Gå til innhold

Kattepensjonat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev at jeg var 20 år (+20). Altså 40 år faktisk :-)

Anonym poster: c77b45c231f99f3b9c22751baec2b008

Aha, da forstår jeg bedre! :Hehe: Leste 20 (20+) jeg. :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Aha, da forstår jeg bedre! :Hehe: Leste 20 (20+) jeg. :gjeiper:

hehe ikke noe problem. Min dårlige humor det der :fnise: . Men det er altå 40 som er det riktige :-)

Skrevet

for min del så er felles luftegård et minus, det er sjelden jeg ser fremmede katter nyter utetiden sammen med ukjente katter. skade og smitterisikoen øker også.

rom med god størrelse er et must men det er også viktig at rommene kan gjøres godt rent og inventar kan vaskes/lett byttes ut (ref smitterisiko).

vindu er et krav.

prisen avhenger av hvor i landet du holder til men jeg strekker meg et godt stykke i pris for et bra sted her jeg bor ihvertfall.

AnonymBruker
Skrevet

for min del så er felles luftegård et minus, det er sjelden jeg ser fremmede katter nyter utetiden sammen med ukjente katter. skade og smitterisikoen øker også.

rom med god størrelse er et must men det er også viktig at rommene kan gjøres godt rent og inventar kan vaskes/lett byttes ut (ref smitterisiko).

vindu er et krav.

prisen avhenger av hvor i landet du holder til men jeg strekker meg et godt stykke i pris for et bra sted her jeg bor ihvertfall.

Kan du hjelpe meg og si litt mer spesifikt om hva du er villig til å betale for et godt sted da?

Skrevet

Kan du hjelpe meg og si litt mer spesifikt om hva du er villig til å betale for et godt sted da?

komme an på hvor i landet du er først og fremst men også hvem du er, hva slags utdanning og erfaring du har med dyrehold etc.

AnonymBruker
Skrevet

komme an på hvor i landet du er først og fremst men også hvem du er, hva slags utdanning og erfaring du har med dyrehold etc.

Som sagt over, så er jeg 40 år, holder til 1,5 time fra Oslo. Av utdanning har jeg en Mastergrad i noe som ikke er dyrerelatert, men med dyr har jeg hundetrenerutdannelse, og flere års erfaring med salg av hunde- og kattefòr, diverse kurs om ernæring for katt og hund, samt endel andre hunde- og dyrerelaterte kurs (adferd o.l.).

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har møtt noen som driver et kattepensjonat med halvparten så mye akademisk og praktisk erfaring med både jobb, privat næringsvirksomhet og dyr. Jeg forstår veldig godt at dette har noe å si for de som setter bort dyrene sine på pensjonat, men samtidig er det jo en grense for hva man kan forvente til den prisen man er villig til å betale.

For meg personlig går det mest på hvor mange år det vil ta å tjene inn igjen utgiftene til oppussing og oppgradering av kennelbygget hvis jeg skulle startet et kattepensjonat med god standard. Dessverre er det sånn at økonomien styrer så mye og mangt som i de fleste tilfeller.

Det var nettopp derfor jeg var litt nysgjerrig på hva blant annet dere her inne på forumet som har katter, er villige til å betale for et godt opphold for kattene deres. All informasjon er jo nyttig informasjon når man går med tanker om å starte egen virksomhet, ikke sant :-)

AnonymBruker
Skrevet

#AB 46 igjen. Jeg glemte å legge til at personlig så er jeg vel så opptatt av hvilken kjemi jeg har med mine hundepassere, som deres akademiske utdannelse. En ting jeg har lært og erfart er jo at man ikke nødvendigvis er flink med dyr på den måten som JEG mener er riktig, selv om man skulle hatt 50 års erfaring og utdannelse med hund. Et godt eksempel er veterinærer; de har alle lang utdannelse, men det er ikke alle jeg ville latt behandle dyrene mine for det.

Med dette i tankene kan man jo ikke sette opp prisen på kattepensjonatet på bakgrunn av egen akademisk utdannelse og evt erfaring med katter. Noen av mine beste hundepassere har faktisk vært ganske unge mennesker, men med en helt fantastisk flott "dyretekke", omsorg og forståelse for dyrene mine.

Bare et lite apropos dette :-)

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i Oslo og bruker kattepasser som kommer hjem til oss, det betaler jeg 350,- pr pass for alle tre pusene. Utdannelsen til min kattepasser er helt uviktig for meg, erfaringen og kjemien hun har med pusene er langt viktigere og jeg synes prisen er verdt det. Det gjør at man kan reise bort innimellom og føle seg trygg på at de blir tatt godt vare på.

• Liker 1
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Vi driver et lite kattepensjonat utenfor Oslo. Kjempetrivelig jobb og passer supert nå som jeg er hjemme (mannen jobber).
Vi har bygget om den gamle kårboligen og høns i den ene delen og 6 rom til katter i den andre, samt et oppholdsrom.

Vi har to fine rom på 3 kvm med hver sin katteluke til ca 10 kvm luftegård med tak. På det andre rommet som tidligere var kennel for hunder har vi laget til 4 (før var det 7) store rom til katter. Disse er ca 2,5 kvm.
Til den avdelingen har vi en egen utegård med mulighet for skygge og tak hvor kattene får være enten sammen i den store delen, eller hver for seg om ønskeig.

Alle rommene har eget vindu ut, vi har bygget til hyller i vindu og langs veggen i ulike høyder hvor jeg legger inn nyvaskede pledd.

For oss er det litt mer som "hobby" siden vi holder det såpass lite. Og det er en utrolig koselig "jobb".

Anonymous poster hash: 1a9d5...635
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...