Gå til innhold

valg av prevensjon?

liv

Anbefalte innlegg

Har legetime hos ny fastlege over helgen og lurer på om jeg skal bytte fra p-piller til noe annet.. P-sprøyte er ikke aktuelt.

Noen som har prøvd implantat? Eller det nye p-plasteret?

Råd ønskes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du tåler hormonprevensjon (og det gjør du sikkert siden du bruker p-piller) er p-ringen veldig grei, synes jeg.

Jeg gikk dessverre opp i vekt av den også, det har jeg gjort av all hormonprevensjon, så jeg sluttet på den etter et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg begynte med Persona for ca. 5 år siden kommer jeg aldri til å bytte tilbake til noe annet. Persona er og blir det eneste og beste prevansjonmiddelet for meg. Jeg orker bare ikke tanken på å tilføre kroppen min kunstige hormoner, og kondom/pessar er for mye pes.

Nelle :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt hormonspiral i tre år, og er svært fornøyd.

Grunn:

-stabilt, trenger ikke tenke på piller til rett tid osv

-ikke vektøkning

-mindre humørsvingninger

-nesten ikke mens

-ingen menssmerte

-høy sikkerhet

Jeg tror an må ha vært gravis for å få satt inn hormonspiral. Den koster relativt mye (ca 1700), men det er da en engangskostnad. Varighet er rundt fem år. Er nok liten vits i å bruke denne om du planlegger graviditet i nærmeste framtid; ellers et topp prevensjonsmiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter at jeg begynte med Persona for ca. 5 år siden kommer jeg aldri til å bytte tilbake til noe annet. Persona er og blir det eneste og beste prevansjonmiddelet for meg. Jeg orker bare ikke tanken på å tilføre kroppen min kunstige hormoner, og kondom/pessar er for mye pes.  

Nelle  :briller:

Hva er Persona??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pterodactylkake

Jeg er glad i trionetta, har hatt regelmessi sex i over et halvt år med de og ennå ikke smelt på tjukka :kul: dessuten smaker de godteri også, og mensen varer kortere og er ikke så AU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-ringen var en revolusjon for meg. To tidspunkter å huske: Sette den inn og ta den ut. Ingen av oss merker noe til den, og det er jo mindre hormoner enn P-piller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...