Gå til innhold

Hvilken farge på gardiner til "caffe latte" farget vegg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har hvite tynne gardiner nå, men det blir altfor lyst pga mange vinduer. Må omtrent bruke solbriller inne :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fargen på gardinene kommer jo litt an på interiør, møbler og farger på tilbehør, men jeg ville valgt en litt nøytral farge som brun eller grå. Gjerne med litt detaljer på men likevel ganske enkle..og ikke altfor mørke og tykke, spesielt ikke nå som det nærmer seg vår og sommer.

Så er det jo fint med persienner på vinduene i tillegg, og ikke minst praktisk. Det er finest med noen litt tynne, i en lys farge.

Men hvis du velger gardiner eller persienner i en grå farge, så pass på at ikke fargen er for kald, for da kræsjer det i kombinasjon med kaffe latte-fargen på veggene.

Endret av Mooria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mal veggene i en annen farge, kaffe latte er stygt og vanskelig å kombinere med annet interiør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med AB over. Mal heller veggene knæsj grønne, kun fordi det går så bra sammen med røde gardiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller mal veggene helt hvite. Da passer det aller meste inn, både gardiner og annet interiør.

Jeg er enig i at kaffe latte- fargen ikke er spesielt fin, synes den blir litt mørk i fargen, og nesten FOR "varm". Og som nevnt over her, det er veldig vanskelig å kombinere den fargen med andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eller mal veggene helt hvite. Da passer det aller meste inn, både gardiner og annet interiør.

Jeg er enig i at kaffe latte- fargen ikke er spesielt fin, synes den blir litt mørk i fargen, og nesten FOR "varm". Og som nevnt over her, det er veldig vanskelig å kombinere den fargen med andre ting.

Ja, det var akkurat det jeg mente, den blir for varm. Jeg leide en leilighet der stua var malt i kaffelatte og jeg er kjent for å være god med interiør, men det stua fikk jeg aldri til. Ingenting passer med den fargen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takker for alle svar :)

Får nok ta malekosten fatt tror jeg.

Veldig enig at kaffelatte er en vanskelig farge. Stua er faktisk penest uten møbler(!), med kaffelatte vegger, hvite lister og merbauparkett :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Vi malte stua og flere andre rom den gangen kaffelatte var fargen "alle" skulle ha. Er fremdeles glad i fargen, selv om den snart er like moderne som syrelutet furu ;)

Den heldigste kombinasjonen er med andre "varme" farger, som inneholder gylne eller brunlige toner. Jeg har hatt både beige, brunlige (som heller mot grått), grønne og lysegule gardiner til mine kaffelattevegger, og det har gått fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cafe latte er ei varm og fin farge. du kan f.eks. ha brune eller beige gardiner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

cafe latte er ei varm og fin farge. du kan f.eks. ha brune eller beige gardiner

Den er varm, men det må være den styggeste farge som har vært moderne noensinne. Det er ingen med estetisk sans som kan mene at den er pen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Har hvite tynne gardiner nå, men det blir altfor lyst pga mange vinduer. Må omtrent bruke solbriller inne :forvirret:

Brunbasert burgunder da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er varm, men det må være den styggeste farge som har vært moderne noensinne. Det er ingen med estetisk sans som kan mene at den er pen.

dette handler om personlig smak, estetikk bryr jeg meg ikke så mye om.. noen liker hvitt, andre liker svart... blablabla

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

dette handler om personlig smak, estetikk bryr jeg meg ikke så mye om.. noen liker hvitt, andre liker svart... blablabla

Må ikke bruke ord du ikke forstår vet du...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må ikke bruke ord du ikke forstår vet du...

skjønner hvorfor du velger å være anonym, så unødvendig frekk som du er

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

skjønner hvorfor du velger å være anonym, så unødvendig frekk som du er

Sier du, som ikke følger reglene. :filer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vegger i lys caffe latte, og mine gardiner er gråbrune, ganske lyse. Har fått mye skryt for dem:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg syns caffelatte er en kjempefin farge. Den kan jo kombineres med beige, brun, svart, hvitt, grått, mørkelilla, mørkeblås osv.

Forstår meg ikke helt på folk som klager på at det blir for lyst inne. Er det sola som er i veien eller liker dere ikke selve lyset? Jeg for min del er avhengig av mye dagslys og hadde ikke sagt neitakk til så mye som mulig av det.

Hva med å kjøpe noen tykkere hvite gardiner? De har noen på IKEA som er veldig fine faktisk. Ikke sånn typisk IKEAstil. De er tykkere og ser mer eksklusive ut.

Jeg tenker på disse i hvit: Min lenke. De er mye penere på ekte enn på det bildet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns caffelatte er en kjempefin farge. Den kan jo kombineres med beige, brun, svart, hvitt, grått, mørkelilla, mørkeblås osv.

Forstår meg ikke helt på folk som klager på at det blir for lyst inne. Er det sola som er i veien eller liker dere ikke selve lyset? Jeg for min del er avhengig av mye dagslys og hadde ikke sagt neitakk til så mye som mulig av det.

Tusen takk for tips :)

Jeg liker at det er lyst inne, men når stua er knappe 25 kvm med 3 store panoramavinduer, et vindu på 120*140 samt en 220 cm bred terrassedør, så blir det altfor lyst.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...