Gå til innhold

hvor ofte baker dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurte på, hvor ofte dere baker.

jeg baker ett par ganger i uka, men jeg synes det er så dyrt å kjøpe ingrediensene?

hvordan gjør dere det at det ikke skal bli så dyrt? (kanskje litt teit spørsmål menmen) :fnise:

hva tenker dere angående det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1-3 ganger i uka. :) Synes ikke det er så dyrt jeg, i fattige perioder baker vi heller eget brød enn å kjøpe (kanskje det er derfor vi har de fattige periodene? :klo: ) men baker mest brownies og muffins da. ,9

Skrevet

Baker kanskje en gang i uka (syns forsåvidt at det ikke er så dyrt jeg da...baker gjerne fordi jeg syns det er så dyrt å kjøpe noe godt i butikken)

Da går det ofte i cheesecakes, cupcakes, muffins, boller, kanelsnurrer osv.

Nå skal det sies at jeg selv ikke orker så mye av dette, så mye blir tatt med til venner osv.

Om jeg ikke har orket å bake på et par uker så får jeg ofte beskjed om at det snart er på tide :fnise: så jeg regner med at det blir satt stor pris på av de som pleier å få

Skrevet

hvordan gjør dere det at det ikke skal bli så dyrt?

Har alltid masse basisvarer i kjøkkenskapet. Mel, salt, sukker, egg, melk, kjeks osv

Pluss bær og frukt jeg har plukket når det er sesong for det som jeg fryser ned.

Skrevet

Jeg baker ett par ganger i uken. Og da lager jeg somregel dobbel porsjon av gjærbakst. Feks boller, kanelsnurr, brød. Vi er en stor familie og det meste forsvinner i løpet av kort tid. Ungene elsker at jeg baker og jeg synes det lukter så godt når en kommer inn i huset og en kjenner bolle-lukten slå i mot meg:-)

Gjest Survival
Skrevet

Jeg lurte på, hvor ofte dere baker.

jeg baker ett par ganger i uka, men jeg synes det er så dyrt å kjøpe ingrediensene?

hvordan gjør dere det at det ikke skal bli så dyrt? (kanskje litt teit spørsmål menmen) :fnise:

hva tenker dere angående det?

Jeg baker i hvert fall annen hver dag. Det går for det meste i knekkebrød, brød og rundstykker. Så baker jeg jo kaker, muffins og andre søte ting.

Jeg syns virkelig ikke det er dyrt å bake. Nå har jeg skapet fult av ingredienser, fordi jeg handler stort. Handler 10 kg(?) mel når jeg først er i gang, og så videre. Det blir noen kroner billigere. Hvis man attpåtil baker det man spiser, brød for eksempel, svarer man mye på det. Det koster mye mindre å kjøpe ingrediensene og lage femten brød i måneden hjemme, enn å kjøpe femten brød i måneden på butikken. Ett brød i butikken koster fort 30 kroner. Jeg har ikke regnet ut hvor mye det blir når jeg lager brødene selv, men tror nok det blir ganske mye mindre enn det. Så er det jo selvsagt sunnere og bedre når man vet hva som er av ingredienser.

Litt planlegging er òg å foretrekke. Da kan man se hvilke ingredienser man har i skapet fra forrige baking, finne en oppskrift som passer det, så slipper man kjøpe så mye nytt.

Gjest badeand1
Skrevet

1-2 ganger i året? :P

Blir som regel til hver bursdag.

Gjest Cessie
Skrevet

Baker brød 2-3 ganger i uka og kaker ca. 1 gang i måneden. Styrer unna ferdigblandingene, det er mye billigere å kjøpe forskjellige melsorter hver for seg.

Skrevet (endret)

Baker ganske ofte, kanskje to-tre ganger i uka? Gjærbakst som boller, brød og rundstykker pleier jeg å lage store porsjoner og hive i frysen. Kakemat pleier jeg å lage i små porsjoner for å ikke være altfor usunn. Men det er så mange spennende oppskrifter å forsøke... :sjenert: De blir bortskjemt med kakebakst på jobben, da!

Edit: glemte hele delen om økonomi! Jeg syns brødmat er veldig rimelig å bake i forhold til å kjøpe. Jeg baker en del no-knead brød og rundstykker, da går det omtrent kun mel, vann og salt. Og bittelitt tørrgjær, men det er så lite i forhold til normal brødbakst at det teller nesten ikke engang. Men bollebakst og kakebakst kan fort komme opp i litt større summer! Jeg blir ofte bedt om å lage Oreokake til festlige anledninger, og det koster vel opp mot to hundre i ingredienser? Det er jo litt penger. Men jeg prøver å kjøpe større kvanta når det er tilbud, og ellers står jeg i de pengene.

Endret av Thorn
Skrevet (endret)

To-tre ganger i uka ca. Elsker å bake! Blir en del gjærbakst til fryseren, men også mye kaker av diverse slag, det er mange fancy oppskrifter jeg må prøve ;) Sender med forloveden en del på jobb da, og gir til venner, baker mer enn jeg spiser...

Ang. Det økonomiske: Har et stort utvalg av baketing i huset, masse basisvarer osv, så det eneste jeg kjøper inn per bakst er eventuelle spesielle ingredienser. Basisvarer kjøpes gjerne i store kvanta og hvis det er noen gode tilbud.

Endret av Rosebud
Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg baker nok 1-2 ganger i uka. Blir alltid brød og så kanskje noe mer om jeg har lyst. Ikke så mye kaker, mer rundstykker, horn, kanelboller og pitabrød, hamburgerbrød og sånn.

Synes ikke det er dyrt å bake i det hele tatt, men som mange andre så kjøper jeg ganske mye når det er tilbud (egentlig bare til jul?), og da kjøper jeg det som kan stå en stund. Må aldri kjøpe inn mer en halvparten av kakeingredienser om ganga.

Kjøper også store brett med egg hvis jeg planlegger å bake noe med egg i, de er ofte på tilbud på obs.

Skrevet

Jeg baker så å si aldri!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...