AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #1 Skrevet 16. mars 2012 Noen synspunkter? Bioingeniør eller farmasi(3-årig)?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #2 Skrevet 16. mars 2012 Hva ønsker du å jobbe med da? Jobbe med mennesker (på apotek)? Eller maskiner?
LadyStarlight Skrevet 17. mars 2012 #3 Skrevet 17. mars 2012 Begge er jo 3-årige utdannelser. Kunne du tenke deg å f.eks utføre blodprøver og analysere prøver i et mikroskop? Eller vil du jobbe i et apotek og lære om hvordan legemidlene påvirker kroppen ned på kjemi nivå og lignende?
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #4 Skrevet 17. mars 2012 Jeg tenker at bioingeniør gir mer valgfrihet enn farmasi, da man kan jobbe med mye forskjellig, mens med 3-årig farmasiutdanning ender man som oftest bak kassen på et apotek. Joda, man får spørsmål om div legemidler iblant, men ellers er det ikke så annerledes enn å stå i en hvilken som helst butikk...
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #5 Skrevet 17. mars 2012 3-årig farmasi vil jeg ikke anbefale noen. Har selv master i farmasi, og må si det er den eneste måten å få en reell farmasiutdannelse, som ikke innebærer å stå bak kassa på apoteket hver dag. Bioing, kan du utvide til master hvis du finner noe du interesserer deg for, og selv uten master kan du få spennende arbeid innenfor forskning ved de store universitetssykehusene i norge. Hadde definitivt gått bioing i din situasjon
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #6 Skrevet 17. mars 2012 Bioingeniør om du vil bare ha tre år, men hvis du tenker på master (provisor) ved en senere anledning ville jeg gått for farmasi, det er mye bedre betalt, og med en master i biologi/genetikk/molekylærbiologi er det vanskelig å få jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå