Gå til innhold

Språknazi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er du språknazi? Eller burde jeg si språknazist? :sjenert:

Jeg sliter med å beherske meg når jeg ser gjentatte skrivefeil. Jeg ser at flere her har det på samme måte. Og at de gjerne blir lynsjet når de ikke klarer la være å kommentere. Jeg klarer stort sett å beherske meg, men hvis noen skriver nedsettende om andre, så hender det jeg kommenterer skrivefeilene deres. Et eksempel kan være når noen beskylder andre for å være mindre "inteligent", eller rett og slett "dom". Da klarer jeg ikke holde meg i skinnet. Men selv i sammenhenger der det er veldig upassende å si fra, merker jeg at det kribler i rødpennen. Jeg måtte rett og slett logge av Facebook for å ikke gjøre noe dumt, da jeg så en status som utviklet som omtrent sånn:

Åh, så trist! Kondulerer!

Kondulere.

Kondulerer så mye

Kondulerer!

Kondelere!

Konndelere

Kondellere så mye!

Kondullerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg måtte rett og slett logge av Facebook for å ikke gjøre noe dumt, da jeg så en status som utviklet som omtrent sånn:

Retter meg selv før andre gjør det: utviklet seg omtrent sånn: :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Indra

Hah! Glad jeg slipper å irritere meg over FB sånn sett.

Jeg skjønner frustrasjonen din. Jeg forstår ikke selv hvordan folk feilstaver vanlige ord i voksen alder. Da bør man jo ha fått repetert de fleste ord man bruker nok ganger til å mestre dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Er du språknazi? Eller burde jeg si språknazist? :sjenert:

Så lenge jeg forstår hva folk mener fokuserer jeg på det.

Og forøvrig:

post-28278-0-45431900-1331985571_thumb.j

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hikken

Så lenge jeg forstår hva folk mener fokuserer jeg på det.

Og forøvrig:

Det bildet der lo jeg høyt av :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hah! Glad jeg slipper å irritere meg over FB sånn sett.

Jeg skjønner frustrasjonen din. Jeg forstår ikke selv hvordan folk feilstaver vanlige ord i voksen alder. Da bør man jo ha fått repetert de fleste ord man bruker nok ganger til å mestre dem.

Det virker heller som om folk repeterer det andre skriver, selv om det er feil. Hvis man er usikker på hva det heter, og ser at flere andre skriver "kondulere", så tror man kanskje det heter det? Det er blant annet veldig mange "nyskjerrige" her på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Drue

Jeg synes det vitner til lav sosial intelligens når noen stadig retter på andre. En ting er trådene her på forumet - jeg er ikke stor tilhenger av dem, men det er helt klart i det man begynner å rette direkte på folk at jeg ser på det som et problem. Det er sjeldent jeg retter på folk, med mindre de ber meg om det. Mitt inntrykk er at "språknaziene" ofte er selverklærte, og at de egentlig ikke har særlig peiling på språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...