AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Hei Er det noen som har erfaring med kinesio tape? Virket det og på hvilken kroppsdel benyttet du det? Hva var "problemet"? Takk :-)
LilleMy Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Benyttet det i forbindelse med prolaps og lammelser i benet. Tapen ble satt på fot og legg opp til kneet og på baken høyre ben, samt noe oppover ryggen. Ble noe sterker i muskulaturen, men ikke nok eller som forventet. Fysioterapeut ga opp og det endte med operasjon.
Strix Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 Har brukt det på hender, armer, lår og hofter. Diverse muskelplager, usikker på effekten. Noe effekt på hendene, mulig effekt ellers. Enkel og smertefri behandling
Gjest Kirstin Skrevet 6. juni 2012 #4 Skrevet 6. juni 2012 Kinesiotape (eller kinesiologitape) er primært brukt til å forebygge og avlaste diverse idrettsskader i ledd og muskulatur. Den kan også brukes mot smerter i rygg, nakke og foten. Jeg driver selv med fotball på elitenivå og fikk en liten kneskade for et halvt år siden, som jeg brukte kinesiotape på. Dette fungerte utmerket og jeg fikk en god opplevelse med tapen, men effekten er avhengig av at du vet hvordan man bruker den. Jeg kjøpte tapen her: http://www.kinesiotapeshop.no/ Og fulgte instruksjonene på denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=4OIQkCDw8pI Med vennlig hilsen Kristin
Gjest tuppa Skrevet 8. juni 2012 #5 Skrevet 8. juni 2012 Har brukt kinesiotape mot senebetennelse i skulder og arm. Fått hos fysioterapeut. Lindret utrolig nok smertene og det var i så måte god hjelp i den lange prosessen med å bli bedre igjen. Jeg er i utgangspunktet en skeptiker, men ville gitt det et forsøk. Bør kanskje lære det og få forklaring hos noen som har peiling, for det må sitte på riktig sted for å få effekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå