MissKissis Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Har lest at trening med hoppetau er minst like effektivt som jogging,så tenkte å supplere litt med hoppetauet de dagene jeg ikke kommer meg ut for å jogge bl.a. Er det noen av dere som bruker hoppetau i trening? Hvordan fungerer det for dere?
Zakuro Skrevet 17. mars 2012 #2 Skrevet 17. mars 2012 Har akkurat begynt med hoppetau:) Prøvde denne her: http://www.fitnessblender.com/v/exercise-detail/Jump-Rope-Weight-Loss-Routine-20-Minute-Home-Cardio-Workout/8u/ Genial nettside sånn forøvrig! Denne tok godt på meg i alle fall, og det er god cardio:) Men det er viktig at du har en god sports BH til dette:P Har hørt mye bra om denne men har ikke fått prøvd den selv.
MissKissis Skrevet 17. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2012 Har akkurat begynt med hoppetau:) Prøvde denne her: http://www.fitnessblender.com/v/exercise-detail/Jump-Rope-Weight-Loss-Routine-20-Minute-Home-Cardio-Workout/8u/ Genial nettside sånn forøvrig! Denne tok godt på meg i alle fall, og det er god cardio:) Men det er viktig at du har en god sports BH til dette:P Har hørt mye bra om denne men har ikke fått prøvd den selv. Takk for tips! Den skal jeg prøve ut Og kan tenke meg det er greit å ha en god sports-BH ja
Supraspinatus Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 http://www.buddyleejumpropes.com/ Veldig bra hoppetau!
ajohan Skrevet 8. juni 2012 #5 Skrevet 8. juni 2012 Nå ser jeg at tråden er litt udatert, men jeg bruker ihvertfall hoppetau nesten hver gang jeg trener. Man forbrenner dobbelt så mye som når man jogger faktisk (kilde: http://www.klikk.no/helse/dinkropp/trim/article711961.ece), i tillegg til at det er moro med kordinasjonen/timingen. Syntes faktisk det er litt rart at det ikke er mer populært enn det er.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #6 Skrevet 8. juni 2012 Hoppetau er supert, men jeg er så lei av å få sprettpuppene hoppende opp og ned at jeg har gitt opp. har en del størrelse på brystene, og selv om de ikke henger, så hopper de opp og ned, og nei.. Det finnes ikke SKIKKELIG trange nok bh'er til det der. Har prøvd alle som er, men har en mindre kompliserte jur enn meg, og vil prøve, så anbefaler jeg det sterkt.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #7 Skrevet 8. juni 2012 Hoppetau er supert, men jeg er så lei av å få sprettpuppene hoppende opp og ned at jeg har gitt opp. har en del størrelse på brystene, og selv om de ikke henger, så hopper de opp og ned, og nei.. Det finnes ikke SKIKKELIG trange nok bh'er til det der. Har prøvd alle som er, men har en mindre kompliserte jur enn meg, og vil prøve, så anbefaler jeg det sterkt. Jeg har også store pupper så skjønner hva du sliter med, men ett meget godt tips; bruk gjerne tre sportsbh´er på når du trener. Er de trange nok så blir puppene holdt på plass.
Azure Skrevet 9. juni 2012 #8 Skrevet 9. juni 2012 Må man ha sportshoppetau til dette eller? Noen som vet om vanlige sportsbutikker selger det?
ajohan Skrevet 9. juni 2012 #9 Skrevet 9. juni 2012 Må man ha sportshoppetau til dette eller? Noen som vet om vanlige sportsbutikker selger det? Ja, det selges i sportsbutikker. Jeg kjøpte akkurat et nytt et på XXL. De veier litt mer enn vanlige hoppetau, og er mye mer effektive. Her er et eksempel: http://www.x-life.no/abilica_jump_up_hoppetau/P_897 Det er viktig at du kjøper riktig lengde. Når du står midt på hoppetauet og strekker hver side opp langs siden på kroppen, skal det ikke gå lengre opp enn at albuene er i ca 90 grader.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 9. juni 2012 #10 Skrevet 9. juni 2012 Jeg kjøpte 260 cm hoppetau på lekebutikken til 29 kroner. Jeg er 167 og tauet er i perfekt lengde for meg! Jeg er nybegynnerhopper, og gadd ikke investere i "det beste og dyreste" tauet med en gang! Kommer til å handle et litt tungre tau etterhvert, men foreløpig holder tauet fra lekebutikken i massevis! Ang hoppetau og kaloriforbrenning: jeg har samme pulsnivå når jeg hopper som når jeg jogger, så jeg tror ikke på at det er dobbelt så effektivt som jogging med mindre man er toppidretrsutøver og kan holde ut superhøy puls over lengre tid. Jeg som er normalt trent forbrenner nøyaktig like mye med hoppetau som med jogging. 1
Supraspinatus Skrevet 10. juni 2012 #11 Skrevet 10. juni 2012 Jeg kjøpte 260 cm hoppetau på lekebutikken til 29 kroner. Jeg er 167 og tauet er i perfekt lengde for meg! Jeg er nybegynnerhopper, og gadd ikke investere i "det beste og dyreste" tauet med en gang! Kommer til å handle et litt tungre tau etterhvert, men foreløpig holder tauet fra lekebutikken i massevis! Ang hoppetau og kaloriforbrenning: jeg har samme pulsnivå når jeg hopper som når jeg jogger, så jeg tror ikke på at det er dobbelt så effektivt som jogging med mindre man er toppidretrsutøver og kan holde ut superhøy puls over lengre tid. Jeg som er normalt trent forbrenner nøyaktig like mye med hoppetau som med jogging. Har du prøvd å bare hoppe såkalte double unders? Tauet skal da 2 ganger under beina per hopp. Søk også på YouTube eller Google etter "buddy lee workout routines". Hoppetauets lengde bør være slik at når du står oppå det med en fot så skal håndtakene ikke gå lenger opp enn armhulene.
Azure Skrevet 10. juni 2012 #12 Skrevet 10. juni 2012 Har du prøvd å bare hoppe såkalte double unders? Tauet skal da 2 ganger under beina per hopp. Søk også på YouTube eller Google etter "buddy lee workout routines". Hoppetauets lengde bør være slik at når du står oppå det med en fot så skal håndtakene ikke gå lenger opp enn armhulene. Mener du da at du holder tauet helt inntil, langs begge sidene av kroppen? Tror jeg må gå å kjøpe meg et denne uka kanskje:P
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 10. juni 2012 #13 Skrevet 10. juni 2012 Har du prøvd å bare hoppe såkalte double unders? Tauet skal da 2 ganger under beina per hopp. Søk også på YouTube eller Google etter "buddy lee workout routines". Hoppetauets lengde bør være slik at når du står oppå det med en fot så skal håndtakene ikke gå lenger opp enn armhulene. Er nybegynner, så det får jeg ikke til, haha, er ikke så koordinert enda, gitt! Men lengden til hoppetauet er sånn at når jeg står med en fot på midten av tauet, når håndtakene meg i puppehøyde ca.
ajohan Skrevet 10. juni 2012 #14 Skrevet 10. juni 2012 Er nybegynner, så det får jeg ikke til, haha, er ikke så koordinert enda, gitt! Men lengden til hoppetauet er sånn at når jeg står med en fot på midten av tauet, når håndtakene meg i puppehøyde ca. I starten burde du bare få inn kordinasjonen, bare stå og hopp så lenge du orker/klarer. Start med å hoppe 50, så 75, så 100 osv. Etterhvert kan man begynne med minutter. Men det høres ut som hoppetauet ditt er litt langt, men igjen så er det kanskje en tilvenningssak. Se litt på Youtube, der er det faktisk ganske mye tips om alt i fra hvordan tauet skal holdes til hvordan man krysser tauet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå