Gå til innhold

Sosionom eller barnevernpedagog- veien dit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig lyst til å bli barnevernspedagog eller sosionom, men jeg er redd for at jeg ikke har nok studiepoeng. Holder på å forbedre noen karakterer fra vgs nå(etterpåklokskap), men er usikker på om det holder.

Lurer på om det er noen årsstudium jeg kan ta for å sanke inn mer poeng, og som er knytt til en av disse studierettningene? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hva med årsstudium i samfunnsfag, pedagogikk eller psykologi?

Gjest O___o
Skrevet

Vel, er da flere Høgskoler som har resteplasser.

Gjest Spinell
Skrevet

Du får like mange poeng uansett hvilket fulltids årsstudium du tar, men pedagogikk, psykologi, sosialpedagogikk, kriminologi og jus kan i alle fall være aktuelle alternativer.

For øvrig trodde jeg sosionom- eller barnevernspedagogstudiene var av den typen studier som har drøssevis av restplasser, i alle fall hvis man ser utenfor de største byene.

Gjest O___o
Skrevet

Ved de større høgskolene og universitetene pleier snittet å ligge på 4.5 - 5.0 som krav for å komme inn på barnevern. snittet pleier å være lavere for å komme inn på sosionom ( hvor det som oftest er dobbelt så mange plasser)

Men flere studiesteder som er mindre / langt unna storbyene har fritt inntak / resteplasser.

Skrevet

Kom deg ut av storbyen! Flere steder kommer alle som søker barnevern/sosionom inn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...