sauen87 Skrevet 16. mars 2012 #1 Skrevet 16. mars 2012 Leter etter en norsk sang som jeg ikke har hørt på maaaange år, en ganske trist sang som handler om en gutt som ikke har det så bra hjemme. Teksten er noe som dette: Jeg heter Tom (?) og er snart ti, du har sikkert sett meg før jeg bor i gata di Jeg tar ingen med meg hjem for han pappa er så slem... Eller noe sånt. Noen som vet hva den heter?
Gjest Bobler Skrevet 16. mars 2012 #2 Skrevet 16. mars 2012 (endret) " Her e æ Æ hete T om og e snart ti Du har sikkert sett mæ før Æ bor I gata di Æ tar ingen med mæ hjem Førr ho mamma e'ke bra Førr at far'n min e så sterk Og ingen må se oss da Lærer'n spør Va helga fin, ka dokker gjor'? Æ ser hender gå til værs Men tør ikke si et ord Kjenner en som hete Svein De andre si at han har stjælt Men en kompis må æ ha Aleina det blir førr fælt Før, han pappa va gla I'mæ før Det må vær no feil som æ gjør Det må fins en løsning et sted Æ drømte så fint om det Gikk det an Så vill æ vært sånn som han Per Spelt I korps og laga band Og vært med på det som skjer Så fikk æ se ho mamma glad Han pappa tok mæ med på ski Hvis æ va sånn som han Per Nu e alt så vanskelig Før, han pappa va glad I'mæ før Det må vær no feil som æ gjør Det må fins en løsning et sted Æ drømte så fint om det" Snart ti heter den. Halvdan Sivertsen Endret 16. mars 2012 av Bobler
Hoppetaujenta Skrevet 16. mars 2012 #3 Skrevet 16. mars 2012 Hmm...fikk meg til å tenke på en sang fra før i tiden. En veldig fin sang med Suzanne Vega.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå