 19. mars 2012 #10 Skrevet 19. mars 2012 Takk før hjelpen! Det er jo ikke så veldig slitt, men jeg har en del rød skjær ja.. Haha:) Da bør du kanskje kun stripe det, snakk med frisøren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå