AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Jeg skal til et sted i Frankrike med mye kriminalitet. Har typisk norsk utseende, høy og blondt langt hår. Burde jeg farge håret brunt for å minske risken for å bli overfalt? De fleste som bor i dette området er fra nordafrika og hater alle som ikke er muslimer. Eller har jeg like stor risk uansett? Hva tror dere? Og er det lov å ta med pepperspray på fly? Takk for svar folkens.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Dropper å reise dit, siden det er så farlig. Blir Spania istedet. Dere aner ikke hvor ille det er i denne byen i Frankrike, de hater alle som ikke er muslimer og det er masse kriminalitet. Spesielt hater de blondiner, så derfor spurte jeg om råd her. Er ikke en tulletråd.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #6 Skrevet 18. mars 2012 Hvilken by er det snakk om? Marseille. Skulle egentlig besøke en venninne der, men hun skulle uansett jobbe mye så måtte gått en del for meg selv. Men nå drar jeg heller til Spania med en annen venninne. Synd det skal være så ekstremt farlig der nede, er virkelig en vakker by.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #7 Skrevet 18. mars 2012 trodde marseille var en flott by for turister... ta på deg en hijab da.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #8 Skrevet 18. mars 2012 Marseille er ikke en ekstremt farlig by, Mogadishu er en ekstremt farlig by. Alt du skriver med mulig unntak av kriminalitet er jo fri fantasi. 9
Østlandet Skrevet 18. mars 2012 #9 Skrevet 18. mars 2012 Marseille er ikke en ekstremt farlig by, Mogadishu er en ekstremt farlig by. Alt du skriver med mulig unntak av kriminalitet er jo fri fantasi. Ja, her kan nok ts bare reise. Blond eller ikke. Jeg har jobbet i Marseilles under 2 perioder de seneste årene. Og det gjelder bare å ta samme forholdsregler som i de fleste andre byer. Enkelte ting gjør man bare ikke og enkelte steder går man bare ikke på natten alene...osv. Jeg aner ikke hvem som har innbildt deg dette Ts. Bare dra om du er blond. Men pass deg om du er blond... og dum. ((-: 1
Gjest MorÅse Skrevet 19. mars 2012 #10 Skrevet 19. mars 2012 (endret) Jeg skal til et sted i Frankrike med mye kriminalitet. Har typisk norsk utseende, høy og blondt langt hår. Burde jeg farge håret brunt for å minske risken for å bli overfalt? Farg håret! Ettersom du muligens er typisk norsk, blond, dum og deilig, ta deg den luksusen! Oss kailla, vi kan vel ikke slippe unna med en slik lekker forkledning, selv er jeg er ennå mørk, men med vesentlig innslag av sølvrev bak øra.... Alvorlig talt, se på bildet, det er knipset for en måned siden, et par mil lenger sør. Tror nok våre norske lyslugger vil skille seg ut, alle damene du ser på bildet, snakket catalansk/spansk og var stort sett i samme kastanjebrune hårmange. Bleke i huden som oss, var alle sammen :-) Peppersprayen legger du igjen (kan muligens være i koffert, men IKkE i håndbagasjen). Endret 19. mars 2012 av MorÅse
LexSuperior Skrevet 19. mars 2012 #11 Skrevet 19. mars 2012 Reis nå dit! Det er ikke noe farligere enn å reise alene på backpacking rundt jordkloden. Folk gjør det også Og blonde norske jenter er ikke så poppis blant de spanske jentene alltid heller
metempsychosis Skrevet 19. mars 2012 #12 Skrevet 19. mars 2012 Heeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuu? Jeg går utifra at du er klar over at marseille-bertene bleker håret "alle" i hop? Det eneste som kommer til å skille deg ut er den (eventuelt) bleke huden... Enda en ting... Nord-afrikanerne foretrekker generelt jenter med rødt hår, jo rødere, jo bedre.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #15 Skrevet 19. mars 2012 Enda en ting... Nord-afrikanerne foretrekker generelt jenter med rødt hår, jo rødere, jo bedre. Så det er derfor jeg ble trakassert på åpen gate i Bordeaux, ja! Fascinerende nok var jeg ikke utrygg om kvelden/natten, men det å gå i gaten utenfor huset mitt en torsdag formiddag var ikke like hyggelig. Nå er jeg så blek at de antakeligvis kan se meg helt fra Marseille, da. Det var en som midt i folkemengden gikk bort til meg, tok meg på armene og sa at han likte huden min. Yuck.
The Kitten Skrevet 10. mai 2012 #16 Skrevet 10. mai 2012 Så det er derfor jeg ble trakassert på åpen gate i Bordeaux, ja! Fascinerende nok var jeg ikke utrygg om kvelden/natten, men det å gå i gaten utenfor huset mitt en torsdag formiddag var ikke like hyggelig. Nå er jeg så blek at de antakeligvis kan se meg helt fra Marseille, da. Det var en som midt i folkemengden gikk bort til meg, tok meg på armene og sa at han likte huden min. Yuck. Hva er det med jenter som ikke klarer å ta i mot en kompliment uten å tro de blir trakassert? Noen steder er de bare mer direkte enn andre steder. En venninne av meg spurte en gang en marokkansk kompis av seg hvorfor han ropte "guapa! guapa!" etter en jente da de var i Spania. "Men jeg synes jo hun var pen." 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #17 Skrevet 11. mai 2012 Hva er det med jenter som ikke klarer å ta i mot en kompliment uten å tro de blir trakassert? Noen steder er de bare mer direkte enn andre steder. En venninne av meg spurte en gang en marokkansk kompis av seg hvorfor han ropte "guapa! guapa!" etter en jente da de var i Spania. "Men jeg synes jo hun var pen." Han holdt meg igjen fysisk da jeg skulle inn i banken, befølte meg og en bankansatt måtte komme ut og skjelle ham ut. Jeg tror ikke jeg overreagerte, jeg fikk faktisk ikke gå. Dette var ikke et kompliment, han gikk etter meg i 1,5 kilometer og når jeg endelig kom frem så fikk jeg jo ikke lov til å gå. Jeg har da blitt ropt ting etter i Marokko flere ganger, da smiler jeg og går videre. De holdt meg ikke fysisk fast.
The Kitten Skrevet 11. mai 2012 #18 Skrevet 11. mai 2012 Han holdt meg igjen fysisk da jeg skulle inn i banken, befølte meg og en bankansatt måtte komme ut og skjelle ham ut. Jeg tror ikke jeg overreagerte, jeg fikk faktisk ikke gå. Dette var ikke et kompliment, han gikk etter meg i 1,5 kilometer og når jeg endelig kom frem så fikk jeg jo ikke lov til å gå. Jeg har da blitt ropt ting etter i Marokko flere ganger, da smiler jeg og går videre. De holdt meg ikke fysisk fast. Merkelig hvordan historien endrer seg vesentlig når du møter kritikk.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #19 Skrevet 11. mai 2012 Merkelig hvordan historien endrer seg vesentlig når du møter kritikk. Merkelig at du dømte meg før du fikk høre hele historien. Det var da ikke planlagt å fortelle alle mine historier i denne tråden, jeg bare bidro med mitt inntrykk til TS.
Karmosin Skrevet 11. mai 2012 #20 Skrevet 11. mai 2012 Man kan støte på fæle folk hvor som helst i verden. Jeg har blitt klådd på helt ut av det blå i København og i en søvnig småby i Norge, aldri noe annet sted i verden. Jeg er skinnende lys blond. Marseille har et problem med blind vold og gjengkriminalitet. Det ble ansatt en ny politisjef der i fjor høst, og det merkes visstnok. Han har satt inn mye mer politi i gatene enn tidligere, blant annet. Nå er det i hvert fall politisk vilje i Marseille til å slå hardt ned på kriminelle og bygge opp et godt rykte igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå