minienthe Skrevet 16. mars 2012 #1 Skrevet 16. mars 2012 (endret) koblet til samsngen via pc på Kiesprogrammet i går og fikk beskjed om en oppdatering som var anbefalt. joda, oppdateringen ble hentet ned og fungerer fint bortsett fra en ting... den har fullstendig fjernet muligheten for å slå av bakgrunnsdata ? når telefonen slo seg på etter oppdateringen så var hele oppsettet på engelsk og det visuelle var noe endret men dette er greit nok men den bakgrunnsdataen vil jeg gjerne ha vekk da den mer en dobler strømforbruket mitt. i tillegg så har bakgrunnsbildet mitt begynt å bevege på seg når jeg swiper ? og toppen av kransekaken... sikkerhetskopien vise seg å ikke fungere... noen som har vært borti dette ? kan det hjelpe å gjenopprette fabrikkinstillinger ? Endret 16. mars 2012 av minienthe
HeadsVsTails Skrevet 16. mars 2012 #2 Skrevet 16. mars 2012 Du har oppdatert til android 4.0 med andre ord? Har gjort det selv, men ikke oppdaget noen av problemene du nevner. At bakgrunnsbildet beveger seg er ikke feil. Det kan du bestemme selv når du velger bilde, om det skal flytte seg etter hvert som du sveiper eller om det skal stå stille. Å gjenopprette fabrikkinnstillinger vil si å slette alt som du har gjort på telefonen siden du fikk den, men tviler på at det har noe effekt på adroidversjonen. Men jeg er ikke sikker. Bakgrunnsdata.... hva mener du da? Synkronisering mellom forskjellige kontoer eller...?
minienthe Skrevet 17. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2012 før så kunne jeg velge å skru av hele bakgrunnsdataen selv om roaming og mobilnettverk etc var på. nå har jeg mistet denne funksjonen og fått en slags graf hvor jeg kan justere maks databruk innen for en gitt periode osv. problemet er at dette bakgrunnsherket som konstant går i bakgrunnen tapper meg for strøm og å manuellt skru av og på 3G-nettet hver gang jeg trenger det blir tungvindt. har sett etter en app som kveler bakgrunnsdata men finner ikke noe brukbart. bildet flyttet seg forøvrig ikke fullstendig for hvert swipe, det gikk halveis over så halve bildet syntes og halve skjermen var sort osv. la inn bakgrunnsbilde på nytt og da sto det stille. vurderer sterkt å teste gjenoppretting, har heldigvis ikke noe der inne som ikke kan erstattes.
HeadsVsTails Skrevet 17. mars 2012 #4 Skrevet 17. mars 2012 Innstillinger - kontoer og synkronisering - av/på. Ved overgang til ny software så vil det alltid være noen små bugs her og der. Kommer helt garantert mer oppdatering, både til adroidversjonen og de individuelle programmene. Halvveis off-topic så anbefaler jeg f.eks. Widgetsoid til å skru av og på wifi/3g med et klikk. Legger seg som en widget på hjemmeskjermen. Masse muligheter.
Envy Skrevet 17. mars 2012 #5 Skrevet 17. mars 2012 jeg styra sååå fælt med kontaktlista mi jeg. Fikk ikke til å spleise kontakt og facebook informasjon, og jeg ville veldig gjerne ha bilder på kontaktene mine. Så fikk jeg det enedelig til da, og var blid og fornøyd med det. Så lastet jeg ned denne oppdateringen, og det den skulle finne på å fucke opp var selvfølgelig kontaktlista Nå er det noen av kontaktene den plent nekter å spleise med facebook, og en av kontaktene er selvfølgelig han jeg er på dealeren med. Vil jo ha bilde på han!! Syns det er litt mye rart med S2'en egentlig. Før jeg lastet ned denne oppdateringen hadde den bare tidvis dekning, og drev og ettersendte meldinger halve døgn for sent og sånt. Heldigvis retta det seg etter oppdateringen!
HeadsVsTails Skrevet 17. mars 2012 #6 Skrevet 17. mars 2012 Jeg styrte veldig med kontaktene etter oppdateringa selv, men fikk synkronisert dem ganske kjapt. Gyllen huskeregel: slett kontoen i synkronisering, og legg den til igjen Evt slett kontakten og synk med facebook, rediger og legg inn nr igjen etterpå hvis han ikke har det på face.
Envy Skrevet 17. mars 2012 #7 Skrevet 17. mars 2012 Jeg styrte veldig med kontaktene etter oppdateringa selv, men fikk synkronisert dem ganske kjapt. Gyllen huskeregel: slett kontoen i synkronisering, og legg den til igjen Evt slett kontakten og synk med facebook, rediger og legg inn nr igjen etterpå hvis han ikke har det på face. Takk for tips! Skal prøve det i morgen. Er bare så kjedelig å stadig vekk måtte bruke timesvis på denne slettingen og resynkroniseringen. Men må man, så må man, viktige fine folk kan ikke være uten bilde
HeadsVsTails Skrevet 17. mars 2012 #8 Skrevet 17. mars 2012 Takk for tips! Skal prøve det i morgen. Er bare så kjedelig å stadig vekk måtte bruke timesvis på denne slettingen og resynkroniseringen. Men må man, så må man, viktige fine folk kan ikke være uten bilde He he... sant! Jeg sleit litt ekstra lenge med en bestemt kontakt selv som hadde bilde fra facebook, hotmail/msn OG google... Fant ut at jeg kunne bestemme hvilket bilde jeg ville bruke ved å endre kontakt - også trykke (lenge...?) på bildet
minienthe Skrevet 18. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 18. mars 2012 Innstillinger - kontoer og synkronisering - av/på. Ved overgang til ny software så vil det alltid være noen små bugs her og der. Kommer helt garantert mer oppdatering, både til adroidversjonen og de individuelle programmene. Halvveis off-topic så anbefaler jeg f.eks. Widgetsoid til å skru av og på wifi/3g med et klikk. Legger seg som en widget på hjemmeskjermen. Masse muligheter. ved løsningen din så forsvinner også 3G, jeg er kun ute etter å skru av bakgrunnsdata bugs er en ting men å fjerne en hel funksjon synes jeg er litt drøyt. og i tillegg at det skal være så inn i hampen komplisert å fjerne denne versjonen og legge inn den forrige kan jeg heller ikke begripe men konklusjonen er ihvertfall at jeg må levere inn telefonen og få blanket den fullstendig og deretter legge inn den fungerende versjonen igjen.
HeadsVsTails Skrevet 18. mars 2012 #10 Skrevet 18. mars 2012 ved løsningen din så forsvinner også 3G, jeg er kun ute etter å skru av bakgrunnsdata bugs er en ting men å fjerne en hel funksjon synes jeg er litt drøyt. og i tillegg at det skal være så inn i hampen komplisert å fjerne denne versjonen og legge inn den forrige kan jeg heller ikke begripe men konklusjonen er ihvertfall at jeg må levere inn telefonen og få blanket den fullstendig og deretter legge inn den fungerende versjonen igjen. Da skjønner jeg ikke hva du mener med bakgrunnsdata hvis du ikke mener synkroniseringa som jeg forklarte hvordan man skal skru av...
Mr.Omg Skrevet 18. mars 2012 #11 Skrevet 18. mars 2012 Hva mener du med bakgrunnsdata? Synk? At programmer kjører i bakgrunnen?
minienthe Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #12 Skrevet 19. mars 2012 Da skjønner jeg ikke hva du mener med bakgrunnsdata hvis du ikke mener synkroniseringa som jeg forklarte hvordan man skal skru av... Hva mener du med bakgrunnsdata? Synk? At programmer kjører i bakgrunnen? på den forrige versjonen, gikk jeg inn på "kontoer og synkronisering" så var det en boks som het "bakgrunnsdata", denne kunne jeg skru av og da sluttet telefonen å søke etter oppdateringer på spill, mail etc konstant i bakgrunnen. pakkedata og roaming sto fortsatt på men var avhengig av at jeg aktiviserte de manuellt bortsett fra ved mottak og sending av mms. når jeg f.eks gikk inn på et spill så aktivserte 3G-nettet seg men det ble deaktivert så fort jeg lukket spillet. bakgrunnsdata er også nødvendig ved bruk av market eller google play som det heter nå men da var det bare å skru den på ved behov og fjerne når du var ferdig. bakgrunnsdatavalget er fjernet i versjon 4 av android, når denne går konstant i bakgrunnen så tappes jeg både for strøm og penger og det er denne jeg vil ha vekk, IKKE selve 3G-nettet (som forsvinner hvis jeg skrur av sykroniseringen som du foreslo HeadsVsTails)
HeadsVsTails Skrevet 19. mars 2012 #13 Skrevet 19. mars 2012 på den forrige versjonen, gikk jeg inn på "kontoer og synkronisering" så var det en boks som het "bakgrunnsdata", denne kunne jeg skru av og da sluttet telefonen å søke etter oppdateringer på spill, mail etc konstant i bakgrunnen. pakkedata og roaming sto fortsatt på men var avhengig av at jeg aktiviserte de manuellt bortsett fra ved mottak og sending av mms. når jeg f.eks gikk inn på et spill så aktivserte 3G-nettet seg men det ble deaktivert så fort jeg lukket spillet. bakgrunnsdata er også nødvendig ved bruk av market eller google play som det heter nå men da var det bare å skru den på ved behov og fjerne når du var ferdig. bakgrunnsdatavalget er fjernet i versjon 4 av android, når denne går konstant i bakgrunnen så tappes jeg både for strøm og penger og det er denne jeg vil ha vekk, IKKE selve 3G-nettet (som forsvinner hvis jeg skrur av sykroniseringen som du foreslo HeadsVsTails) Ehh... nei, 3g-nettet forsvinner ikke hvis du skrur av synkroniseringa. Men uansett, under "databruk" i innstillinger ser du nøyaktig hva som bruker mobildata, og der kan du også begrense bruken. For eksempel gi deg en advarsel når du har brukt xMB. Og går du inn på de forskjellige programmene der så kan du begrense bruken. "Deaktiver bakgrunnsdata kun på mobilt datanettverk. Wi-Fi brukes hvis tilgjengelig." Noe nærmere enn det kommer du ikke. PS. Bakgrunnsdata MÅ ikke være aktivert for å bruke google play. Et tips til, bruk strømsparing. Den skrur av 3g/wifi når det ikke brukes.
minienthe Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #14 Skrevet 19. mars 2012 Ehh... nei, 3g-nettet forsvinner ikke hvis du skrur av synkroniseringa. Men uansett, under "databruk" i innstillinger ser du nøyaktig hva som bruker mobildata, og der kan du også begrense bruken. For eksempel gi deg en advarsel når du har brukt xMB. Og går du inn på de forskjellige programmene der så kan du begrense bruken. "Deaktiver bakgrunnsdata kun på mobilt datanettverk. Wi-Fi brukes hvis tilgjengelig." Noe nærmere enn det kommer du ikke. PS. Bakgrunnsdata MÅ ikke være aktivert for å bruke google play. Et tips til, bruk strømsparing. Den skrur av 3g/wifi når det ikke brukes. jeg snakker ikke om synken, jeg snakker om roaming og pakkedata. det som nå så fint heter mobildata i versjon 4. skrur jeg av denne så skrus tilgangen til 3G-nettet av, jeg og tre ulike profesjonelle har testet dette i det vide og brede i dag under leterunden for å få noen til å downgrade androiden. og jo, bakgrunnsdataen måtte være på for å gå inn på market, mulig dette ble endret når de endret det til google play ? strømsparing står på, den tappes uansett for strøm. å gå inn og begrense hvert bidige program på telefonen er derimot uhyre tungvindt når det i den forrige versjonen var en enkel "huk av" boks som gjorde akkurat det samme. der kunne jeg fint gå inn på nett, spill, e-post etc uten at bakgrunnsdataen var aktivisert og det er denne funksjonen jeg vil ha tilbake. for å ta et eksempel, på to dager nå har forbruket vært på ca 110 MB når det før oppgraderingen lå på mellom 7-10 MB.
HeadsVsTails Skrevet 20. mars 2012 #15 Skrevet 20. mars 2012 jeg snakker ikke om synken, jeg snakker om roaming og pakkedata. det som nå så fint heter mobildata i versjon 4. skrur jeg av denne så skrus tilgangen til 3G-nettet av, jeg og tre ulike profesjonelle har testet dette i det vide og brede i dag under leterunden for å få noen til å downgrade androiden. og jo, bakgrunnsdataen måtte være på for å gå inn på market, mulig dette ble endret når de endret det til google play ? strømsparing står på, den tappes uansett for strøm. å gå inn og begrense hvert bidige program på telefonen er derimot uhyre tungvindt når det i den forrige versjonen var en enkel "huk av" boks som gjorde akkurat det samme. der kunne jeg fint gå inn på nett, spill, e-post etc uten at bakgrunnsdataen var aktivisert og det er denne funksjonen jeg vil ha tilbake. for å ta et eksempel, på to dager nå har forbruket vært på ca 110 MB når det før oppgraderingen lå på mellom 7-10 MB. Selvfølgelig forsvinner tilgangen til 3g-nettet når mobildata skrus av... 3g-nettet brukes jo for å kunne surfe med mobilen uten trådløst nett. Og da må mobildata skrus på. Jeg har selv prøvd google play uten bakgrunnsdata og det funker helt fint. Og den huk av-boksen er tydeligvis borte, så da må du nok begrense de programmene som bruker mest. Og det ser du under databruk. Men hvis du bruker så mye mb hver dag, da må du jo ha på mobildata konstant? Og det trekker selvfølgelig myyye strøm. Hva med en widget som lar deg skru av og på mobildata med et trykk?
minienthe Skrevet 21. mars 2012 Forfatter #16 Skrevet 21. mars 2012 altså, jeg brukte ikke mobildata konstant når bakgrunnsdata var mulig å huke av og på, hvorfor har dette plutselig blitt endret nå ? og ja, jeg hadde både pakkedata og roaming konstant påslått og market/google play krevde bakgrunnsdata for å komme inn, får dessverre ikke tatt en printscreen av dette da muligheten er borte. hvorfor det fungerte slik aner jeg ikke men det gjorde ihvertfall det og når flere profesjonelle også reagerer så er det jo tydeligvis noe som ikke fungerer som det skal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå