Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir dritt lei av å lese om Tines feil i avisene. Sist leste jeg i dagens Aftenposten og bestemte meg for å boikottere Tines produkter. Hvilke alternativer fins det og i hvilke butikker får man kjøpt dem? Takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

(Det heiter "å boikotte".)

Når det gjeld smør, så har Remaen her berre eit importert alternativ til smør. Er det ikkje like enkelt for deg å stikke innom dei næraste butikkane dine og sjå kor landet ligg?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den kjeden jeg jobbet i hadde kun smør fra tine i sortementet.

Gjest Mahareth
Skrevet

Prøv supermarked som meny, ulta og ica. Lavpriskjedene har sjeldent annet enn tine-smør.

Gjest Misteltein
Skrevet

Jeg har sett flere Rimi butikker selger andre smør enn Tine sitt.

Skrevet

Jeg boikotterer tine hele tiden. hva nå enn det vil si.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke helt peiling på dette, men jeg har forstått det slik at Tine gjør mer for melkebondene. Kjenner du en bonde så er sannsynligheten stor for at han leverer til Tine, og vil du støtte melkebonden i det utakknemlige arbeidet han gjør for at vi skal få ost og melk osv, så bør du kjøpe Tine.

Skrevet

Tine skviser jo ut andre ifra markedet,og syns det blir totalt feil.

Hvis dem mener at produktene sine er så gode,så hvorfor skvise ut andre så dem ikke får hatt sine varer i kjøla?

Det må da være veldig fint med litt konkurranse,som evn viser at folk foretrekker deres varer?

i en forbrukertest der dem testet ut biola og lignende datt jo tine fullstendig på ræva.

Biola inneholder faktisk mere sukker enn cola!

Den inneholder mye fett,og den har lite av de virkestoffene biola skal inneholde.

Q-meierienes syrnet melk havnet på topp.

Lite sukker,lite fett og har de virkestoffene den burde ha.

Jeg har leitet og spurt i absolutt alle butikkene i hele kommunen + ett par i nabokommunen og får det samme svarte i alle butikkene.

Den har,eller skal gå ut av sortimanget da dem blir skviset ut av tine.

Kun ett stormarked i denne kommunen som fører q-meierienes syrnet melk.

Sånt er jo bare tragisk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke helt peiling på dette, men jeg har forstått det slik at Tine gjør mer for melkebondene. Kjenner du en bonde så er sannsynligheten stor for at han leverer til Tine, og vil du støtte melkebonden i det utakknemlige arbeidet han gjør for at vi skal få ost og melk osv, så bør du kjøpe Tine.

Bøndene har kun lov til å selge melken sin til Tine (så stor makt har faktisk Tine, ja). De andre meieriene må kjøpe melken sin fra Tine, men Tine er heldigvis pålagt å videreselge den igjen for samme sum som de har betalt for den.

AnonymBruker
Skrevet

Lag ditt eget smør, da vel!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tine har stuet bort 1500 tonn importert smør, selvsagt for å kunne selge mer av sitt eget smør. Først rævkjører de oss forbrukere da de ikke klarer å levere nok smør før jul, så rævkjører de konkurrentene og oss forbrukere en annen gang nå på nyåret da mye av smøret som ble importeret for av andre for å dekke etterspørselen nå står på lager i stedet for å være til salgs i butikkene.

De har ikke monopol, men pokker meg svært nærme! :kjefte:

Her har Tine stuet vekk konkurrentens smør - Aftenposten

• Liker 3
Skrevet

Lag selv, med fløte fra q-meieriene :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tine har stuet bort 1500 tonn importert smør, selvsagt for å kunne selge mer av sitt eget smør. Først rævkjører de oss forbrukere da de ikke klarer å levere nok smør før jul, så rævkjører de konkurrentene og oss forbrukere en annen gang nå på nyåret da mye av smøret som ble importeret for av andre for å dekke etterspørselen nå står på lager i stedet for å være til salgs i butikkene.

De har ikke monopol, men pokker meg svært nærme! :kjefte:

Her har Tine stuet vekk konkurrentens smør - Aftenposten

Det var akkurat saken som var siste dråpe for meg. Fra i dag kjøper jeg aldri noe mer fra Tine. Q-meieriene og Synnøve Finden, velkommen i mitt kjøleskap.

Endret av Drizzt
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var akkurat saken som var siste dråpe for meg. Fra i dag kjøper jeg aldri noe mer fra Tine. Q-meieriene og Synnøve Finden, velkommen i mitt kjøleskap.

Jeg synes det enda større problemet er at det ikke får umiddelbare konsekvenser, som en stor bot. De fikk altså beskjed om at 'dette er ikke greit'. Jeg synes gjengangskriminielle må få ordentlig straff og bli dømt til lang rehabilitering og behandling, ikke en 'slutt nå!'-kommentar. Myndighetene har reelt sett større makt enn Tine, hvis de velger å bruke den.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjernevasking, kalles det. Tine er EID av bøndene. Det er best å være helt sikker, og ikke spre rundt rykter når du 'ikke har helt peiling på dette', fordi du sprer feil videre i befolkningen. Skjerpings.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper den maten jeg liker best jeg :D

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir dritt lei av å lese om Tines feil i avisene. Sist leste jeg i dagens Aftenposten og bestemte meg for å boikottere Tines produkter. Hvilke alternativer fins det og i hvilke butikker får man kjøpt dem? Takk.

Fint at flere forbrukere tenker igjennom hva som skjer. Det er ikke feil,men maktarroganse.

Siste saken i helga var at i Rogaland har tine et fettlager liggende. Det var det smøret SF innporte under smørkrisa. Tine fikk fjernet det fra butikkene,så inporterte de selv smør,men først etter å ha fått satt ned tollsatsen. Så sendte de regningen til SF.

På raioen forteller de i går at bønder skal boikotte hoteller som har andre produkter enn tine. Som vi vet er det bøndene som eier tine.

Lenge siden jeg kuttet ut tine. Tror folk tenker;melk er melk?

Mulig de ikke tenker over at tine styrer priser? Kiwi har fra SF og andre produsenter.

Jeg handler ikke i butikker hvor de bare har tine

Merker meg at min kiwibutikk er tom for qmeieriets produkter ca 2 dager i uken,men tine er fylt opp. Skulle tro de kunne bestilt opp mere fra q om det går mye,men det er vel andre krefter om styrer.

Nesten så en skulle oppretet en facebookgruppe og legge ut de to siste års krig fra tine, med oppfordring til å boikotte.

Kan anbefale kvitseidsmør til steking. Nydelig smør til bla fisketeking.

Så kjøper vi Sf smør med maldonsalt. Godt på skiven.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...