ladyluna Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Jeg har naturlig lyst, men rødt hår, noe ala dette. Ønsker meg en sterkere rødfarge, og vurderer å teste rød-henna. Jeg har ingen erfaring med dette, så jeg setter stor pris på om noen her kan hjelpe meg litt på vei. For det første så lurer jeg på hva slags rødfarge jeg kan forvente å få. Vil jeg, som i utgangspunktet har relativt lyst hår, bli sittende igjen med oransje hår, eller vil jeg kunne få en dypere rødfarge? For det andre lurer jeg på hvor jeg kan/bør kjøpe rød-henna. Jeg har sett at de selger på Lush og en noe alternativ butikk i Oslo som heter shangri-la, men vet ikke hvor det vil være best å kjøpe. Og hvor mye masse/pulver tror dere jeg vil trenge? Håert mitt er relativt tynnt og er litt lengre enn skulderlengde. I tillegg lurer jeg på alt rundt fremgangsmåte. Har av denne bloggen skjønnt at dette er en tidkrevenede og nøysom prosess. Så har dere noen tips til nettsider, forum eller blogger som beskriver prosessen i detalj? Til slutt lurer jeg på hva jeg kan gjøre dersom resultatet skulle bli helt forferdelig Har lest at henna-farge sitter veldig lenge i, og at det er veldig risky å farge over med kjemisk farge. Dette skremmer meg litt... Håper noen av dere har erfaring med henna og vil dele den med meg
Gjest Eld Skrevet 17. mars 2012 #2 Skrevet 17. mars 2012 Min erfaring er at henna er noe graps, og det lukter vondt. Det er også vanskelig å si hvordan fargen vil bli på håret. Ei venninne av meg hadde samme farge som deg, og hennes hår ble mer oransje enn det ble rødt med henna. Jeg som hadde en lysnet lys brun base opplevde at fargen ble rødere, litt som denne. Det ble en ganske stygg farge når det falmet (fort). Fargen gikk ikke ut av håret av seg selv, så jeg endte opp med å farge over med kjemisk rød. Jeg har lest at dersom hennafargen ikke er helt naturlig (altså tilsatt ting) så kan man oppleve at det kan være vanskelig å farge over med kjemisk farge i ettertid. Må det absolutt være henna? Hva med semi permanent? Jeg foretrekker Directions og kjøper farger her fordi det ikke er butikker som selger det her hvor jeg bor, men vil tro det er litt mer utbredt i Oslo. Jeg vet ikke hvor rødt du vil ha det, men disse semi-permanente kan blandes med hverandre, og om du synes det er for rødt så kan du blande inn svart eller brun semi permanent i rødfargen. Disse fargene er vegane og ikke kjemiske. De falmer jo raskere enn permanente kjemiske rødfarger, men om du tar litt av fargen i balsamen så holder den lengre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå