Gå til innhold

Kitchenaid vs assistent

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjaalp.. Jeg skal skaffe ny kjøkkenmaskin (og ja, elsker det gamle designet og fine fargene). Men greia er slik at Assistent skal visst være super på deig, mens kitchenaid super til kaker. Noen med personlig erfaring på dette? Jeg både baker og lager kaker i ett sett, og vil jo helst ha en maskin som gjør begge deler fint. Her er jeg litt skeptisk til Assistenten selv om det er den jeg helst vil ha.

Et annet alternativ er maskinen fra Kenwood som har fargerike striper på topplokket. Oooog, har noen erfaringer med blenderen til Kitchenaid?

:kokk:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

bump :)

Skrevet

Vel, nå har jeg aldri hatt en Assisten, men har en Kitchenaid som jeg har hatt i flere år nå. Baker myyyye kaker, samt mikser mye kjøttdeig, og til dette er Kitchenaiden helt suveren. Baker også litt brød, men har aldri laget mer deig enn til 2 brød i gangen, og det går helt fint...

Det jeg muligens liker aller best, er at siden den står fremme på kjøkkenbenken, så blir det så himla lett å bruke den. Slipper å pakken den opp og ned mellom hver gang - noe som nok fort kan bli et ork....

Elsker også designet på den, og har i tillegg pastetilbehør, samt en del annet ekstrautstyr.

Har også blenderen til Kitchenaid, og er kjempefornøyd med den... Har slitt ut et par tre andre merker, og da hovedakelig på smoothies med isbiter, men Kitchenaiden viser ikke tegn til å bli sliten overhode. Lager også litt supper, marinader osv osv i den.

Vil si at blenderen også er såpass fin at den passer til å ha på en kjøkkenbenk, og dermed blir den lettere å bruke...

Skrevet

Har ikke noen av kjøkkenmaskinene du nevner, men må bare si at blenderen fra Kitchenaid er kjempegod! Grunnen til at den er best i mine øyne er fordi man kan bytte enkeltdeler på den. Jeg knuser mye is i min, og da blir de slitt etterhvert uansett, da er det kjekt å bare kunne bytte en del kontra å kjøpe en helt ny blender :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. :) Tror jeg setter blenderen på handlelisten min da! Det høres jo lovende ut det her. Men er enda veldig splittet angående kjøkkenmaskinene, usja meg.. Jeg får se om noen fysiske butikker fører assistent så jeg får befølt den maskinen litt.

AnonymBruker
Skrevet

Aha! Kitchenaid har jo iskrembolle som tilbehør, da vant den. Nå var det bare å velge farge da.. Jeg tenker isblå eller pastellgul, hva har dere?

Gjest Coolaid
Skrevet

Hei! Jeg elsker min Assistent! Suveren på det meste. Vi har det meste av ekstrautstyr og er strålende fornøyd. Kona jobber med salg av kjøkkenmaskiner og har testet det meste. Ikke noe slår assistenten sier hun. Assistenten er solid svensk kvalitet og noe du kan gi i arv til dine egne barn når du er pesjonist. Selv er jeg en aldri så liten masterchef og digger alt hva den kan gjøre. Finn en maskin som passer deg og dine behov. Dersom du ikke vil tenker og ha det beste er Assistenten er suverent valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...