Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg reiser til Moskva i morgen, nervøs som bare faen.

Er det noen som har vært i Moskva og vil si litt om hvordan det er der? Hoteller og lignende, hva er standarden? Kan man være heldig å finne trådløst nett på rommene f.eks?

Er det noe jeg bare MÅ passe på mens jeg er der borte?

Fortell fortell!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Smyg, bakgater, og drinker på byen, om du skal ut og drikke...

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bare bodd på hostell i Moskva, men alle gangene har det vært trådløst nett. Hvis ikke er det ikke noe problem å finne kaféer med wifi, men ikke alle har ubegrenset eller gratis. På kjeden Sjokoladnitsa (Шоколадница), for eksempel, får du kode for én times nett.

Ellers gjelder reglene som gjelder for alle andre storbyer. Du skal selvfølgelig unngå å ferdes alene om natta, men om dagen er det trygt å ferdes overalt.

Skjønner ikke hvorfor man skal unngå drinker på byen, som noen over her har nevnt – du ser jo at den blir laget når du bestiller den, og du følger vel med på drinken din når du er ute i andre land også. Har aldri oppfattet det som et spesielt problem for Moskva.

Det er en kjempefin by, og bare vær klar over at selv om alle ikke er på amerikansk nivå når det gjelder smiling og høflighetsfraser i servicebransjen, så er det ikke fordi de hater deg, bare en annen kultur :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er en kjempefin by, og bare vær klar over at selv om alle ikke er på amerikansk nivå når det gjelder smiling og høflighetsfraser i servicebransjen, så er det ikke fordi de hater deg, bare en annen kultur :)

Jepp, spesielt dette er viktig å innstille seg på.

Jeg reiser alene på storbyutflukter i ny og ne, men til en russisk by foretrekker jeg å ha med hyggelig reisefølge. Ellers kan det bli litt stusselig når folk virker veldig sure på deg uten grunn, himler med øynene og sukker når du spør om du kan få betale i en butikk, eller noe. Jeg bli av og til så provosert, selv om jeg har reist mye i russland og kan språket godt og tror ikke jeg er blant de mest plagsomme turistene når jeg er der... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...