Sulosi Skrevet 16. mars 2012 #1 Skrevet 16. mars 2012 Hei. Jeg skal lage vårruller og i oppskriften står det at jeg skal ha spisskål som en av ingrediensene. Jeg var på en utenlandsk butikk for å kjøpe men det de gav meg der så ut til å være surkål. Jeg trodde spisskål var en variant av hodekål, iallefall så det slik ut når jeg var på flerkulturell kveld (vi fikk være med inn på kjøkkenet og se på når de laget mat). Noen som vet om jeg kan bruke vanlig hodekål i stede?
Gjest Ludovie Skrevet 16. mars 2012 #2 Skrevet 16. mars 2012 Hei. Jeg skal lage vårruller og i oppskriften står det at jeg skal ha spisskål som en av ingrediensene. Jeg var på en utenlandsk butikk for å kjøpe men det de gav meg der så ut til å være surkål. Jeg trodde spisskål var en variant av hodekål, iallefall så det slik ut når jeg var på flerkulturell kveld (vi fikk være med inn på kjøkkenet og se på når de laget mat). Noen som vet om jeg kan bruke vanlig hodekål i stede? Det går fint an å bruke vanlig hodekål, og det er også det som er mest vanlig til norske kålruletter. Problemet med hodekål er imidlertid at det kan være vanskelig å løsne bladene uten at de blir litt opprevet, og det er sikkert grunnen til at det står spisskål i oppskriften din. For øvrig egner også kinakål seg til kålruletter.
Brunhilde Skrevet 16. mars 2012 #3 Skrevet 16. mars 2012 Vårruller, Ludovie. TS, du kan bruke hodekål. Det går helt fint.
Gjest Ludovie Skrevet 16. mars 2012 #4 Skrevet 16. mars 2012 Vårruller, Ludovie. Hahaha, har visst kålruletter på hjernen for tida.
Brunhilde Skrevet 16. mars 2012 #5 Skrevet 16. mars 2012 Hahaha, har visst kålruletter på hjernen for tida.
Sulosi Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 16. mars 2012 Takk for hjelp Da blir det vårruller og kylling på burmesisk vis (og litt halal når jeg ser nermere etter på kyllingen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå