Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere!

Jeg sliter med veldig glatt hår. Etter jeg har rettet ut håret og skal lage krøller etc. blir de der kun i 10 minutter før de går bort igjen. Kan heller ikke ha fliseklemme i håret til tider, da de faller ut av håret. Så jeg lurer på om dere har noen tips? Noen som kanskje sliter/har slitt med det samme som har funnet en shampoo o.l? Begynner virkelig å bli desperat, kan ikke gjøre noen ting med håret lenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

saltvannspray er genialt for for glatt hår, prøv det:) Jeg har ikke hørt om en shampoo som gjør håret mindre glatt:P

Endret av Dolly-Duck
Skrevet

Tusen takk for tipset. Skal prøve det ut : )

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme problemet, og det ble mye bedre da jeg sluttet å bruke balsam! Vasker det kun med sjampo.

Skrevet

Jeg bruker kun shampoo. Slutta å bruke balsam på ungdomsskolen en gang. Har likevel ikke hjelpet meg noe. :/

Skrevet

Har samme problemet selv, men enig med Dolly-Duck.

Saltvannspray funker kjempe bra!

Skrevet

Også er tørrspray et must i tillegg til saltvannspray :)

AnonymBruker
Skrevet

Tørrshampoo.

Skrevet

jeg har prikklikt hår, og på meg funker ingenting. Saltvannsspray, thickening spray, hold spray...uansett så holder ikke krøller seg. Eneste "håpet" jeg har for å få krøller til å sitte er å vaske håret på kvelden og når det er fuktig (ikke vått) lager jeg ei pariserflette baki med store seksjoner. Sover med det, tar det ut morgenen etter. Dette gir stooore fine glamorøse bølger som holder hele dagen :) Hvis jeg så vil ha mer krøller fremfor bølger, kan jeg nå krølle håret og få det til å sitte.

Gjest kittycat
Skrevet

ikkje alltid bra å pøse på med spray. hater spray, gjør håret så klissete. men hvilken shampo bruker du? noen gjør de betydelig mer glatt enn andre vet du

Skrevet

Hei,

Jeg har lignede hårtype som sophiehope beskriver...

Det eneste som hjelper for min del er å bruke tørrshampoo som gir volum. Pleier også å la være å bruke olje i håret når jeg ikke vil at det skal være helt glatt. Frisøren min anbefalte meg i ikke bruke olje når jeg skal krølle det, for da blir det bare enda glattere. Da bruker jeg isteden Portion 9 light fra Sebastian.

Når jeg skal noe spesielt, eller har tid til det, bruker jeg krøllestaven min fra HH Simonsen. Det er det eneste varmeverktøyet som faktisk gir meg holdbare krøller og/eller fall/bevegelse i det håpløse håret mitt. Trenger ikke å spraye det helt ihjel heller med hårspray heller for at det skal holde.

Men et spørsmål, hvorfor retter du ut håret før du skal krølle det? Det høres unødvendig ut. Både med tanke på unødvendig slitasje og kanskje redusert holdbarhet av krøllene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...