Gå til innhold

"Kreve" for mye fra leietaker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I huset vårt leier vi ut to leiligheter over oss. En i 2. etg og en i 3. etg. Vi bor selv i 1. etg, samme etasje der ytterdøren ligger.

Jeg er gravid og sover veldig dårlig for tiden. Om morgenen da beboeren i tredje etasje går på jobb, smeller h*n så voldsomt med døren!

Jeg våkner av det, og jeg ser for meg at et barn vil gjøre det også.

Det er ikke en dør som er nødvendig å smelle med for å få lukket den skikkelig. Beboer i andre etasje klarer helt fint å lukke døren uten å smelle med den.

Er det frekt å spørre om vedkommende kan være litt mer diskret om morgenen? Er det ok å henge opp en lapp på ytterdøren der det står "ikke smell med døren" eller lignende?

Hehe, dette høres nok ut som et filleproblem, men det er noe som plager meg fem dager i uken...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heng opp en lapp på døren hvordan du skriver med litt tykke, store bokstaver: vær vennlig å ikke smell igjen døren.

Skrevet

I huset vårt leier vi ut to leiligheter over oss. En i 2. etg og en i 3. etg. Vi bor selv i 1. etg, samme etasje der ytterdøren ligger.

Jeg er gravid og sover veldig dårlig for tiden. Om morgenen da beboeren i tredje etasje går på jobb, smeller h*n så voldsomt med døren!

Jeg våkner av det, og jeg ser for meg at et barn vil gjøre det også.

Det er ikke en dør som er nødvendig å smelle med for å få lukket den skikkelig. Beboer i andre etasje klarer helt fint å lukke døren uten å smelle med den.

Er det frekt å spørre om vedkommende kan være litt mer diskret om morgenen? Er det ok å henge opp en lapp på ytterdøren der det står "ikke smell med døren" eller lignende?

Hehe, dette høres nok ut som et filleproblem, men det er noe som plager meg fem dager i uken...

Det er ikke en filleting. Det er dårlig folkeskikk og en stygg uvane. Her vi bor var det også en familie på tre som alle smelte i døra hver gang de gikk ut og inn. I tillegg var de røykere, så tenk deg 3 personer som går ut og inn og smeller med døra flere ganger om dagen.

Vi sa i fra på en høflig måte vi. Og da de ikke rettet seg etter det så sa vi ifra til huseieren som var helt enig i at man ikke smeller med dørene.

Man ødelegger også døra når man gjentatte ganger smeller den igjen over tid. Og det blir ikke huseier glad for. Så si ifra.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare snakke med personen? En lapp med store, tykke bokstaver høres ikke særlig hyggelig ut.

• Liker 9
Skrevet

Jeg hadde heller pratet med vedkommende på en vennlig måte. Det er ikke for mye å forlange, i hvert fall :) En slik lapp er "en enkel løsning" og du kan virke litt snurt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes du bør si fra muntlig. Eksen min smalt med døra uten å tenke på det, og naboen vår sa fra om det. Dette ble han glad for, og etter det slutta han å smelle med døra. Vi oppfatta det ikke frekt. Men det lønner seg sikkert å si fra på en vennlig måte da.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Okei, da prøver jeg å si ifra på en hyggelig måte og håper at det bedrer seg :) Er redd for at vedkommende skal ta det ille opp, og bli skikkelig fornærmet. Er ellers veldig fornøyd med vedkommende som leietaker, og hadde vært synd hvis en slik "filleting" skulle ødelegge for det som egentlig er et godt leieforhold.

(jeg høres sikkert ut som verdens mest pysete huseier her, men det er vanligvis mannen min som tar seg av slikt, og han er på reise)

Gjest Bobler
Skrevet

Ikke skriv lapp ihvertfall, det blir for dumt.

Bare si i fra på en hyggelig måte :) Ikke noe å bekymre seg over, de skjønner nok helt sikkert at du ikke liker å bli vekt. :)

Skrevet

Folk som smeller med døra er sjelden klar over det, så dette er nok en helt ufarlig ting å gjøre vedkommende oppmerksom på.

Skrevet

Jeg var en dørsmeller tidligere, men var ikke klar over det. Det samme gjelder sikkert leietakeren din. Dette løser du enkelt ved å si i fra på en hyggelig måte :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd i mange kollektiv - det virker som om folk som smeller med dørene er helt ute av stand til å ta hensyn til andre og mange ganger får man et overrasket uttrykk tilbake når man gjør dem oppmerksomme på uvanen. Ikke alle klarer å ta det med godt humør heller, har blitt regelrett ledd av og forsøkt dummet ut da jeg forklarte at det gir slitasje.

For meg er dette mest et tegn på at de aldri har bodd i eid leilighet/hus før. Alle vet at smelling sliter på døra.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...