starie Skrevet 14. januar 2004 #1 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg skal lage pizzadeig og har selvfølgeligvis glemt margarin . Kan jeg erstatte dette med olje eller må Bremykt-pakka til pers? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 14. januar 2004 #2 Del Skrevet 14. januar 2004 Vi bruker alltid olje i pizzadeig vi, aldri margarin :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. januar 2004 #3 Del Skrevet 14. januar 2004 Som Arwen så bruker vi også bare olje i pizzadeigen, aldri margarin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 14. januar 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 14. januar 2004 Oppskriften sier at jeg skal ha 4ss smeltet smør i, skal jeg ha i like mye olje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 14. januar 2004 #5 Del Skrevet 14. januar 2004 Ville tatt like mye olje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. januar 2004 #6 Del Skrevet 14. januar 2004 Oppskriften sier at jeg skal ha 4ss smeltet smør i' date=' skal jeg ha i like mye olje? Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 14. januar 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 14. januar 2004 Tusen takk jenter :D Hva skulle en amatør som meg gjort uten dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. januar 2004 #8 Del Skrevet 14. januar 2004 Pizza er nam nam, nå har du virkelig fristet meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 14. januar 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 14. januar 2004 Ja, det er det! Nå har jeg ikke spist hjemmelaget pizza på over 1år! Gleder meg sinnsykt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 14. januar 2004 #10 Del Skrevet 14. januar 2004 Ja' date=' det er det! Nå har jeg ikke spist hjemmelaget pizza på over 1år! Gleder meg sinnsykt![/quote'] What!??! Trodde ikke det var mulig jeg! Vi har hjemmelaget pizza hver eneste fredag året rundt vi, samme hva... Det har vi hatt hjemme hos foreldrene mine siden jeg gikk de første årene på barneskolen og "pizzaen kom til landet", og det har jeg og mannen fortsatt med etter at vi ble samboere. Elsker hjemmelaget pizza! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 14. januar 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 14. januar 2004 Sambo liker ikke hjemmelaget pizza, derfor blir det litt mye å lage bare til meg.. Den var virkelig kjempegod! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 14. januar 2004 #12 Del Skrevet 14. januar 2004 Åh, pizza er utrolig godt! Noe av det beste jeg vet. Innrømmer at jeg ikke er mer sofistikert enn som så. Vi har kjøpt oss en sånn liten pizzaovn med stenbunn. Der blir pizzaen den rene gourmetmaten... Mmmmm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 14. januar 2004 #13 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg bruker bare olivenolje i pizzabunnen. Og middagen i dag var hjemmelaget pizza med marinert biffkjøtt... nam-nam! Hr. Sau og jeg og guttene hiver innpå 2 store langpannepizzaer uten problem! Men da må jeg legge til at jeg lager ganske tynn "italiensk" bunn, altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 17. januar 2004 #14 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg bruker aldri margarin/smør/olje i pizzadeigen... Kun mel, salt, gjær og vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. januar 2004 #15 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg bruker aldri margarin/smør/olje i pizzadeigen... Kun mel' date=' salt, gjær og vann.[/quote'] Jeg har i tillegg egg i (den blir luftig og god), og olje da, synes den blir bedre av det. Og så har jeg i en del krydder, for god smak. Men jeg foretrekker tykke, luftige pizzabunner, har ikke sansen for de tynne italienske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 17. januar 2004 #16 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg fant en gang en oppskrift på pizzadeig der det skulle være oregano og grovrevet ost i tillegg til alt det "obligatoriske". Den ble også veldig god. Man kan foressten også lage pizzabunn med bakepulver og melk i stedet for olje, gjær og vann. :blunke: Ellers liker jeg best halvtynne (ikke de aller tynneste) bunner med sprø bunn og luftig "innhold". (hvis det var noen som skjønte hva jeg mente) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå