Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på å kjøpe til mannen min som snart har bursdag.. Men har veldig lite greie på det.. Den vil nok bli mest brukt til surfing, mail og til å se filmer på..

Noen som har noen anbefalinger? (han har vanlig mobiltelefon, jeg har iphone.. Vi kommer nok til å dele på å bruke den..)

Hvor mye minne bør man ha? Hvordan er mulighetene for internett tilkobling til de ulike?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rask titt innpå eks elkjøp sine sider gir deg info om pris og div. Skal du bruke brettet til surfing og små ting, så har du ikke behov for stort minne. Skal du ha mye musikk og filmer, Børr man kjøpe et brett med mer minne. Skal du kun bruke brettet hjemme, trenger du ikke annet brett enn den med wifi tilgang.

AnonymBruker
Skrevet

Samsung galaxy tab 10.2, ipad eller asus transformer prime. Sistnevnte er vel utsolgt nesten overalt. Om han bare har en vanlig telefon så kanskje et litt mindre nettbrett er noe for han? Som nye galaxy tab 7.7.

AnonymBruker
Skrevet

Blir nok enten ipad eller samsung. Tror kanskje det må være nok med 16GB minne?.. Kommer nok til å bruke den litt på hytta, og der er det ikke trådløst nettverk. Har mobilt bredbånd, så planen er å bruke dette da. Da trenger man ikke innebygget modem, man kan bare sette micro sim rett inn i brettet? Hvordan er det med usb inngang på de ulike?

Står mellom Ipad 2, Samsung Galaxy 11.1 eller 7.7. Er jo litt forskjell i pris, og det skal jo ikke stå på det, men må jo også se hva man egentlig har bruk for. Ser ingen vits i å bruke mer penger for forskjeller man kanskje ikke merker allikevel? Mannen min er ikke den mest tekniske, så bruken blir nok ikke den mest avanserte.. :gjeiper:

Hvordan er det forresten med de ulike nettleserne, har lest at noen ikke har støtte til Java of Flash? Tenker at det hadde vært greit å ha mulighet til å gå i nettbanken, og også se diverse filmklipp/ nett-tv..

TS

AnonymBruker
Skrevet

Mente Galaxy 10.1.. Tror forresten 7.7 er litt liten, da mannen min har heller store hender og fingre..

TS

Skrevet

Har selv Galaxy Tab 10.1 og er strålende fornøyd. 16 gb minne, men jeg bruker den ikke til ivrig titting på film, så holder i massevis. Det finnes uansett tilbehør så du kan bruke sd-kort som "eksternt" minne.

Hvis du stort sett skal bruke den til hjemmebruk så dropp den med 3g. Du kan uansett bruke mange telefoner som ruter så du kan surfe på den via telefonens 3g. Men ellers så setter man bare inn sim-kort ja.

Og ja, den støtter Flash.

Nå er dette en personlig bagatell, men på iPad kommer jeg stadig borti hjem-knappen på f.eks. Fruit Ninja, det er ikke noe problem på Tab ;)

Jeg ville selvsagt anbefalt tab'en. Men nå som iPad 3 kommer blir det jo straks litt mer rift om dem igjen. Og det fører jo til at iPad 3 muligens faller litt i pris...? Så tenker man på prisen (3000 for iPad 2 på Komplett) så kanskje det burde bli en iPad? *grøsser litt av å anbefale....* :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Asus ep121. Det er en "vanlig" pc som kjører Windows, bare i form av et nettbrett. Jeg er superfornøyd med den! Kan også kjøre android 4.0 (har både det og Windows installert på min).

Skrevet

Når prisforskjellen på "originalvaren" Ipad, og Galaxy Tab, er såpass liten; er det da noen særlig vits i å gå for Tab'en?

Skrevet

Hva mener du med "originalvaren" ipad? At Samsung bare er en billig kopi? Ipad har vel en del begrensninger som man ikke vil få oppleve med en tab?..

Asusen stiller i egen klasse prismessig, og blir kanskje i dyreste laget hvis ts ikke har behov for noe voldsomt avansert? Er ingen vits i å betale i dyre dommer for noe man ikke har behov for..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Asusen stiller i egen klasse prismessig, og blir kanskje i dyreste laget hvis ts ikke har behov for noe voldsomt avansert? Er ingen vits i å betale i dyre dommer for noe man ikke har behov for..

Du får alltids HP Slate 500 til rundt to og et halvt.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Som nevnt tidligere så blir det nok enten ipad 2 eller samsung galaxy tab 10.1..

Så dilemmaet er jo nå hvilken av de to jeg skal velge? Har som sagt iphone selv, så greit å kunne synce med ipad.. Men nå skulle det jo være en gave til mannen, så hva som passer meg skal jo ikke påvirke beslutningen min!

Ble litt fascinert av både Asus og HP slater, men føler det blir mer som en pc, iom at det er Windows os? Behovet hans vil ikke være en fullverdig pc, men vet han har litt lyst på en tab for gøy.. bare litt å bruke på hobbybasis til filmtitting, surfing, mail og evt. betaling av regninger.

Hva er fordeler og ulemper med ipad og galaxy tab, sammenlignet med asus og hp? For å spør på en annen måte, hvorfor skal man velge sistnevnte hvis man ikke har behov for en mer eller mindre fullverdig pc? (Kanskje jeg spør veldig dumt, har ikke så voldsomt peiling på dette.. :sjenert: )

TS

Skrevet

Jeg har prøvd begge (foreldrene mine har Galaxy tab, og vi har IPad), og jeg er helt klart fornøyd med at vi har kjøpt oss IPad i stedet for.

Galaxy´n virket mye mer klønete å venne seg til, rotete opplegg, jeg likte ikke tastaturet du får kjøpt til den, det var dårligere lyd på Galaxy´n når vi testet ut Skype med hverandre.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Som nevnt tidligere så blir det nok enten ipad 2 eller samsung galaxy tab 10.1..

Så dilemmaet er jo nå hvilken av de to jeg skal velge? Har som sagt iphone selv, så greit å kunne synce med ipad.. Men nå skulle det jo være en gave til mannen, så hva som passer meg skal jo ikke påvirke beslutningen min!

Ble litt fascinert av både Asus og HP slater, men føler det blir mer som en pc, iom at det er Windows os? Behovet hans vil ikke være en fullverdig pc, men vet han har litt lyst på en tab for gøy.. bare litt å bruke på hobbybasis til filmtitting, surfing, mail og evt. betaling av regninger.

Hva er fordeler og ulemper med ipad og galaxy tab, sammenlignet med asus og hp? For å spør på en annen måte, hvorfor skal man velge sistnevnte hvis man ikke har behov for en mer eller mindre fullverdig pc? (Kanskje jeg spør veldig dumt, har ikke så voldsomt peiling på dette.. :sjenert: )

TS

Tror det kan bli ett problem med nettbank, om ipad ikke støtter flash eller java. Men både skandiabanken og nordea har utviklet egne apper til nettbanken sin, så det begynner vel å bli en løsning på dette i de største bankene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...