Gå til innhold

Pus sørger over kattevenn.

Anbefalte innlegg

Gjest Badedrakt
Skrevet

vi hadde to guttepersere. Den ene måtte avlives for to dager siden da han var gammel og syk. Jeg synes dette var veldig trist, men jeg har på en måte "forberedt" meg på at dette skulle skje. Han var jo gammel.

Jeg blir bare så trist av å se på pus. Han oppfører seg så rart. Går rundt og leter etter den andre katten. Noen ganger om dagen går han rundt og mjauer og. :trist:

Hvor lenge kommer dette til å vare? Tror dere det hadde hjulpet å få en katt til? Huff.. Synes så synd på pusen.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det hjelper nevneverdig med en ny pus med en gang for å erstatte den gamle. Katten er tross alt smart nok til å vite at det ikke er bestekompisen som kommer tilbake, og for alt du vet vil de ikke en gang gå overens.

• Liker 1
Skrevet

vi hadde to guttepersere. Den ene måtte avlives for to dager siden da han var gammel og syk. Jeg synes dette var veldig trist, men jeg har på en måte "forberedt" meg på at dette skulle skje. Han var jo gammel.

Jeg blir bare så trist av å se på pus. Han oppfører seg så rart. Går rundt og leter etter den andre katten. Noen ganger om dagen går han rundt og mjauer og. :trist:

Hvor lenge kommer dette til å vare? Tror dere det hadde hjulpet å få en katt til? Huff.. Synes så synd på pusen.

Det kan vare lenge. Dessverre. Kommer jo an på hvor nært de var hverandre? Min pus mistet søsteren sin for 4 uker siden. De var født og oppvokst sammen, og sov tett inntil hverandre og var sammen alltid. Han sørger fremdeles.

Han har "gode dager" innimellom og leker med nabokattene ute, men andre dager er han helt superdeprimert og vil bare være tett inntil "mamma" (meg). Og virker livredd for at jeg skal gå i fra ham. Klamrer seg fast til meg hele dagen. Han har en sånn dag i dag :-(

• Liker 1
Gjest Madelene1
Skrevet

Å, stakkars pusen :( Kan jo godt hende at katten din vil like å få en ny venn, men jeg vil tro at katten din vil se/merke forskjell på en ny katt og hans bestevenn. :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Har du lest FoxyFish sitt innlegg i denne tråden ?

Det kan kanskje være noe å tenke på ? :klemmer:

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde en katt før, som var en hjemløs katt vi fant ute... Hadde han i flere år, og fikk etterhvert en liten kattunge til og disse to ble etterhvert gode venner som sov, lekte og var ute sammen. En dag kom den eldste inn med brukket fot, og måtte dessverre avlives :( I ukene og månedene etter, var det helt tydelig at katten som ble igjen alene savnet kompisen sin veldig... Han ville ikke gå ut,ikke leke og ville nesten ikke spise heller, han lå mest bare å sturet. Etter en stund fant vi ut at vi skulle få en ny venne til han, og det har vi nå :) Det fungerte kjempefint, storepus er seg selv igjen :rodmer: Det er ikke sikkert det er den riktige løsningen for alle katter, men for våres katt var det det som skulle til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...