Gå til innhold

Male motiv på veggen?

MsMax

Anbefalte innlegg

Tenker mye på å male et slags tre på veggen på soverommet. Har alltid syntes at det har vært fint :)

Nå tenker jeg sånn kun en farga tre,ikke masse løv i grønt osv :P

Noe ala dette : http://www.google.no/imgres?q=wallsticker+tree&hl=no&sa=X&biw=1024&bih=677&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=mFt-Qz78RcGcJM:&imgrefurl=http://www.studioapartmentdesign.com/2012/01/design-tree-wall-decals-ideas-in-home-decoration/&docid=l9kjjqetNj8kxM&imgurl=http://www.studioapartmentdesign.com/wp-content/uploads/2012/01/Tree-Wall-Decals-Black-Leaf.jpg&w=430&h=344&ei=JERkT6TnEcOg4gS7lOyUCA&zoom=1&iact=hc&vpx=409&vpy=119&dur=737&hovh=138&hovw=173&tx=100&ty=83&sig=104821263942554704420&page=1&tbnh=138&tbnw=173&start=0&ndsp=17&ved=1t:429,r:2,s:0

Hvordan går jeg frem for å gjøre noe slikt? har ikke mulighet for noen prosjektor etc for åt egne av noe på den måten,må gjøres for fri hånd.

Tips tas imot med stoor takk! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det sånn at du har lyst til å male det selv eller kunne du tenkt deg å kjøpe "treet" som wallstickers? Mener det finnes flere varianter av sånne som du linket til på ebay :)

Hvis du skal male det selv, ville det sikkert være smart å tegne omrisset med blyant eller noe først. Når du er fornøyd med blyantomrisset, går det an å tegne over blyantstrekene med svart vannfast tusj eller male opp linjene med en tynn pensel før du fyller inn med maling etterpå.

Er det tapet eller gips eller annet på veggene?

Det kan kanskje være best å bruke oljemaling som sitter godt, men "nå til dags" er kanskje akrylmaling like bra?! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør bruke wallstickers. Med mindre du er over gjennomsnittet god med malekosten risikerer du at det såkalte "treet" endre opp med å se ut som noe helt annet. Snakker av erfaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil male :) er ganske god til det på lerret hvertfall,aldri prøvd på et så stort "lerret" dog :P

Er tapet på veggene her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maling på veggen er IKKE fint! Kjøp heller wallstickers.

Selv om du har øvd deg på et lite lerret så tviler jeg på at du klarer å male på en vegg og få det til å se bra ut.

Hadde du kunnet male ordentlig, så hadde du ikke spurt her inne om hvordan man "går frem" for å male et tre på en vegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEg KAN male på lerret,men har aldri prøvd meg på en hel vegg før.

Og å si at det ikke er fint med maling på vegg er bullshit,søstra mi har t motiv på veggen,som er malt på,ser veldig bra ut det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg KAN male på lerret,men har aldri prøvd meg på en hel vegg før.

Og å si at det ikke er fint med maling på vegg er bullshit,søstra mi har t motiv på veggen,som er malt på,ser veldig bra ut det.

Ja det er mulig at andre har fine motiver på veggen sin, men det må nok en erfaren maler til for at resultatet skal bli bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...