Orthia Skrevet 14. januar 2004 #1 Skrevet 14. januar 2004 Når bør man smøre seg med fuktighetskrem: rett etter dusj/vask, når huden er "mottagelig" og suger til seg krem, eller er det best å vente et par timer, til huden har opprettet en mer naturlig fuktighetsbalanse?
Gjest Myumi Skrevet 14. januar 2004 #2 Skrevet 14. januar 2004 Jeg bruker Dermalogica Ultrarich Body Cream og den skal smøres på huden rett etter dusjen med store sveipende bevegelser mens huden ennå er lett fuktig. Går ut ifra at dette fungerer med andre lotions også selv om DUBC er den beste kremen jeg noensinne har brukt.
Suzy Skrevet 15. januar 2004 #3 Skrevet 15. januar 2004 Jeg bruker Dermalogica Ultrarich Body Cream og den skal smøres på huden rett etter dusjen med store sveipende bevegelser mens huden ennå er lett fuktig. Jøss :o Smøres på mens man fortsatt er våt - det har jeg aldri hørt om! Jeg smører meg alltid rett etter dusj/bad - da trekker kremen godt inn. Prøver å vente noen minutter etter innsmøring for å la kremen "tørke" før jeg tar på klær
Gjest Myumi Skrevet 15. januar 2004 #4 Skrevet 15. januar 2004 Smøres på mens man fortsatt er våt - det har jeg aldri hørt om! Jeg skrev "lett fuktig" ikke våt. Det betyr at du tørker huden lett med ett håndkle, jeg pleier å klappe huden tørr, jeg gnir aldri. Og deretter får huden en runde med krem.
Suzy Skrevet 15. januar 2004 #5 Skrevet 15. januar 2004 Jeg skrev "lett fuktig" ikke våt. Det betyr at du tørker huden lett med ett håndkle, jeg pleier å klappe huden tørr, jeg gnir aldri. Og deretter får huden en runde med krem. :oops: Åh... *mumler til seg selv; dustehue og lister seg stille ut*
Gjest Myumi Skrevet 15. januar 2004 #6 Skrevet 15. januar 2004 :oops: Åh... *mumler til seg selv; dustehue og lister seg stille ut* Du er ikke dust du trenger bare litt kaffe
Suzy Skrevet 15. januar 2004 #7 Skrevet 15. januar 2004 Du er ikke dust du trenger bare litt kaffe Har akkurat henta meg en DIGER kopp ja...
Rapitap Skrevet 15. januar 2004 #9 Skrevet 15. januar 2004 Jeg har drukket 3 kopper extra strong kaffe nå, og bruker å smøre meg etter dusjen ja. Venter også noen minutter før det er på med klær, slik at de ikke blir klissete. =) Om jeg ikke smører meg etter dusjen blir jeg veldig tørr i huden. Knusktørr er her ett fint og meget beskrivende ord.
Midnattsol Skrevet 15. januar 2004 #10 Skrevet 15. januar 2004 Smører meg alltid når huden er "lett fuktig".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå