Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 4,5år. Hun er glad i det meste og er en skikkelig actionjente. Hun digger Cars figurer, lastebiler, heisekraner og sånt. Men hun er også ganske glad i å leke med dukker, pynte seg, se ut som en prinsesse etc.

Uansett. Jeg har tenkt at vi skal engasjere oss litt i noen "macho" aktiviteter sammen. Så jeg har kjøpt henne en firhjuling som hun skal få lov å crosse på i vår/sommer. Jeg vet ikke om noen andre på hennes alder som driver på med det. Og så lurer jeg litt på om det er noen av dere som har jenter som er med på sånne typiske gutteting, og hva synes isåfall jentene om det?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja min 3 1/2 årige datter liker å leke med vanlig god duplo, og litt vanlig lego, cars og heisekraner , hun elsker å kle seg i broren sitt fravokste tøy>:) noe som er fint fordi da sparer vi en del penger. Men samtidig liker hun og å pynte seg i gode vanlige kjoler og lett hårpynt>:)

Hun slekter på meg, jeg var og guttejente:) i 8 års alderen hugget jeg og pappa ved sammen:)

Skrevet

Eg har alltid vore med pappa i garasjen og mekka. Vi har hatt stor utskifting av bilar, og min favoritt var Volvo Amazon. Lukke <3

Elles var vi mykje i skibakken. Det er ikkje akkurat berre macho, men absolutt ein fin aktivitet for både gutar og jenter, som ikkje får pappaen til å føle seg fjollete.

Og så spelte eg fotball med gutane ein periode fordi jentetreningane kræsja med kampsporttreninga mi. Men det vart eg ganske kraftig mobba for.

Firhjuling hadde eg elska!

Skrevet

Takk skal dere ha. =)

Kjekt med litt sånn "boosting" når man skal hive seg rundt sammen med vesla.. (Bare jeg ikke ødelegger for henne å gjør henne for guttete.. Vet ikke om det faktisk går an.. men den sjansen er jeg villig til å ta ;) )

AnonymBruker
Skrevet

Bjørn, kansje du skal også leke jenteting med henne da, slik at det ikke bare blir guttegreier? Frisør feks. :fnise:

Fly drage, bygge hytte, dra på camping. Jeg og pappa pleide å fiske sammen, men en 4åring er kansje litt liten for sånt.

Skrevet

Takk skal dere ha. =)

Kjekt med litt sånn "boosting" når man skal hive seg rundt sammen med vesla.. (Bare jeg ikke ødelegger for henne å gjør henne for guttete.. Vet ikke om det faktisk går an.. men den sjansen er jeg villig til å ta ;) )

Jeg var litt guttejente (vet at enkelte misliker uttrykket, men det forklarer jo en del) når jeg var liten. Jeg husker at jeg lekte med dukker og sånn, men det var mest fordi jeg var jente og det var måten å leke med andre jenter...

Jeg var alltid interessert i når pappa skulle fikse noe, og var med og skifta dekk på bilen og ønsket meg fjernstyrt bil ol... Alle de lekene jeg ønska meg og ikke fikk, er leker min mann forteller at han hadde når han var liten :(

Jeg er ingeniør, og det er jo ikke så veldig spesielt for å være jente, men vi er fremdeles i mindretall. Jeg har på enkelte jobbintervjuer blitt spurt om jeg skrudde ting fra hverandre som liten og/eller om jeg likte å finne ut hvordan ting fungerte. Jeg tror at om jeg hadde vært gutt så hadde jeg fått større muligheter til det og at pappa hadde engasjert seg mer i å lære meg. Jeg tror ikke han med vilje har oppdratt meg anderledes, men er ikke i tvil om at han gjorde det. Husker når jeg var rundt 20 og han sa noe om at det hadde vært kjekt med en sønn også, ikke bare døtre, slik at de kunne ha gjort gutteting.

Poenget er; dattera di er kjempeheldig som har deg. Stå på og hjelp henne til å finne sine interesser, enten det er gutteting eller jenteting ;)

Gjest chiki
Skrevet

Da jeg var yngre kjøpte pappa go-carter! Så jeg, pappa og tvilligbroren min drev mye med på det! Det var da jeg gikk på barneskolen, tok kurs for å gå "go cart lappen" også begynte vi å kjøre! Ellers likte jeg å være med pappa på fjellturer, dugnadsturer på hytte i fjellet, fisking og slikt.

Skrevet

Jeg fikk min egen verktøykasse med hammer, tommestokk, spiker og litt sånn ymse av pappa når jeg var liten. Tipper rundt 4-års alderen. Jeg digget det. Da satt jeg med min planke å spikret inn en spiker her og der, mens pappa lagde noe ordentlig. Lekte stort sett med biler (far var bilmekaniker) og var skikkelig pappajente.

For meg var det kvalitetstid med pappa. Kos dere med 4hjulingen! Vil tro at så lenge det er noe hun gjør sammen med pappa, så er det gøy samme hva det er :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ser vel ikke dine bekymringer for deres datter ikke skal blir kvinnelig.

Dette vil nok trolig jevne seg ut når hun er sammen med mor.

Jenter med guttehobbyer er forøvrig populære blant gutter og menn.

Ser vel heller ikke noe kobling mellom guttehobbyer og lesbikse jenter. Dette trenger du ikke bekymre deg for synes jeg. Det er mye du som forelder ikke kan påvirke. Det fineste du kan gjøre er at deres datter har det fint og er ei glad jente som blir ei glad og lykkelig kvinne.

Hilsen en mann.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bare tilføye her, ettersom kanskje noen har tenkt i de baner. Jeg er ikke redd for å få en datter som er lesbisk. Men poenget mitt er å gi datteren min den ballasten hun måtte kunne få med seg opp igjennom årene som kommer.

Ser at det er mange positive tilbakemeldinger fra folk her som har hatt fine stunder med å gjøre tradisjonelle manneting.

Det jeg er litt redd for er at ungene skal vokse opp og bli innesittende og litt apatiske som jeg har sett ganske mange ungdommer er idag. Spille, spille, chatte, chatte, spille, spille.

Men igjen takk skal dere ha. ;)

Skrevet

Jeg vil bare tilføye her, ettersom kanskje noen har tenkt i de baner. Jeg er ikke redd for å få en datter som er lesbisk. Men poenget mitt er å gi datteren min den ballasten hun måtte kunne få med seg opp igjennom årene som kommer.

Ser at det er mange positive tilbakemeldinger fra folk her som har hatt fine stunder med å gjøre tradisjonelle manneting.

Det jeg er litt redd for er at ungene skal vokse opp og bli innesittende og litt apatiske som jeg har sett ganske mange ungdommer er idag. Spille, spille, chatte, chatte, spille, spille.

Men igjen takk skal dere ha. ;)

Ble visst postet som AB. TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...