Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på utkikk etter symaskin. Har sydd en del før på en gammel en, men det er en god 7år siden. Har ikke hatt symaskin siden da, men nå har jeg plass og har spart opp penger igjen.

Jeg skal sy en del turutstyr, og det kan bli en del tykke stoffer som seletøy til sekker, tykk cordura, webbing m.m. i tillegg skal jeg kunne legge opp bukser, gardiner, sy litt putetrekk og sånne ting. Jeg har fått tips om noen maskiner; Janome Easy Jeans, Singer Quantum Stylist 9960, Elna 3210 Jeans, Bernina Activa 210 og Husqvarna sapphire 835. Fikk også tips om Pfaff expression line 2.0, men den synes jeg blir for dyr til mitt bruk.. Noen tips eller ideer? Jeg blir nok ikke å sy daglig, blir i rykk og napp. Mest rettsøm, men av og til må jeg sy litt sikksakk også. Mao; ikke noe heftig quilting her i gården.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt mye bra om Janome EasyJeans:)

Har ikke prøvd den selv, men den skal visst være veldig bra til tykkere stoffer. Husk at du bør bruke ganske tykke nåler også, jeg bruker str. 90 når jeg skal sy i f.eks tykke møbelstoffer og ting med flere lag stoff.

Skrevet

Vet at elna Jeans og Janome easy jeans er omtrent like maskiner inni, da de lages på samme fabrikk.. så da velger man etter design. Begge er vel lagd for å sy mange lag ola, og janomen har vunnet flere tester. De andre vet jeg ikke åssen er på tykke stoffer. Kanskje ta en tlf til en sybutikk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...