Gå til innhold

valg av prevensjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har legetime hos ny fastlege over helgen og lurer på om jeg skal bytte fra p-piller til noe annet.. P-sprøyte er ikke aktuelt.

Noen som har prøvd implantat? Eller det nye p-plasteret?

Råd ønskes...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tåler hormonprevensjon (og det gjør du sikkert siden du bruker p-piller) er p-ringen veldig grei, synes jeg.

Jeg gikk dessverre opp i vekt av den også, det har jeg gjort av all hormonprevensjon, så jeg sluttet på den etter et halvt år.

Skrevet

Etter at jeg begynte med Persona for ca. 5 år siden kommer jeg aldri til å bytte tilbake til noe annet. Persona er og blir det eneste og beste prevansjonmiddelet for meg. Jeg orker bare ikke tanken på å tilføre kroppen min kunstige hormoner, og kondom/pessar er for mye pes.

Nelle :briller:

Skrevet

Jeg har brukt hormonspiral i tre år, og er svært fornøyd.

Grunn:

-stabilt, trenger ikke tenke på piller til rett tid osv

-ikke vektøkning

-mindre humørsvingninger

-nesten ikke mens

-ingen menssmerte

-høy sikkerhet

Jeg tror an må ha vært gravis for å få satt inn hormonspiral. Den koster relativt mye (ca 1700), men det er da en engangskostnad. Varighet er rundt fem år. Er nok liten vits i å bruke denne om du planlegger graviditet i nærmeste framtid; ellers et topp prevensjonsmiddel.

Gjest glamourgirl
Skrevet

:oops: Kan noen forklare meg hva denne p-ringen egentlig er? Er den inni? Litt flau Glammy :roll:

Skrevet
Etter at jeg begynte med Persona for ca. 5 år siden kommer jeg aldri til å bytte tilbake til noe annet. Persona er og blir det eneste og beste prevansjonmiddelet for meg. Jeg orker bare ikke tanken på å tilføre kroppen min kunstige hormoner, og kondom/pessar er for mye pes.  

Nelle  :briller:

Hva er Persona??

Skrevet

Les om Persona her

Fint å høre at du er fornøyd med Persona Nelle :D Jeg skal begynne å bruke Persona etter å ha hatt et par normale sykluser. Aldri mer hormonprev. på denne dama :blunke:

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

Jeg er glad i trionetta, har hatt regelmessi sex i over et halvt år med de og ennå ikke smelt på tjukka :kul: dessuten smaker de godteri også, og mensen varer kortere og er ikke så AU

Skrevet

P-ringen var en revolusjon for meg. To tidspunkter å huske: Sette den inn og ta den ut. Ingen av oss merker noe til den, og det er jo mindre hormoner enn P-piller :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...