AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Nå er sønnen min 5 mnder gammel å har enda ikke begynt å rulle fra rygg til mage eller omvendt. Er det normalt? Ser de andre på barselsgruppen på samme alder,de ruller begge veier.
Gjest Misteltein Skrevet 17. mars 2012 #2 Skrevet 17. mars 2012 Nå er sønnen min 5 mnder gammel å har enda ikke begynt å rulle fra rygg til mage eller omvendt. Er det normalt? Ser de andre på barselsgruppen på samme alder,de ruller begge veier. Det finnes ingen fasit på om det er normalt eller ikke. Noen utvikler seg fort med det motoriske, mens andre utvikler seg sakte. Min rullet seg rundt første gangen når han var 5 måneder, og rullet tilbake når han var 7-8 måneder. At de andre i barselgruppen sine babyer ruller begge veier betyr ikke at det er noe galt med ditt barn. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #3 Skrevet 17. mars 2012 Enig med misteltein over. Dette er veldig individuelt. Men du kan jo også stimulere denne motoriske egenskapen. Du kan jo legge barnet ditt på magen og la h*n jobbe med snu seg tilbake. Du kan også legge ham/henne på rygg og la ham/henne strekke seg etter leker som er ute på siden, slik at h*n må nærmest rulle over for å nå dem (denne lokkingen og stimuleringen må selvsagt skje innenfor rimelighetens grenser, babyer blir fort sliten av å f.eks. ligge på magen dersom de ikke er vant til det)
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #4 Skrevet 17. mars 2012 Min var passert halvåret før han bevisst rullet. Han var i den sene enden av normalen. Tok det igjen på det språklige da, for der var han tidlig ute.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #5 Skrevet 17. mars 2012 på helsestasjonen høres det alltid ut som det er super alvorlig når han er treg med noe :S Derfor jeg blir litt stresset med dette og.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #6 Skrevet 17. mars 2012 Min var treig til å rulle, rundt 6 mnd. Men krabbet da han var 8 mnd, og gikk rundt bordet da han var 9 mnd, så han tok det igjen.
Girl 82 Skrevet 17. mars 2012 #7 Skrevet 17. mars 2012 Min har begynt å rulle begge veier nå, hun er 6,5 mnd. Ikke tenk så masse på det, det kommer
Umuriel Skrevet 17. mars 2012 #9 Skrevet 17. mars 2012 Eldste var 6,5 måneder, yngste var 3 måneder. Begge i hver sin ende av skalaen.
Meg88 Skrevet 17. mars 2012 #10 Skrevet 17. mars 2012 Like over 5 mnd mener jeg å huske. Ikke stress med det :-)
Hedda-78 Skrevet 17. mars 2012 #11 Skrevet 17. mars 2012 Min var 6 mnd, på dagen. Han har vært i den sene enden av skalaen med alt etterpå også, tok sine første skritt når han var 15 mnd og nå i en alder av 22 mnd sier han knapt nok "Mamma". Men jeg tar det ikke så tungt, han er en apekatt og en smarting likevel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå