AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #1 Skrevet 16. mars 2012 Jeg driver for tiden og tar en bachelor ved UiO. Men jeg har et emne som ødelegger alt og gjør at jeg mister motivasjonen helt. Det er utrolig vanskelig og jeg bruker forferdelig mye tid på det. Dette går da utover de andre emnene jeg har. Dette er bare mitt 2.semester og resten av bacheloren virker interessant. Kan jeg droppe ut av det emne og ta det igjen i et 8.semester? Slik at jeg bare kan ta det og likevel få bachelor?
Grønt blad Skrevet 16. mars 2012 #3 Skrevet 16. mars 2012 Se på emnesiden til de emnene du planlegger å ta framover. Noen emner har obligatoriske forhåndkunnskaper. Det emnet du sliter med kan være obligatorisk forhåndskunnskap for et annet emne. Er det ikke det så kan du droppe det nå og ta det seinere. For sikkerhets skyld bør du sjekke at de blir gitt det semesteret du planlegger å ta det. Noen emner går hvert semester, andre går hver høst-/vårsemester og noen annenhvert år. En prat med studieveileder kan også være lurt. Dersom du kommer fram til at du må ta det nå, så ta kontakt med noen medstudenter. Det er sikkert ikke bare du som synes det er vanskelig, og kanskje dere kan danne en kollokvie? 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #4 Skrevet 16. mars 2012 Tror du det vil bli så mye bedre å ta dette faget senere? Tviler på at du kommer til å være noe særlig motivert når du sitter der og egentlig skulle vært ferdig med bachelor, for ikke å snakke om alle klassekameratene dine som er ferdig, men så må du ta dette siste faget før du endelig kan få graden din. Suck it up! 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #5 Skrevet 16. mars 2012 Det er ett emne, kom an! Dette klarer du ;-) Ville ikke utsatt det, om noen få måneder er du ferdig med det :-) 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #6 Skrevet 16. mars 2012 Tror jeg ville prøvd å fullføre, og heller prøve å forbedre karakteren senere. Husk at du også har muligheten til å trekke deg på eksamen og bruke sommeren på å lese og konte i august. Hvilket emne er det? 1
Grønt blad Skrevet 16. mars 2012 #7 Skrevet 16. mars 2012 Tror jeg ville prøvd å fullføre, og heller prøve å forbedre karakteren senere. Husk at du også har muligheten til å trekke deg på eksamen og bruke sommeren på å lese og konte i august. Hvilket emne er det? Må bare kommentere dette. Ikke alle emner har konte i august, og det er uansett ikke sikkert du får tatt konta. Noen steder er de strenge og lar kun de som har legeerklæring eller tilsvarende ta konta etter sommeren, andre ganger må man vente til neste gang emnet gis med å ta eksamen. Om det er like før jul eller til neste sommer kan variere. Tenk nøye gjennom hva du velger. Dersom du synes emnet er helt grusomt forstår jeg at du trekker deg fra det, kanskje du trenger å modnes før du tar det? Du kan uansett ta en prat med studieveileder og legge fram det du har fortalt oss. Kanskje er det flere som har det som deg og som har valgt å utsette emnet. Det kan studieveileder fortelle deg om og uansett veilede deg gjennom de ulike mulighetene du har. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #8 Skrevet 16. mars 2012 Problemet er at obligen er så sykt krevende. De tar opp så utrolig mye tid, vi snakker opptil tre uker hvor jeg ikke jobber med noe annet enn dette. Har i tillegg dette semesteret et prosjekt-emne som kommer til å ta opp mye tid. Tanken bak å ta det senere er at da kan jeg ha full fokus på det emne. - TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå