Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en god del grå hår ganske tidlig, så jeg farger det for å få bort det grå.

Men håret mitt vokser utrolig fort, og hvis jeg skal se bra ut på håret til enhver tid må jeg farge det minst hver 14. dag....

Det kan da umulig være bra å bruke hårfarge så ofte? Og jeg har ikke råd til å farge det hos frisør 2 ganger pr. måned. Blir jo fort noen tusenlapper.

Nå er det 3 uker siden siste farging, og det er ca. 1,5 cm tydelig ettervekst allerede. Vokser håret mitt unormalt fort? Eller sliter andre med det samme problemet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også fått litt grå hår.. :( Men det er flest i midtskillen, så jeg pleier alltid å bruke sideskill. Farger det ca 1 gang i mnd, men da bare etterveksten. Når jeg får mer grå, kommer jeg nok til å farge det oftere... Jeg bruker minicolor eller glansvask uti lengdene, for ikke å slite så mye på håret :)

Skrevet

Jeg har også fått litt grå hår.. :( Men det er flest i midtskillen, så jeg pleier alltid å bruke sideskill. Farger det ca 1 gang i mnd, men da bare etterveksten. Når jeg får mer grå, kommer jeg nok til å farge det oftere... Jeg bruker minicolor eller glansvask uti lengdene, for ikke å slite så mye på håret :)

Sideskill er ikke mulig her - min samboer påstår at jeg likner på Hitler hvis jeg har sideskill :fnise:

Men ellers er det samme her; mesteparten av de grå sitter i midtskillen. Og jeg har halvlangt hår med midtskill.

Dekker minicolor/glansvask de grå?

Eller bruker du "ordentlig" farge ved hårrøttene og glansvask på resten?

Skrevet

Jeg farger håret hjemme en gang i måneden, noen ganger litt sjeldnere. Jeg har veldig mørkt hår og bruker en farge som er bare litt mørkere enn min naturlige hårfarge.. så etterveksten er ikke så veldig tydelig, derfor trenger jeg ikke å farge det så ofte. Venter helst så lenge som mulig siden jeg ikke vil slite ut håret med å farge det oftere enn nødvendig.

Skrevet

Jeg drar til frisøren for å ta ettervekst hver 4. uke. Tar foliestriper med mild bleking og mørkeblond farge. I tillegg legges også den mørkeblonde fargen i bunnen i hele håret. Dette gir et naturlig resultat med fint spill i håret. Kunne helt sikkert gått lengre mellom hvert frisørbesøk, da den mørkeblonde fargen i bunnen skjuler etterveksten bra.

Pleier du å helfarge håret? Med tanke på at du ser tydelig ettervekst etter et par uker? Striper er kanskje ikke et godt alternativ med tanke på de grå hårene?

For en del år siden, drev jeg å helbleka håret (grøss og gru), da tok jeg etterveksten hver 14. dag hos frisøren. Dette anbefales ikke, da det endte med at jeg måtte klippe meg kort pga. det sterke blekemiddelet som resulterte i brukne hårstrå.

Det er vel bedre å la være å farge håret så klart, men så lenge en ikke farger hele håret hver gang, og bruker frisørprodukter for å beskytte det går det vel greit?

Skrevet

Jeg farger håret mitt hjemme 1 gang i mnd. Har synlig ettervekst da ( synes jeg iallefall)

Skrevet

Jeg farger håret kanskje annenhver måned. Men burde nok tatt etterveksten hver 6. uke. Pleier å farge hele håret, men så lenge jeg ikke bleker syns jeg ikke det sliter på håret. Jeg syns også det er vanskelig å kun farge etterveksten, da det ofte blir synlig skille på hvor jeg har farget og ikke farget, så i det siste har jeg som sagt tatt hele håret.

AnonymBruker
Skrevet

Sideskill er ikke mulig her - min samboer påstår at jeg likner på Hitler hvis jeg har sideskill :fnise:

Men ellers er det samme her; mesteparten av de grå sitter i midtskillen. Og jeg har halvlangt hår med midtskill.

Dekker minicolor/glansvask de grå?

Eller bruker du "ordentlig" farge ved hårrøttene og glansvask på resten?

Haha, er omvendt med meg, jeg kler IKKE midtskill! Heldigvis siden det er der de grå er.. :)

Jeg bruker "ordentlig" farge ved hårrøttene, ja! Minicoloren dekker ikke de grå... :/

Skrevet

Det kommer jo litt an på hva din naturlige farge er, men hva med å legge inn et spill med lysere striper? Da viser det ikke like godt med de små grå når etterveksten kommer :)

Skrevet

Siden ingen MÅ farge håret, så gjør jeg det aldri, selv med masse grått.

Gjest ms_kwang
Skrevet

Om du har kort hår blir det ikke billigere for deg å ha langt hår istede siden håret ditt vokser fort? :P

eller heller holde til en farge som er mer din naturlige hårfarge, men også gjør slik at de små grå ikke vises så mye selvom det er ettervekst?

stripe håret er jo en go ide :)

Man trenger jo ikke å bli blond heller:p legge inn lyse brune eller rødt->lysere brun aktig x)

Jeg..

Jeg farget håret mitt for omtrent 2 måneder siden har ca 3cm ettervekst -.-

MEN jeg har BARE funnet ett grått hår, og det var ifjor, har ikke funnet flere :fnise:

Håret mitt er veldig mørkt, men har en litt lysere farge, men etterveksten synes ikke sååå godt, er har litt rødlig farge i håret, både orginalt og i fargen x)

Håret mitt vokser skikkelig fort, for ca 6mnd siden hadde jeg nesten guttekort hår var vel 5cm på det lengste, nå når håret mitt til skuldrene...

Håret mitter tykt, må hele tiden tynne det ut.

MEN holder meg til skrålugg (siden det vokser så fort, og orker ikke å gå til frisør, er jeg blitt mester på å klippe luggen selv!:D)

AnonymBruker
Skrevet

Siden ingen MÅ farge håret, så gjør jeg det aldri, selv med masse grått.

Ingen MÅ, men de fleste liker å se best mulig ut ;)

Gjest Tigress
Skrevet

Eg synest det er trist at det har blitt slik at ein kjenner at ein MÅ farge håret. Ein er ikkje tenåring lenger når ein er 30, slik er det berre.

Skrevet

jeg har dessverre noen få grå hår som jeg har hatt siden jeg var 12, og jeg er 21 :( ikke mange, men nok til at jeg legger merke til det akkurat ved skillen. Jeg fant en hårfarge som er så godt som min egen (mørkebrun) og farger da etterveksten hver...5. uke eller noe slikt med minicolor, og det dekker absolutt det jeg trenger å dekke. Jeg tar først kun hårrøttene, lar sitte i i 15 min, og så jobber jeg meg litt ned hårskaftet med litt mer farge slik at det blir en gradvis overgang mellom hvor jeg har farge og ikke. På meg sitter faktisk minicoloren såpass at hvis håret har blitt farget en gang så vil ikke det grå lenger nede på skaftet vise-

Skrevet

Har aldri farget håret. Jeg lurer egentlig på å farge det en nyanse mørkere, men vet liksom ikke om det er noen vits.

Hva anbefaler folk? Siden jeg har holdt meg så lenge nå, skal jeg bare holde på den fargen jeg har, eller skal jeg farge håret? :)

Gjest Levitate
Skrevet

Annenhver måned tidligere, men skal begynne hver måned fremover nå med striping. Tror jeg. Holder på å bli lysere og ønsker å bli en del lysere til sommeren. :)

Gjest ms_kwang
Skrevet

Har aldri farget håret. Jeg lurer egentlig på å farge det en nyanse mørkere, men vet liksom ikke om det er noen vits.

Hva anbefaler folk? Siden jeg har holdt meg så lenge nå, skal jeg bare holde på den fargen jeg har, eller skal jeg farge håret? :)

Er litt vanskeli å si når du ikke har bilde x)

Om du la ut ett, altså du kan sladde bildet i paint, så ingen gjenkjenner deg, er mer for å se fargen , og litt av hvordan farge hudtypen du har :)

Altså ei som naturlig er platina blond trenger ikke nødvendigvis å passe mørkt hår, eller ei med mørkt hår passe blondt hår :)

F.eks jeg, er jo ganske mørk i håret, litt rødskjær, ender opp med en del fregner i ansiktet i påsken/sommeren, så jeg passer ikke helt blondt hår pga av det :P

Jeg kan gå ganske lyst bare ikke helt platina xD

Skrevet

Jeg går til frisøren ca en gang i måneden og tar minicoler,føler fargen blir så fort vissen , og så elsker jeg frisøren min, skikkelig egenpleie når jeg sitter hos henne, hun bruker så lang tid, og så får tuppene en stuss, som er perfekt da jeg sparer til langt hår :) Deeeeeilig.

Skrevet

Ingen MÅ, men de fleste liker å se best mulig ut ;)

Hvem har sagt at grått hår er stygt?

---

Uansett, selv prøver jeg å farge håret rundt hver 4. uke.

AnonymBruker
Skrevet

Hvem har sagt at grått hår er stygt?

---

Uansett, selv prøver jeg å farge håret rundt hver 4. uke.

Jeg sa ikke at det var stygt, men siden omtrent alle damer med grå hår farger det vil jeg tro de fleste føler seg mest komfortable med grått hår. Hadde flesteparten syns grått hår var finest hadde de vel droppet hårfarging. Ganske logisk igrunn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...