AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Hei! Hvor stort lån har dere i forhold til inntekt, og hvor mange barn har dere? Sitter og finregner her..... Blir veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. Kan jeg ha lån på 1.6 med en inntekt på 420.000? 1 barn.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Jeg har huslån på ca. 500 K , studielån på 190 K, samt fellesgjeld på ca. 250 K. Syns dette er mer enn nok og har lønn på litt under 500 000.
Noldus Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 jeg har ikke barn, men svarer deg med mine erfaringer likevel. Jeg å mannen bodde i leilighet før, hadde da lån på 1,1 å levde kun på hans intekt. Ca 380 000 på den tiden. Jeg sparte alt av penge jeg tjente så hans lønn dekket regninger å fririd for oss to. Vil tro dere kan leve for samme sum eler mindre i mnd når det er et barn også. Han sparte også litt hver mnd, så det var ikke sånn at vi måtte snu på kronene. Dette var en helt ny leilighet, med garanti fra bygger så vi viste det ikke kom noen store utgifter de første årene. Hadde nok vært mer skeptisk til å sitte med lån alene på noe eldre slik at du aldri viste når det krevdes vedlikehold (som er dyre ekstrakostnader) Håper du skjønne hvordan jeg tenker å at du finner ut av det!
Mamma1 Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Tror ikke du får så høyt lån med den inntekten om du ikke har en del egenkapital..
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #5 Skrevet 18. mars 2012 Du kan søke startlån av kommunen om du ikke har egenkapital, og søke huslån i Husbanken. Her jobber samboeren min og jeg er student, og vi fikk huslån på 2,3 millioner. Vi klarer oss kjempe fint
Sophie-Ann Skrevet 18. mars 2012 #6 Skrevet 18. mars 2012 (endret) Jeg har et lån på 2,4 mill, har inntekt på rundt 600K. Jeg betjener det alene, men mine foreldre står som medeiere. Jeg har to barn. Endret 18. mars 2012 av Sophie-Ann
Frk Johansen Skrevet 18. mars 2012 #7 Skrevet 18. mars 2012 To barn, 2,5 mill i lån, 500' i inntekt, klarer meg fint.
Gjest "gjest" Skrevet 18. mars 2012 #8 Skrevet 18. mars 2012 De alenemødrene jeg vet som sitter med egen bolig har søkt om kommunalt lån.
Gjest Sobril Skrevet 18. mars 2012 #9 Skrevet 18. mars 2012 Hvor pokker ble det av "3 ganger inntekt regelen". Hvorfor gjør bankene så forskjell på folk når det gjelder dette?
Mamma1 Skrevet 18. mars 2012 #10 Skrevet 18. mars 2012 Husbanken har like strenge krav som alle andre banker. De driver ikke veldedighet. At man får høyere lån, selv om den ene er student, er jo ikke så rart. Det kommer jo to inntekter der etterhvert. Som alenemamma stiller man dessverre ikke sterkt. Jeg hadde en inntekt på ca 450000 totalt, med studielån på ca 300000. Jeg fikk låne 1.1 mill uten egenkapital. Derfor driver jeg å videreutdanning meg, slik at jeg passerer en inntekt på 500k. Da får jeg låne mer.
Frk Johansen Skrevet 18. mars 2012 #11 Skrevet 18. mars 2012 Jeg hadde en mill i egenkap, og har leieinntekter på flere tusen i mnd. Derfor fikk jeg såpass høyt lån i forhold til inntekt.
Anglofil Skrevet 19. mars 2012 #12 Skrevet 19. mars 2012 (endret) Hvor pokker ble det av "3 ganger inntekt regelen". Hvorfor gjør bankene så forskjell på folk når det gjelder dette? Fordi man har ulik betalingsvilje, samt sparepenger? Det er forskjell på en som har 300.000 kr i årlønn, som nesten aldri betaler til forfall, som aldri har noe igjen av lønna si til neste lønning og som ikke har sparepenger kontra en som tjener det samme, kan vise til at man har lite forbruk generelt, flink til å betale for seg og har en del sparepenger. Jeg er veldig glad for at min bank har gitt meg signaler om at jeg antagelig får mer lån enn det man skulle tro. Nettopp fordi jeg er ekstremt flink til å spare, jeg bruker veldig lite penger på meg selv og lever godt under SIFO-budsjettet. Jeg synes det er rart å ikke bruke skjønn i slike tilfeller. I tillegg har jo jeg f.eks mye egenkapital, og vil ha veldig mye når jeg da er ferdig med sparingen. Jeg lever etter en spareplan, kan vise til at jeg på lav lønn har klart å spare veldig mye ift inntekt. Bare så det er sagt, nå er det ikke denne lønna jeg ønsker å kjøpe bolig på, rett og slett fordi jeg ønsker å få meg ny jobb før det skjer og eventuelt spare enda mer. Mvh Yvonne Endret 19. mars 2012 av Yvonne 1
lulle Skrevet 19. mars 2012 #13 Skrevet 19. mars 2012 To barn, 2,5 mill i lån, 500' i inntekt, klarer meg fint. Hadde vært interessant å høre spesifikt hvilke utgifter du har... Har selv 500 i inntekt og et lån på under 1 mill... syns det er veldig knapt.
lulle Skrevet 19. mars 2012 #14 Skrevet 19. mars 2012 Jeg hadde en mill i egenkap, og har leieinntekter på flere tusen i mnd. Derfor fikk jeg såpass høyt lån i forhold til inntekt. Da blir det både feil og villedende å si at du har 500 i årslønn. Du må nesten plusse på det du har i leieinntekter :-) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå