AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #41 Del Skrevet 17. mars 2012 Om han har blitt feilmedisinert får du be ham om å søke erstatning, så legg igjen søknadsskjema til Norsk Pasientskadeerstatning før du går derfra for siste gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #42 Del Skrevet 17. mars 2012 Synes det virker som om han har mange dårlige grunner til å ikke ta fatt i livet sitt. Du har allerede barn som skal følges opp som barn og til å bli gode voksne. Har du lyst på en mann du MÅ dytte på og som egentlig ikke vil? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
otilie Skrevet 17. mars 2012 #43 Del Skrevet 17. mars 2012 nei, om du har betalt mat så mange måneder så synes jeg det er nok. han kan vel umulig gå uten penger så lenge. da jeg leste hovedinlegget, trodde jeg det var snakk om max 1 måned. hadde tenkt til å foreslå at du kjøpte en bærepose med mat til han, men nå har han klaget i over 4 måneder? da synes jeg du burde droppe han. med mindre du vil jobbe for dere begge. et normalt menneske ville skammet seg over å ha dårlig råd. og aldri klaget til den man dater. enig der. uansett hvilken stønad han får fra nav, så har han råd til mat på bordet hver dag osv.... at han sliter med dette i flere måneder betyr jo bare at han prioriterer pengene sine helt feil... kanskje han bare har driti seg ut, men da kan du tilby å hjelpe han. Be om å få se på budsjettet hans, og hjelp ham med å sette opp et nytt. Jeg hadde ikke giddi i spandert mat på en person i 4 måneder uten å ha sett på budsjettet hans.... Sier han nei, så juger han bare til deg, og er gjerrig. Penger er ingen lek, og har han virkelig et problem så bør han ta imot økonimisk rådgivning hvis du tilbyr det... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zanna Skrevet 17. mars 2012 #44 Del Skrevet 17. mars 2012 Han er epileptiker og skylder på at han ble feilmedisinert i mange år, at livet hans da gikk i stå. Jeg har tilbudt meg å hjelpe ham få litt innsikt i den saken men det var han ikke interresert i for han er for stolt til å ville snakke med de legene igjen. Ganske håpløst. Jeg kvier meg så når så mye i hans liv er på det uvisse for å ta ham inn i huset mitt, men vil jo ikke være slem heller da. Venner har advart meg at jeg kan havne i vanskeligheter selv Men ikke for stolt til å tigge penger av deg. En kan lure på hvorfor det er så mye lettere... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indra Skrevet 17. mars 2012 #45 Del Skrevet 17. mars 2012 Dater en fyr som dessverre har gått arbeidsledig en stund. Problemet er at i det siste har han kommentert oftere og oftere hvor dårlig stelt det ståååår til med økonomien. At "nå må han vel ut å slikke asfalten snart om han ikke får penger Nav den og den dagen osv. Jeg er betenkt. Bør jeg hjelpe han? Selv har jeg jobb hus bil sikker inntekt, mens denne fyren eier ingenting. Han er jo snill og grei ellers .. Du blir grovt utnyttet. Kom deg unna, slike mennesker er eksperter i å finne snille mennesker de kan utnytte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #46 Del Skrevet 18. mars 2012 Hvis du vil at han skal overleve, så ja. Kjøp et par First Price nuddelpakker til han i det minste. Det koster ikke mye. Tullete svar. Når hørte du sist om en som sultet ihjel i Norge pga pengemangel? Hvis TS er oppriktig glad i mannen og vil prøve å finne ut om han kan være "den rette" for henne, så kan hun gi ham mat (handle inn billige råvarer som det blir foreslått) i en overgangsperiode. Men hvis hun føler at det kun er pliktfølelse/dårlig samvittighet/medlidenhet som driver henne så bør hun komme seg unna. Mannen kommer IKKE til å sulte ihjel med mindre han velger det selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 18. mars 2012 #47 Del Skrevet 18. mars 2012 Han minner veldig om en episode i "Luksusfellen" som jeg desverre ikke finner linkt til akkurat nå. Morsomme og søte menn, men ikke egnet som livsledsagere, så hold deg unna! Med mindre du har lyst til å bruke mye tid, krefter og penger på å rydde opp i økonomien hans for deretter å ta rollen som moren hans. Han skal i det hele tatt ha ekstremt mye å bidra med på andre områder hvis du er tjent med å gidde dette! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 18. mars 2012 #48 Del Skrevet 18. mars 2012 Tråd ryddet for snikksnakk Kosemose, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tine Skrevet 18. mars 2012 #49 Del Skrevet 18. mars 2012 Dersom han ikke har råd til mat, får han rekvisisjon fra nav han kan ta med seg i butikken. Men da må han først dokumentere økonomien sin til nav. Så dersom de ikke gir han dette, er det en grunn til det. Jeg skjønner ikke hvorfor du dater en slik mann, er dette virkelig drømmemannen din og en du ønsker som stefar for barna dine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linaria Skrevet 18. mars 2012 #50 Del Skrevet 18. mars 2012 Jeg har selv blitt lurt på denne måten. Flere ganger. Det er trist å låne penger til folk som sier de ikke har råd til mat, også kjøper de bare øl og røyk, og fortsetter å klage på sulten. Herregud. Fikk aldri noen ting tilbake heller. Vil du hjelpe ham, så kjøp mat. Ikke gi ham penger. Han kommer i hvert fall aldri til å betale tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #51 Del Skrevet 27. mars 2012 Dump han. Han utnytter deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå