AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Hei! Med motivasjon på bakgrunn av de andre emnene som florerer i denne kategorien nå, lurer jeg på om noen kan hjelpe til litt. Jeg kjenner en far (bor ikke med han) som ser barnet sitt annenhver helg. I ugspkt. er det annenhver helg og hver onsdag. Men dagen midt i uken har de kuttet. Hvorfor vet jeg ikke. Denne faren bor med en dame og har et annet yngre barn. Han betaler mor 2000,- i mnd. Han har vært i kontakt med NAV og de mener at han egentlig betaler for lite. Kan det stemme? Jeg trodde 2000,- var forholdsvis høyt? Mor har to andre barn med to forskjellige menn, og har i lang tid vært uten jobb, men er nå endelig fast ansatt (med det jeg forstår veldig lav inntekt). Hennes samboer er sykmeldt over lang tid. Hvor mye er vanlig å yte i bidrag med samvær på annenhver helg og hver onsdag? Barnet er ikke gammelt. Stiller meg bare undrende og lurer på om noen med kunnskap kan opplyse litt. Det er jo generelt et veldig aktuelt tema i dag.
Mamma1 Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Det kommer helt an på hva både far og mor tjener. Sånn generelt så er ikke 2000 kr mye, ligger vel på snittet.
Kontormus Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 Hei! Med motivasjon på bakgrunn av de andre emnene som florerer i denne kategorien nå, lurer jeg på om noen kan hjelpe til litt. Jeg kjenner en far (bor ikke med han) som ser barnet sitt annenhver helg. I ugspkt. er det annenhver helg og hver onsdag. Men dagen midt i uken har de kuttet. Hvorfor vet jeg ikke. Denne faren bor med en dame og har et annet yngre barn. Han betaler mor 2000,- i mnd. Han har vært i kontakt med NAV og de mener at han egentlig betaler for lite. Kan det stemme? Jeg trodde 2000,- var forholdsvis høyt? Mor har to andre barn med to forskjellige menn, og har i lang tid vært uten jobb, men er nå endelig fast ansatt (med det jeg forstår veldig lav inntekt). Hennes samboer er sykmeldt over lang tid. Hvor mye er vanlig å yte i bidrag med samvær på annenhver helg og hver onsdag? Barnet er ikke gammelt. Stiller meg bare undrende og lurer på om noen med kunnskap kan opplyse litt. Det er jo generelt et veldig aktuelt tema i dag. Samværet du skisserer tilsvarer samværsklasse 2. Du må nesten kjenne inntekten til begge for å finne ut om dette er riktig. Men det kan sikkert stemme at han betaler litt lite, for han har ikke mye samvær.
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Hei! Med motivasjon på bakgrunn av de andre emnene som florerer i denne kategorien nå, lurer jeg på om noen kan hjelpe til litt. Jeg kjenner en far (bor ikke med han) som ser barnet sitt annenhver helg. I ugspkt. er det annenhver helg og hver onsdag. Men dagen midt i uken har de kuttet. Hvorfor vet jeg ikke. Denne faren bor med en dame og har et annet yngre barn. Han betaler mor 2000,- i mnd. Han har vært i kontakt med NAV og de mener at han egentlig betaler for lite. Kan det stemme? Jeg trodde 2000,- var forholdsvis høyt? Mor har to andre barn med to forskjellige menn, og har i lang tid vært uten jobb, men er nå endelig fast ansatt (med det jeg forstår veldig lav inntekt). Hennes samboer er sykmeldt over lang tid. Hvor mye er vanlig å yte i bidrag med samvær på annenhver helg og hver onsdag? Barnet er ikke gammelt. Stiller meg bare undrende og lurer på om noen med kunnskap kan opplyse litt. Det er jo generelt et veldig aktuelt tema i dag. Det er vanskelig å si utfra at en ikke vet inntekten til foreldrene samt hvor mye han har barnet utom det faste i ferier ovs. Ferier og ikke fast samvær skal også regnes med. Hvis du bruker bidragskalkulator på nav.no kan du få en pekepinne. Det kan være andre faktorer enn det som fanges opp i kalkulatoren som legges til grunn. http://www.nav.no/Familie/Barnebidrag/Bidragsveileder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå