AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Jeg har veldig lyst til å bli barnevernspedagog eller sosionom, men jeg er redd for at jeg ikke har nok studiepoeng. Holder på å forbedre noen karakterer fra vgs nå(etterpåklokskap), men er usikker på om det holder. Lurer på om det er noen årsstudium jeg kan ta for å sanke inn mer poeng, og som er knytt til en av disse studierettningene?
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #2 Skrevet 17. mars 2012 hva med årsstudium i samfunnsfag, pedagogikk eller psykologi?
Gjest O___o Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Vel, er da flere Høgskoler som har resteplasser.
Gjest Spinell Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Du får like mange poeng uansett hvilket fulltids årsstudium du tar, men pedagogikk, psykologi, sosialpedagogikk, kriminologi og jus kan i alle fall være aktuelle alternativer. For øvrig trodde jeg sosionom- eller barnevernspedagogstudiene var av den typen studier som har drøssevis av restplasser, i alle fall hvis man ser utenfor de største byene.
Gjest O___o Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Ved de større høgskolene og universitetene pleier snittet å ligge på 4.5 - 5.0 som krav for å komme inn på barnevern. snittet pleier å være lavere for å komme inn på sosionom ( hvor det som oftest er dobbelt så mange plasser) Men flere studiesteder som er mindre / langt unna storbyene har fritt inntak / resteplasser.
Highway Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 Kom deg ut av storbyen! Flere steder kommer alle som søker barnevern/sosionom inn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå