Meg88 Skrevet 16. mars 2012 #1 Skrevet 16. mars 2012 Hei hei. Vi er bedt i konfirmasjon til min kjæreste sitt onkelbarn. Har dere tips til hva vi kan gi i gave? Kjæresten min synes vi bare skal gi penger? Hvor mye er vanlig å gi? Jeg synes kanskje det hadde vært gøy å gi noe med litt mer "sjel" i, men... Tidligere har jeg bare vært i konfirmasjon til jenter, og da har smykker blitt en selvsagt gave. litt vanskeligere nå synes jeg...
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #2 Skrevet 16. mars 2012 ville bare gitt penger jeg og. men ellers, et litt røft guttesmykke, mansjettknapper, slipsnål.. ?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #3 Skrevet 16. mars 2012 Hva slags gutt er det? Kan et abonnement på et blad, turutstyr, en ordentlig Leatherman/annen type kniv, lommelerke, kortholder, klokke, kikkert, gps være noe? Det er gaver som kanskje ikke er verdens kuleste akkurat når man får de, men mine brødre er i dag svært glade for ting de fikk til konfirmasjon. Blant annet inngravert lommelerke, inngravert kortholder, kikkert, samekniv og slipsnål. PS: Lommelerke er en gave man ikke kan gi til alle. Man må selvfølgelig se an familien. Mine brødre fikk lommelerke av tanter/onkler, men det var ikke en oppfordring om å begynne å drikke, mer et tegn på at de startet å bli voksne. Begge to startet å drikke etter at de var fylt 18 år.
Gjest "gjest" Skrevet 16. mars 2012 #4 Skrevet 16. mars 2012 Sønnen til en god venninne av meg skal konfirmeres den her våren og det blir slipsnål og mansjettknapper på ham.
Meg88 Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2012 Han er veldig sånn snowbord/skate-dude;P
Gjest "gjest" Skrevet 16. mars 2012 #6 Skrevet 16. mars 2012 Ja, men sånt som det jeg skrev om over er noe alle menn må ha av utstyr, for selv de mest avslappede av dem må trekke i dress noen ganger.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #7 Skrevet 16. mars 2012 Ville gitt penger. Hvor mye avhenger av om dere er studenter eller jobber. Jeg jobber og til mine nevøer/nieser har jeg gitt 1000,-.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #8 Skrevet 16. mars 2012 Hva slags gutt er det? Kan et abonnement på et blad, turutstyr, en ordentlig Leatherman/annen type kniv, lommelerke, kortholder, klokke, kikkert, gps være noe? Det er gaver som kanskje ikke er verdens kuleste akkurat når man får de, men mine brødre er i dag svært glade for ting de fikk til konfirmasjon. Blant annet inngravert lommelerke, inngravert kortholder, kikkert, samekniv og slipsnål. PS: Lommelerke er en gave man ikke kan gi til alle. Man må selvfølgelig se an familien. Mine brødre fikk lommelerke av tanter/onkler, men det var ikke en oppfordring om å begynne å drikke, mer et tegn på at de startet å bli voksne. Begge to startet å drikke etter at de var fylt 18 år. Er den merkeligste konfirmasjonsgaven jeg har hørt om. Nei, jeg er ikke prippen.
Meg88 Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 16. mars 2012 Jo, det har jeg hørt om... tusen takk for tips! :-)
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #10 Skrevet 16. mars 2012 Er den merkeligste konfirmasjonsgaven jeg har hørt om. Nei, jeg er ikke prippen. Jeg sier jo at man skal se an familien. I din familie hadde det sannsynligvis vært uhørt, i vår familie er det nærmest tradisjon. Det er likevel ingen i familien vår som har alkoholproblemer eller som har startet å drikke i unaturlig ung alder. Selv arvet jeg mormors sølv-lommelerke da jeg fylte 20 år, og hun hadde fått gravert navnet mitt og årstallet på den. Fin-fin gave i vår familie, kanskje en rar gave i andre familier. 1
Gjest meh Skrevet 16. mars 2012 #11 Skrevet 16. mars 2012 Hadde da vært fint om du oppgav et budsjett folk kan forholde seg til når de kommer med forslag.
Meg88 Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #12 Skrevet 16. mars 2012 Tja... et budsjett... vi tenker ikke så mye på hva det vil koste., bare det blir en fin gave. Vi er begge i fast jobb og godt etablerte. Hvis det blir pengegave, regner vi med å gi et sted mellom 500 og 1000kr kanskje? eller hva tenker dere?
Gjest Spinell Skrevet 16. mars 2012 #13 Skrevet 16. mars 2012 I de siste konfirmasjonene jeg har vært i har tante-og-onkelgaver oftest vært 500 eller 1000 kroner, kanskje aller oftest en 1000-lapp. Vi har valgt å kjøpe en gjenstand til "våre" konfirmanter. Til gutter har vi til nå kjøpt fiskestang (kostet litt mer enn 1000), skikkelig turkniv og slipsnål. Dette som faddergaver.
Meg88 Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #14 Skrevet 16. mars 2012 (endret) Fiskestang var kanskje ikke så umt. Vet at han og faren har snakket om fisketur i evigheter. takk for tipset!! Endret 16. mars 2012 av Meg88
Gjest Happy Skrevet 16. mars 2012 #15 Skrevet 16. mars 2012 Han er veldig sånn snowbord/skate-dude;P Vi har gitt reisekoffert... Kanskje en fin tursekk eller turkniv, hvis han er mer friluftsgutt?
Snøvott Skrevet 16. mars 2012 #16 Skrevet 16. mars 2012 Han vil nok sette mest pris på penger, så kan han selv avgjøre hva de skal brukes på, evt. spares til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå