AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Noen som kan hjelpe? Meg og kjæresten driver å planlegge bryllup til sommeren. Men synes det er VELDIG vanskelig å finne ut om vi skal ha et stort eller lite bryllup!! Magefølelsen sier helst at vi tar et mindre bryllup med kun familie og forlovere. Og istede satser på en flott bryllupsferie etterhvert. Vi sliter også litt med å skulle fortelle vennene våre dette, vi vil jo ikke virke sære eller skape noe konflikt pga. den ène dagen. Hjelp! - Har noen vært borti lignende og evt. hvordan løste det seg?
Gjest Doh Skrevet 17. mars 2012 #2 Skrevet 17. mars 2012 Deres bryllup, deres avgjørelse. Om dere vil ha et lite bryllup velger dere det. Er jo tross alt dere som skal bruke penger på dette. Eventuelt kan dere ha en uformell vennefest senere
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #3 Skrevet 17. mars 2012 Deres bryllup, deres avgjørelse. Om dere vil ha et lite bryllup velger dere det. Er jo tross alt dere som skal bruke penger på dette. Eventuelt kan dere ha en uformell vennefest senere Takk for tips. Det var ikke noe dum idè. Så den skal vi tenke på.
NewYorkNewYork Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Vi kommer til å gjøre det motsatt - det blir et lite bryllup med venner og uten familiene våre. Vi har bare valgt å ikke gjøre noe stort nummer ut av det og bare sagt at slik er det. De som er fornærmet på grunn av det får bare lov til å være det, men ut fra min erfaring blir det ikke dårlig stemning så lenge du ikke presenterer det som noe som det kan bli dårlig stemning av. Det er stor forskjell på å si "Jeg er skikkelig lei for det, men vi kommer ikke til å be dere i bryllupet vårt" og det å si "Vi skal gifte oss da og da sammen med den nærmeste familien vår, tenk så fint det blir". I det første tilfellet sier du jo unnskyld for å feire din bryllupsdag på den måten du selv ønsker.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Vi bestemte oss for et lite bryllup, og det angrer jeg på i dag. Skulle ønske vi hadde virkelig flesket til og invitert mange flere. Det er den ene dagen dere har til en sånn fest, det er en viktig og stor dag, og du kan ikke gjøre det om. Har vært i brylluper etter mitt eget som har vært mye større og mye mer livlig, og da angrer jeg jo sååå.
Portvinpiken Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 (endret) Postet feil. Endret 19. mars 2012 av Portvinpiken
Arkana Skrevet 19. mars 2012 #7 Skrevet 19. mars 2012 Det er deres dag og dere som bestemmer. Selv ønsket vi også lite bryllup og vi fikk heldigvis ingen kommentarer på det. Jeg tror også det hjalp at det var såpass klart definert hvem som var invitert eller ikke (kun nærmeste familie, dvs foreldre og sæsken + partnere) slik at ingen følte seg utelatt. Ingen av oss har angret på at vi valgte et lite bryllup, for det var akkurat det vi ønsket oss.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #8 Skrevet 20. mars 2012 Hmm.. Det er tydeligvis ikke lett nei! Vi få tenke litt til på saken. Ordner seg vel til slutt Men tusen takk for mange gode tips allesammen!!!
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #9 Skrevet 20. mars 2012 Vi skal ha et lite bryllup til våren med kun foreldre og søsken med partnere. Samboeren min har fortalt til noen av kameratene at vi skal gifte oss, og de har ikke reagert på noen negativ måte over at vi vil holde det lite. Jeg har ikke fortalt det til så mange (ennå), litt fordi jeg er redd folk skal bli sure og legge seg opp i vår avgjørelse, og litt fordi jeg absolutt ikke vil risikere at noen skal arrangere utdrikningslag for meg e.l. (Det er en av grunnene til at jeg vil hode det lite, hater unødvendig mye oppmerksomhet rundt egen person).
Dove Skrevet 20. mars 2012 #10 Skrevet 20. mars 2012 Sier som flere her... Deres bryllup, deres avgjørelse. Vi inviterer familie (foreldre, søsken, besteforeldre, tanter, onkler, kusiner, fettere) og nærmeste venner, samt forlovedens faddere (jeg har ikke sånt), og det ble veldig fort 90 mennesker. For oss var det riktig å ha hele familie, fordi vi har et veldig nært forhold til dem. Hvis DERE ikke ønsker å ha noe annet enn absolutt nærmeste, så gjør dere ikke det. Noen er hårsåre dessverre, men det må man bare stå for.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #11 Skrevet 20. mars 2012 Vi skal ha et lite bryllup til våren med kun foreldre og søsken med partnere. Samboeren min har fortalt til noen av kameratene at vi skal gifte oss, og de har ikke reagert på noen negativ måte over at vi vil holde det lite. Jeg har ikke fortalt det til så mange (ennå), litt fordi jeg er redd folk skal bli sure og legge seg opp i vår avgjørelse, og litt fordi jeg absolutt ikke vil risikere at noen skal arrangere utdrikningslag for meg e.l. (Det er en av grunnene til at jeg vil hode det lite, hater unødvendig mye oppmerksomhet rundt egen person). Så komisk for det virker som vi har hatt ganske lik tankegang på mye av det hele... Men er ganske så usikker på alt enda.. For min del kunne jeg godt gjort minst mulig ut av det også.. Men som andre i forumet også nevner så er jeg redd for å angre på det senere i livet Har også ei venninne som kan være ganske vanskelig å diskutere med. Hun har ganske bestemte meninger, og jeg VET at hun hadde blitt skuffet om hun ikke ble invitert. Så jeg får bare se hva det blir til..
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #12 Skrevet 20. mars 2012 Sier som flere her... Deres bryllup, deres avgjørelse. Vi inviterer familie (foreldre, søsken, besteforeldre, tanter, onkler, kusiner, fettere) og nærmeste venner, samt forlovedens faddere (jeg har ikke sånt), og det ble veldig fort 90 mennesker. For oss var det riktig å ha hele familie, fordi vi har et veldig nært forhold til dem. Hvis DERE ikke ønsker å ha noe annet enn absolutt nærmeste, så gjør dere ikke det. Noen er hårsåre dessverre, men det må man bare stå for. Gode ord der Men som jeg nevnte ovenfor så har æ spesielt ei vennine som kan være ganske vanskelig når det kommer til stykket. Og jeg vet hun hadde blitt veldig skuffet om hun ikke ble invitert. Merker jeg burde vært litt tøffere når det gjelder å stå for at det skal bli som jeg egnetlig ønsker... Men siden det med bryllup er så STORT.. så blir situasjonen så anderledes føler jeg. Hmm.. Så får se hvordan dette her ender Jeg skal si dere ble mange til i bryllupet. Man blir fort flere enn man først tror. Ganske sprøtt... :gjeiper:
Dove Skrevet 20. mars 2012 #13 Skrevet 20. mars 2012 Gode ord der Men som jeg nevnte ovenfor så har æ spesielt ei vennine som kan være ganske vanskelig når det kommer til stykket. Og jeg vet hun hadde blitt veldig skuffet om hun ikke ble invitert. Merker jeg burde vært litt tøffere når det gjelder å stå for at det skal bli som jeg egnetlig ønsker... Men siden det med bryllup er så STORT.. så blir situasjonen så anderledes føler jeg. Hmm.. Så får se hvordan dette her ender Jeg skal si dere ble mange til i bryllupet. Man blir fort flere enn man først tror. Ganske sprøtt... :gjeiper: Skjønner veldig godt problemstillingen din ja... Når det er sagt; ikke inviter folk fordi de er vanskelige å diskutere med. Du må eventuelt invitere dem på tross av at de er vanskelige å diskutere med. Vanskelig sak dette her, men hvis du går inn for et lite bryllup med kun nærmeste familie så må venner og øvrig familie akseptere det. Vi skulle gjerne invitert enda flere venner (og det gjorde vondt å kutte ned), så vi kommer til å ha en stor vennefest i etterkant, men da veldig uformelt med fest og moro. Og ja... Plutselig var vi en hel haug med folk. Var ikke klar over at vi hadde så mange "nærmeste", men er jo i grunnen glad for det.
marsy Skrevet 23. mars 2012 #14 Skrevet 23. mars 2012 inviter vennene på grillfest etter bryllupsreisen - så kan dere også vise frem bilder fra bryllupsdagen, og hvis noen vil si noen ord så får de anledning
atropos Skrevet 25. mars 2012 #15 Skrevet 25. mars 2012 Kjære TS, det er dere som bestemmer hvordan dere vil ha det i bryllupet. ikke la tanker om venners surmuling sette stopper for hva dere egentlig ønsker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå