Gå til innhold

Pizzadeig

starie

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage pizzadeig og har selvfølgeligvis glemt margarin :roll: . Kan jeg erstatte dette med olje eller må Bremykt-pakka til pers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppskriften sier at jeg skal ha 4ss smeltet smør i' date=' skal jeg ha i like mye olje?

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja' date=' det er det! Nå har jeg ikke spist hjemmelaget pizza på over 1år! Gleder meg sinnsykt![/quote']

What!??!

Trodde ikke det var mulig jeg! Vi har hjemmelaget pizza hver eneste fredag året rundt vi, samme hva... Det har vi hatt hjemme hos foreldrene mine siden jeg gikk de første årene på barneskolen og "pizzaen kom til landet", og det har jeg og mannen fortsatt med etter at vi ble samboere.

Elsker hjemmelaget pizza!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo liker ikke hjemmelaget pizza, derfor blir det litt mye å lage bare til meg.. Den var virkelig kjempegod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, pizza er utrolig godt! Noe av det beste jeg vet. Innrømmer at jeg ikke er mer sofistikert enn som så.

Vi har kjøpt oss en sånn liten pizzaovn med stenbunn. Der blir pizzaen den rene gourmetmaten... Mmmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare olivenolje i pizzabunnen. Og middagen i dag var hjemmelaget pizza med marinert biffkjøtt... nam-nam! Hr. Sau og jeg og guttene hiver innpå 2 store langpannepizzaer uten problem! Men da må jeg legge til at jeg lager ganske tynn "italiensk" bunn, altså... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker aldri margarin/smør/olje i pizzadeigen... Kun mel' date=' salt, gjær og vann.[/quote']

Jeg har i tillegg egg i (den blir luftig og god), og olje da, synes den blir bedre av det. Og så har jeg i en del krydder, for god smak. Men jeg foretrekker tykke, luftige pizzabunner, har ikke sansen for de tynne italienske. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en gang en oppskrift på pizzadeig der det skulle være oregano og grovrevet ost i tillegg til alt det "obligatoriske".

Den ble også veldig god. :P

Man kan foressten også lage pizzabunn med bakepulver og melk i stedet for olje, gjær og vann. :blunke:

Ellers liker jeg best halvtynne (ikke de aller tynneste) bunner med sprø bunn og luftig "innhold". (hvis det var noen som skjønte hva jeg mente) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...