Gå til innhold

Hvilken bank bruker du?

Grooo

Hvem er din hovedbank?  

1 stemme

1. 1. Hvem er din hovedbank?

• Skandiabanken
      15
    • Postbanken
      3
    • DnB
      3
    • Gjensidige NOR
      11
    • SpareBank 1
      6
    • Lokalbank på hjemstedet
      1
    • Nordea
      2
    • Annet
      4

Anbefalte innlegg

Hvilken bank har du som hovedbank? Altså den der du får lønn etc, har det kortet du bruker til vanlig og sånn?

Er du fornøyd? Hvorfor/hvorfor ikke?

Hvis du har flere banker, hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker Postbanken som jeg har hatt konto i siden jeg ble født. Jeg er veldig fornøyd og når jeg sammenligner med f.eks. samboeren Nordea-konto ser jeg endel fordeler, for ikke å snakke om hvor lett tilgjengelig banken er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psst.. DnB og Gjensidige NOR har slått seg sammen.

Jeg har hatt alle lån og de fleste kontoer i Gjensidige NOR (Nå DnB NOR?)i mange år.

Er svært fornøyd med ordningene de har og servicen jeg/vi har fått. Det har aldri vært noe problem.

Har også en brukskonto i Skandiabanken og en konto med 5 kroner i Nordea :ler: .

De sender meg årsoppgave hvert år og jeg får aldri surret meg til å avslutte kontoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jo svare selv også da :)

Jeg har Skandiabanken som hovedbank, og har BSU-konto i en lokalbank hjemme. Har også en "dåpskonto" i en annen lokalbank hjemme, fikk 500 kr på konto der av besteforeldrene mine til dåpen. Nå er det godt over tusen kr, tror det var 1300 eller noe sist jeg fikk brev...

Er kjempefornøyd med Skandiabanken, har brukt dem som eneste bank i fire år eller noe. Aldri noe problemer, og de beste prisene og betingelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en brukskonto i Skandiabanken og en konto med 5 kroner i Nordea :ler: .

De sender meg årsoppgave hvert år og jeg får aldri surret meg til å avslutte kontoen.

Hehe, jeg har faktisk en konto i Nordlandsbanken, uten noe penger i. De sender også årsoppgave, og jeg burde vel dille meg til å avslutte den. Forresten har jeg også en konto i Barclays i England som jeg brukte mest da jeg bodde i England, har fortsatt noen tusen kroner på den kontoen, og kommer til å holde den åpen inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nordea. God kontakt med kundeveileder. Kjenner oss når det er noe vi skal ordne.

hadde postbanken tidligere, men der har en jo ikke kontakt med det indre av banken. Skal en ha lån ligg kontoret for de saker i nabobyen.

Dessuten gidder jeg ikke posten med matpakke. Kø,kø,kø,kø,kø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker DnB (NOR??) vi, og er veldig fornøyde med dem. Har alltid vært kunde i DnB og fikk lokka mannen over fra Sparebank 1. Han har ikke angra et sekund heller - sier han :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Har hatt Skandiabenken siden de startet opp, og er fornlyd med det. Sambo har Dnb. Jeg har ikke sett noen store fordeler for ham der... bare masse gebyrer jeg slipper. Men, han liker å ha en bank han kan gå inn i, det er sikkert fornuftig når vi en gang i fremtiden skal ha lån og sånn... førstehjemslån?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Postbanken - av den enkle grunn at jeg en gang hadde "Gullbok". Når det ble slutt på det å ha bok, fikk jeg tilbud om å åpne konto i steden og det takket jeg ja til. Nå har jeg både personkonto, husholdingskonto og sparekonto i Postbanken, pluss at jeg sparer i fond der.

(Før hadde det betyding at postkontorene/postbanken var mer tilgjengelig enn de andre bankene, men nå som det meste foregår via nettbank og telegiro spiller jo ikke dette så stor rolle, selvsagt.)

Har vært veldig fornøyd med Postbanken til nå, og har ingen planer om å bytte bank.

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er totalkunde i Gjensidige (DNB NOR) Nor på bank og forsikring. Har verdens beste kundebehandler og kommer til å forbli kunde der iallefall til hun slutter 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alle mine (3) kontoer i Sparebanken hos mine foreldre. Heldigvis har jeg nettbank... :)

Er litt irriterende at jeg ikke får sette inn penger andre plasser....(bankene som jeg har fått beskjed om er knyttet til min bank, nekter å ta imot innskudd....) :(

Men ellers er jeg fornøyd..

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skandiabanken :tommel:

Har ikke følt behov for en fysisk bank å gå i siden jeg byttet fra NOR. Det lille av cash som kommer meg i hende går raskt ut igjen, uten å behøve en tur innom banken. En sann glede å ikke betale alle gebyrene. Merkbart billigere å ta ut penger i utlandet f.eks.

BSU i Tjeldsund Sparebank. Er vel av de bedre BSU-bankene, var det ihvertfall for et par år siden.

Stiller meg sterkt tvilende til at et etablert kundeforhold i en av de større bankene vil ha noe særlig å si ved lån. Kanskje i en mindre, lokal bank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kun skandiabanken, og er strålende fornøyd.

Føler heller ikke for å ha en fysisk bank å gå til, holder at de har en kundeserviceavd hvor man kan prate med faktiske mennesker og de er i tillegg meget flinke i service-yrket sitt etter min erfaring.

Hadde NOR før, og merker enorm forskjell!

Elsker å få penger INN på konto hver måned (renter) istedenfor å bli trukket flere hundrelapper i hytt og pine (gebyrer og avdrag etc) slik jeg ble i NOR.

Setter også pris på å kunne ta ut penger i en hvilkensom helst minibank, uten å betale for det, samme om det er postens eller NOR sin, eller en eller annen liten banks minibank, koster meg nada, verken på natten eller dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også Skandiabanken, men har også en konto i Postbanken. Kontoen i Postbanken bruker jeg kun til å sette inn studielånet i begynnelsen av semesteret og til å få overført penger fra utlandet en gang i året, man kan ikke få innbetalinger fra utlandet til Skandiabanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest glamourgirl

Jeg bruker lokalbanken hjemmenfra, selv om jeg bor i Oslo. De er utrolig hjelpsomme, har gode avtaler, lav rente osv. Svært fornøyd. Har dessuten tante som er jobber i en større bank, og sjekker med henne med jevne mellomrom om jeg fortsatt har gode avtaler. Har jeg ikke det er banken min villig til å forhandle. Dessuten er det koselig når en ringer banken, og de sier "næmmen hei, e de du? Åssen går det i storbyen då?" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Skandiabanken.

Har konto i Nordea, for å ha en bank man kan gå til og sette inn noen kontanter uten å måtte betale en femtilapp i gebyr, pluss at jeg har BSU-konto der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...