Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle starte en tråd om handling av kosmetikk på nettet (kan hende det finnes fra før). Netthandling har jo blitt ganske vanlig, selv handler jeg masse hårprodukter og kosmetikk på nettet. Men det er jo mange spekulasjoner rundt om det er falske eller ekte varer.

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7974535 Dette er jo saken til forbrukerinspektørene om blant annet Strawberrynet som mistenkes for å være en piratvirksomhet. Og hvis dette er tilfelle, så er det jo synd at det er så mange som handler der og ikke vet at de støtter piratkopiering.

Jeg har erfart at Beautybay.com (som er veldig billig) ikke svarer på kundeservice, så det kan jo være en grunn til å være mistenksom. Derimot har jeg flott erfaring med feelunique.com, med gode varer og god kundeservice.

Det sies jo at hvis prisen er for utrolig til å være sann, så er den mest sannsynlig det også :P

Er det noen som har noen tanker? Dette er ganske spennende.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare bestilt fra feelunique fordi det er det enste stedet jeg lkun har hørt positive ting om :) Har handlet derfra sikkert 100 ganger og har alltid vært kjempe fornøyd.

Jeg har også sjekket flere av produktene på den nettsiden som ble nevnt i en tråd her tidligere, der du taster inn et nummer på produktet og får opp når den er laget og når den går ut,og jeg vil ikke tro det går hvis produktene er fake. Skal ikke si det for sikkert altså.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvem som helst kan jo printe en kode på etiketten. Det er jo bare å finne ut hva som står på andre like produkter.

Men FEELUNIQUE er seriøse skulle jeg tro.

Endret av Jade
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det de selger fra Feelunique er ekte varer. Jeg er veldig fornøyd og har aldri vært skeptisk til noen av produktene jeg har fått. Noen av produktene fra Blivakker derimot har jeg merket fort at det har vært noe muffins med, så jeg handler ikke derfra noe mer.

• Liker 2
Skrevet

Heia, så det prog etter jeg lesta hva en sminkeblogger, hadde skrevet etter å ha sett det opptil flere ganger,de kunne ikke bevise at noe var falskt,de stussa på hudpleie som blivakker selger pga ett nr var revet vekk, men er jo kun for selger til BV ikke vil la det komme tilbake på han.Til alle som reiser litt vet jo at det meste av alt innenfor kometikk koster jo ingenting iforhold til her hjemme.Jeg bes myye på Feel,look,cheap,beauty,straw og masse på ebay og har ikke fått noen dårlige produkter overhode.Kansje hatt flaks jeg da men ikke i så mange år.

Skrevet

Ja, det er sant. Kosmetikk er jo faktisk billigere i utlandet, så det må man jo ta hensyn til. Men feks på Beautybay koster en essie neglelakk 65 kr, mens på Feelunique koster den rundt 100 kr. Så det er jo en grunn til også å være litt skeptisk. Er det egentlig så stor forskjell fra UK til US, egentlig?

Skrevet

Jeg stoler ikke på alle, og jeg har sluttet å handle på strawberrynet og BliVakker. Jeg har opplevd å få et par suspekte produkter fra begge, dessverre.

Ebay er jeg skeptisk til, og jeg handler aldri der. Jeg forstår at andre gjør det, men selv er jeg ikke villig til å ta sjansen.

Når det gjelder sminke og negllakk er jeg generelt ikke så skeptisk. Både øyenskygger, negllakker bl a, byttes jevnlig ut av produsentene. Altså går fargene ut etc. Jeg kjøpte nylig 5 Essienegllakker for 150,- hos en frisør, fordi fargene er erstattet med nye utgaver. Allikevel tør jeg påstå at de gikk ut i null, og ikke tapte noe på det. I andre land betaler butikkene ennå mindre, og de som kun har lagerutgifter da, vil ha en kjempemulighet til å tjene godt.

Jeg tror det er sunt å tenke seg om 2 ganger. Ikke bare om produktene er ekte eller holdbare, men også om betalingstjenesten er trygg etc.

• Liker 1
Skrevet

Hei igjen,ang.priene så varierer det veldig på alle nettbutikkene,sjekk en shampo på de 10 plassene du handler mest, så si feelunique kommer best ut,så neglelakk som du sier etterpå så kan feelunique være den dyreste.Men hvorfor,aner ikke.Jeg har handlet på SN i maange år,var jo første nettbutikk for meg og aldri fått dårlig produkt.Jeg er bare kjempefornøyd og får flere pakker i uka,er jo så morro atte.

Skrevet

Ja, det er sant. Kosmetikk er jo faktisk billigere i utlandet, så det må man jo ta hensyn til. Men feks på Beautybay koster en essie neglelakk 65 kr, mens på Feelunique koster den rundt 100 kr. Så det er jo en grunn til også å være litt skeptisk. Er det egentlig så stor forskjell fra UK til US, egentlig?

Stor forskjell fra USA og UK er det ja. I UK så har de priser som nærmer seg norske priser. USA har en helt annen økonomi enn UK.

Skrevet

Elf har noe bra, litt lang levering noen ganger, men veldig fornøyd.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Irriterer meg vanvittig at Feelunique ikke sender L`Occitane til norge lenger, har liksom ikke noe annet valg da enn å bruke strawberrynet og ebay. Om noen snubler over en nettbutikk som shipper det til norge så send på et pip til meg!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er skeptsik til alle nettbutikker. Jeg er så redd at jeg skal få gammle produkter eller falske produkter, men så bruker jeg nesten ikke sminke (kun litt pudder og maskara) Kjøper det meste av kropps produkter på bodyshop og vita.

Skrevet

Stor forskjell fra USA og UK er det ja. I UK så har de priser som nærmer seg norske priser. USA har en helt annen økonomi enn UK.

Er det ikke da rart at UK (beautybay) er så mye billigere enn US (feelunique)?

Skrevet (endret)

Er det ikke da rart at UK (beautybay) er så mye billigere enn US (feelunique)?

Feelunique og Beautybay sender jo begge fra UK. Jeg tror prisene også dikteres av hvem som leverer varene deres, hvor høy etterspørsel de har osv.

Det er ikke unormalt at butikker har forskjell i pris. Sånn er det jo her i Norge og det.

Endret av Armitage
Skrevet

Feelunique og Beautybay sender jo begge fra UK. Jeg tror prisene også dikteres av hvem som leverer varene deres, hvor høy etterspørsel de har osv.

Det er ikke unormalt at butikker har forskjell i pris. Sånn er det jo her i Norge og det.

Åja, haha, det så jeg jo nå. Jeg har alltid innbilt meg at feelunique er amerikansk. Jaja, feil kan man ta :)

Skrevet

Jeg har kjøpt fra Strawberrynet, Bli Vakker og Feelunique. Kjøpte Clarinskremer fra Stawberrynet, og selv om de var like de jeg har kjøpt før og etter så ga de et veldig dårlig inntrykk fordi alle varene var dekket av et tykt, sort støvlag. Mest fornøyd med Feelunique som jeg synes har godt utvalg, lave priser og leverer kjapt.

• Liker 1
Skrevet

Bli vakker virker jo å være mistenkelig. Kan ikke være 200 kr i forskjell på et produkt selv om de er billigere pga. at de ikke bruker fordyrende mellomledd.

Skulle jo tro at dermalogica skulle kunne klare å fa tak i dermalogica produkter uten fordyrende mellomledd ......

eks. på Solkrem fra dermalogica

429 kr hos BLi vakker

http://www.blivakker.no/product/Der0036/dermalogica-extra-rich-faceblock-spf-30-50ml-

640 kr hor Dermalogica

http://www.dermalogica.no/Default.aspx?ID=264&ProductID=PROD100

Skrevet (endret)

Irriterer meg vanvittig at Feelunique ikke sender L`Occitane til norge lenger, har liksom ikke noe annet valg da enn å bruke strawberrynet og ebay. Om noen snubler over en nettbutikk som shipper det til norge så send på et pip til meg!

Du *bør* være skeptisk til utenlandske nettbutikker som sender L'Occitane til Norge. Siden det ikke er lov (slik jeg har forstått det). Skal man ha tak i "billig" L'Occitane, så *må* man benytte seg av jallabutikker som omgår eller blåser i slike restriksjoner.

Jeg kjøpte forresten en vare på FeelUnique før helgen. Kunne fått den til halv pris på eBay, men kjenner jeg kvir meg for å kjøpe sminke/hudpleie på eBay nå, så da betalte jeg heller en 50-lapp ekstra for å være helt sikker på at jeg fikk ny og ekte vare!

Endret av Jade
  • Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Du *bør* være skeptisk til utenlandske nettbutikker som sender L'Occitane til Norge. Siden det ikke er lov (slik jeg har forstått det). Skal man ha tak i "billig" L'Occitane, så *må* man benytte seg av jallabutikker som omgår eller blåser i slike restriksjoner.

Jeg kjøpte forresten en vare på FeelUnique før helgen. Kunne fått den til halv pris på eBay, men kjenner jeg kvir meg for å kjøpe sminke/hudpleie på eBay nå, så da betalte jeg heller en 50-lapp ekstra for å være helt sikker på at jeg fikk ny og ekte vare!

Jeg har alltid kjøpt L`occitane på feelunique, men plutselig for ikke så lenge siden så sluttet de å sende til norge. Irriterer meg grønn at den norske nettsiden ikke har nettbutikk slik som alle de andre L`occitane nettsidene i alle andre land. Her sender de bare hvis du kjøper over 1000kr.

Skrevet

Kikket på http://www.loccitane.no/shea-butter-hand-cream,18,2,9779,88090.htm nå. Og ser til min forferdelse at Strawberrynet er dyrere enn den lokale L'occitanesjappa i Bergen!!! Er det mulig å være så dum?? Tror jeg har kjøpt mitt siste produkt på Strawberrynet for å si det sånn! Det var liksom kun det merket som holdt meg igjen som kunde der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...