AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 KATTA MI HAR FØDA UNGER MEN VI VET IKKE HVA VI SKAL GJØRE FOR VI VISTE HUN IKKE VAR GRAVID HVA SKAL VI GJØRE?? HAR DERE ET NUMMEER VI KAN RINGE?? PLIS NÅÅÅÅÅÅ
Gjest Annaires Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Det er da ingen ting og stresse med. Lag et lunt rede til kattemor og ungene, så ordner stort sett mor resten selv. 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 Hvordan går det med katta? Tar hun seg av ungene selv? Gjør hun det er det ikke så mye du trenger å gjøre.
Gjest Regza Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Hvordan i all verden klarte dere å unngå å se at katta var gravid forresten? Ta å søk litt på nett om hva du skal gjøre når pus har blitt mor. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #5 Skrevet 18. mars 2012 Det er da ingen ting og stresse med. Lag et lunt rede til kattemor og ungene, så ordner stort sett mor resten selv. Takk for svar!! nå ble jeg letta..
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #6 Skrevet 18. mars 2012 Du har tenkt å sterilisere pusedyret når det kan la seg gjøre, håper jeg? 4
Gjest Bobler Skrevet 18. mars 2012 #7 Skrevet 18. mars 2012 (endret) Du må lese deg opp om kattunger, og ta deg av kattene i 12 uker for å så gi dem et godt hjem hos andre mennesker som tar ansvar og kastrerer dem Du må også kjøpe et godt fòr, f.eks Royal Canin Queen, da pus trenger nesten 50% mer mat enn tidligere, og trenger et litt annet kosthold enn når hun ikke har kattunger. Nå når hun nettopp har født vil hun helst ikke forlate kattungene, så hun bør flere ganger daglig få tilbud om næringsrik mat. Kjøttdeig med en eggeplomme er kjempefint! Våtfôr av høy kvalitet også. Noen bruker Royal Canin Convalessence Support (pulverdiett - kjøpes hos veterinær) til dette, og det er selvsagt helt suverent. Hills A/D er også fint og næringsrikt. Ofte vil hun spise bare litt av gangen, det er mye nytt for henne nå. Så tilby heller ofte om det er slik. Endret 18. mars 2012 av Bobler 3
marielle171 Skrevet 18. mars 2012 #8 Skrevet 18. mars 2012 (endret) . Endret 18. mars 2012 av marielle171
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #10 Skrevet 18. mars 2012 Du kan ikke gi dem bort før de er 6-8 uker eller noe. 8 uker er for hunder, når det gjelder katter er det snakk om 12 uker. 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #11 Skrevet 18. mars 2012 Du må lese deg opp om kattunger, og ta deg av kattene i 12 uker for å så gi dem et godt hjem hos andre mennesker som tar ansvar og kastrerer dem Du må også kjøpe et godt fòr, f.eks Royal Canin Queen, da pus trenger nesten 50% mer mat enn tidligere, og trenger et litt annet kosthold enn når hun ikke har kattunger. Nå når hun nettopp har født vil hun helst ikke forlate kattungene, så hun bør flere ganger daglig få tilbud om næringsrik mat. Kjøttdeig med fløte og en eggeplomme er kjempefint! Våtfôr av høy kvalitet også. Noen bruker Royal Canin Convalessence Support (pulverdiett - kjøpes hos veterinær) til dette, og det er selvsagt helt suverent. Hills A/D er også fint og næringsrikt. Ofte vil hun spise bare litt av gangen, det er mye nytt for henne nå. Så tilby heller ofte om det er slik. IKKE fløte, katter er ofte laktoseintolerante og skal ikke ha fløte eller melk. Eggeplomme derimot er bra. 4
Gjest Bobler Skrevet 18. mars 2012 #12 Skrevet 18. mars 2012 IKKE fløte, katter er ofte laktoseintolerante og skal ikke ha fløte eller melk. Eggeplomme derimot er bra. Fort gjort å glemme, mer vanlig å gi hunder det. Gikk litt fort i svingene der ja.
Gjest Lille-pus Skrevet 18. mars 2012 #13 Skrevet 18. mars 2012 Et lite tips; Dersom kattemor og småpusene ikke er inne så få dem inn (anbefales varmt ! Fertile hankatter i ormådet vil i denne situasjonen være ekte slaktere ! ) Det lurt å sette en dokasse i et av de nærliggende rommene slik at hun ikke trenger å gå langt ut for å gjøre det hun må. Hun liker ikke å være fra de bittesmå så lenge akkurat nå helt i starten så det er fint om hun får lagt dette litt til rette for seg Og så: Pust med maven Næringsrik mat er alt nevnt, på tørrmat pleier man gi kattungemat til mor mens hun ammer. Hun har definitivt bruk for alle energien og vitaminene som er i kattungematen Ikke kumelk eller fløte nei. Det siste man trenger er en mor med diaré. Og... når derer har fått ned pulsen, og funnet ut at det meste går ganske greit (?), - da ber jeg veldig pent om et lite bilde av de små i denne tråden. 2
Gjest SnowLeopard Skrevet 18. mars 2012 #14 Skrevet 18. mars 2012 Meget dekkende overskrift Vil dere ikke ha kattunger, så slå dem i hjel. Er de ønsket, så synes jeg du har fått mange gode tips. Er få ting som er så søtt som kattunger
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #15 Skrevet 18. mars 2012 Meget dekkende overskrift Vil dere ikke ha kattunger, så slå dem i hjel. Er de ønsket, så synes jeg du har fått mange gode tips. Er få ting som er så søtt som kattunger ts her.det ble 4 søte kattunger
Inger88 Skrevet 18. mars 2012 #18 Skrevet 18. mars 2012 Meget dekkende overskrift Vil dere ikke ha kattunger, så slå dem i hjel. Er de ønsket, så synes jeg du har fått mange gode tips. Er få ting som er så søtt som kattunger Det er mye bedre med en sprøyte hos vetrinæren enn å slå dem ihjel dersom de er uønsket og en ikke får gitt dem bort. 1
Gjest SnowLeopard Skrevet 18. mars 2012 #19 Skrevet 18. mars 2012 Det er mye bedre med en sprøyte hos vetrinæren enn å slå dem ihjel dersom de er uønsket og en ikke får gitt dem bort. Det er ikke min erfaring. Mye mindre stress for både kattemor og kattungene og bare knerte de selv. Men det er totalt OT, nå kreves det bilde av de søte nurkene
Vegas Skrevet 18. mars 2012 #20 Skrevet 18. mars 2012 Meget dekkende overskrift Vil dere ikke ha kattunger, så slå dem i hjel. Er de ønsket, så synes jeg du har fått mange gode tips. Er få ting som er så søtt som kattunger Bare å slå de ihjel?! Når man skaffer seg dyr på man ta ansvar! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå