Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min lille frustrasjon dreier seg om folk som er forholdsvis syke og som fortsatt drar på jobb selv om de smitter andre. Hos oss er det en del som både har full anledning til fra arbeidsgiver og mulighet til å jobbe hjemme en del av dagene.

Jeg fatter ikke hva det feiler folk som selv under slike tilrettelagte forhold absolutt MÅ dra på jobb og smitte oss andre som har stillinger som ikke har anledning til å ha hjemmekontor. Er det så forbanna vanskelig å holde seg hjemme når dere faktisk har anledning til det?

Takk for at dere har bidratt til at jeg nå har ligget hjemme nok en helg og kanskje ikke er i stand til å få jobbet noe særlig til uka, og takk for at dere bidrar til doble arbeidsdager uka etter når jeg må ta igjen det jeg ikke fikk gjort fordi jeg har vært syk :kjefte: Og det er også flere andre som må det, bare fordi dere absolutt måtte sitte på kontoret deres. Men dere hadde ingen møter, dere har fått lov, så dere kunn tross alt jobbet hjemme og unngått å smitte halve kontoret.

Er det så jævlig vanskelig å holde seg hjemme når dere er syke?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det så jævlig vanskelig å holde seg hjemme når dere er syke?

Får jo ikke smittet noen om du holder deg alene hjemme, og for noen er det halve moroa med å være syk.

• Liker 2
Skrevet

Folk er egoister, jeg tror ikke de innser hvor mye de ødelegger for andre ved å gå på jobb selv, samt sende smittsomme unger på skole/bhg.

AnonymBruker
Skrevet

Får jo ikke smittet noen om du holder deg alene hjemme, og for noen er det halve moroa med å være syk.

TS her.

Ja, man skulle nesten tro det er slik for noen at det nesten går sport i hvor mange man kan smitte.

Men når man faktisk har lov og i tillegg har reell anledning til å jobbe hjemme så syntes jeg man absolutt skal benytte seg av det hvis man er syk. Skulle ønsker arbeidsgiver pålegger alle i en slik situasjon å ta hjemmekontor ved sykdom.

Skrevet

Å gå på jobb når man er sjuk er jo nærmest blitt et uttrykk for hvor 'sterk' man er - det ser man fort straks det er tråder om sykemelding og annet fravær her inne.

Folk skryter av at de ikke blir hjemme fra jobb før de nærmest er halvveis i koma, som om det skulle være noe å se opp til. Latterlig!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

På min arbeidplass ansees det som svak om en må ta en egenmeldingsdag, uavhening av om en snørrer som bare det. Og når en da også går i vikariat, ja så går en på jobb når en skulle ha vært hjemme....

AnonymBruker
Skrevet

jeg synes det er helt tåpelig at det er om å gjøre å jobbe uansett hvor mye eller lite syk man er - så fremt man er syk og smittsom vil man ikke gjøre noe annet enn en halvveis jobb og å mulig utsette andre for å bli syke (enda hardere, eller andre som kanskje ikke har den teite holdninga at man skal på jobb uansett).

Jeg synes det er en styrke å tenke på teamet og ikke ønske å smitte andre, samt å heller samle styrke til å bli frisk for så å gjøre oppgavene med full energi og oppmerksomhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...